Lies of P bekräftas få DLC

Robot
Lies of P bekräftas få DLC
Medlem

Jag tycker det ser ut som en trist kopia av Bloodborne, men det har ändå sålt mycket sämre än jag trodde, hittills bara 200,000 ex på Steam (att jämföra med 15 miljoner för Elden Ring och 8-10 milj för Dark Souls 3).

Det är inte lätt att vara en soulslike. Jag är jättenervös att Lords of the Fallen möter samma öde.


signatur

Memento Mori

Skrivet av Slimebeast:

Jag tycker det ser ut som en trist kopia av Bloodborne, men det har ändå sålt mycket sämre än jag trodde, hittills bara 200,000 ex på Steam (att jämföra med 15 miljoner för Elden Ring och 8-10 milj för Dark Souls 3).

Det är inte lätt att vara en soulslike. Jag är jättenervös att Lords of the Fallen möter samma öde.

Får komma ihåg att det även finns på Gamepass vilket såklart bidragit till färre antal sålda kopior på Steam tex.

Men ja, hursom hade det nog varit svårt att komma upp i FromSofts siffror.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag tycker det ser ut som en trist kopia av Bloodborne, men det har ändå sålt mycket sämre än jag trodde, hittills bara 200,000 ex på Steam (att jämföra med 15 miljoner för Elden Ring och 8-10 milj för Dark Souls 3).

Det är inte lätt att vara en soulslike. Jag är jättenervös att Lords of the Fallen möter samma öde.

De räknade nog inte med att komma ens i närheten av FROM SOFTWARE-nivåer i sålda exemplar


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Oooh mama my body is ready!

Skrivet av Slimebeast:

Jag tycker det ser ut som en trist kopia av Bloodborne, men det har ändå sålt mycket sämre än jag trodde, hittills bara 200,000 ex på Steam (att jämföra med 15 miljoner för Elden Ring och 8-10 milj för Dark Souls 3).

Det är inte lätt att vara en soulslike. Jag är jättenervös att Lords of the Fallen möter samma öde.

Det är en fantastisk kopia av Bloodborne! Visst är det inte lika bra men och en rak av kopia är det ju inte heller. Mycket av coregameplay är det som är kopian och en viss del atmosfären men sen har dom satt en fin spinn på det och lyckats göra det något annorlunda!

Sådant säger jag inte enkelt heller när det kommer till Soulslike! Fromsoftware är förmodligen min absoluta favoritstudio och Bloodborne är min favorittitel ifrån samt och ett av mina favoritspel någonsin! Så standarden är rakethög!

Jag tvekade också först men när jag väl smakade på kakan så var den rejält god! Så jag säger ge det en chans eller invänta tills en rea annars spela via Gamepass om du har tillgång till det!

Men smaken är som baken såklart och det är ju bara min åsikt

Sen att jämföra dom mot From i försäljning är galet orättvist haha!

Medlem

GOTY för min del helt klart. Rejält överraskad av det här spelet. Bästa Soulslike jag vet, och då har jag kört många av dom.

Wizard of Oz DLC kommer bli grymt, även om jag hade hoppats på ett helt nytt spel (Soulslike) i Oz-universumet.

Medlem
Skrivet av 9-11:

GOTY för min del helt klart. Rejält överraskad av det här spelet. Bästa Soulslike jag vet, och då har jag kört många av dom.

Wizard of Oz DLC kommer bli grymt, även om jag hade hoppats på ett helt nytt spel (Soulslike) i Oz-universumet.

Spoilers för spelet:

Spoila inte! Låt folk få upptäcka i endcredits! + Det är inte bekräftat om DLCn blir det eller om Wizard of Oz blir eget spel. Iallafall vad jag läst runt är det bara spekulationer

Medlem
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag tycker det ser ut som en trist kopia av Bloodborne, men det har ändå sålt mycket sämre än jag trodde, hittills bara 200,000 ex på Steam (att jämföra med 15 miljoner för Elden Ring och 8-10 milj för Dark Souls 3).

Det är inte lätt att vara en soulslike. Jag är jättenervös att Lords of the Fallen möter samma öde.

Du missar ett riktigt bra spel om du är ett fan av genren. Lies of P känns som ett "Souls"-spel snarare än "Soulslike".


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Helt fantastisk musik i spelet. Gillat alla records så pass mycket att jag skrev till kompositören, aldrig fastnat för musik i ett spel till den mån. Längtar mer till att OST för spelet släpps än DLC

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag tycker det ser ut som en trist kopia av Bloodborne, men det har ändå sålt mycket sämre än jag trodde, hittills bara 200,000 ex på Steam (att jämföra med 15 miljoner för Elden Ring och 8-10 milj för Dark Souls 3).

Det är inte lätt att vara en soulslike. Jag är jättenervös att Lords of the Fallen möter samma öde.

Verkar gå fint trots allt.
https://twitter.com/Liesofp/status/1714068958645477423?t=Nu1i...

Medlem

Då blir det knappt 3 miljoner i slutänden. Inte mycket för ett spel som fått så fina betyg, men troligen går det med en liten vinst ändå.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar