12 i topp! FZ rankar Assassin's Creed-serien

Robot
12 i topp! FZ rankar Assassin's Creed-serien

I samband med Mirage blickar vi tillbaka på hela serien.

#assassins-creed, #topplista


Medlem

Tycker att första spelet hamnar alldeles för högt. Det är det sämsta enligt mig och väldigt jobbigt att gå tillbaka till idag.

Medlem

Intressant lista, håller med om att ACII och AC Brotherhood är i topp, fantastiska mästerverk. Förvånad att Black Flag och ACIII hamnar högre än Revelations, tycker ACIII är en riktig besvikelse och black flag är ett spel för side quests men långtråkig story och missions. Även om Revelations är seg första halvan och saknar viktiga element av historia och the truth teorierna som kryddade ACII-ACB, så är andra halvan av spelet riktigt starkt.

Håller med om att de nyare spelen förtjänar bottenplats, exempel Origins oerhört långt med meningslösa side-quests och Ubisofts jobbiga försök att hoppa på Wither 3 RPG hypen, svampbob NPC'er och action i stället för ett lönnmördarspel. Origins var lite kul ett tag men sedan bara jobbigt.

Då i princip hoppade av AC serien efter besvikelsen att det blev ett Pirates of the Caribbean spel med AC element så har svårt att bedöma resten mer än det jag sett och följt av dem. Hoppas ta mig igenom AC Unity för att uppleva det då det verkar på något sätt värt att spela igenom även om inte tog mig igenom det förra gången, hade bitvis kul.

Medlem

Bra lista!
Men nästan helt omvänd för mig 🙃

Medlem

Det är en lista. Men håller inte alls med. Bäst i serien är Assassins Creed Odyssey. Detta trots en viss bloat. Mycket bra story, fantastisk miljö och värld, den grekiska mytologin, Kassandra, och lagom lång kampanj.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Tycker att första spelet hamnar alldeles för högt. Det är det sämsta enligt mig och väldigt jobbigt att gå tillbaka till idag.

Stealth-spel är lite övervärderade, antagligen något nostalgiskt. Genren har väl i princip försvunnit från marknaden.

Medlem

I mitt tycke är Black Flag den bästa i hela serien!

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det är en lista. Men håller inte alls med. Bäst i serien är Assassins Creed Odyssey. Detta trots en viss bloat. Mycket bra story, fantastisk miljö och värld, den grekiska mytologin, Kassandra, och lagom lång kampanj.

Håller med, av samma anledningar. I min åsikt utan tvekan bäst av post-origins spelen. Sen har väl AC problemet nu med en grupp spelare som föredrar den nyare stilen post Origins och de som föredrar den innan. Kan bli svårt att göra båda grupper glada framöver tänker jag.

Medlem

AC:II & AC:B är riktiga mästerverk. Det var dom som fick mig att börja spela serien, men sedan gick det tyvärr utför. För stora kartor, för spretig story etc. Mirage är ett steg tillbaka till hur det var och det är en bra början.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

1: Unity
2: Syndicate
3. AC II
4: Black flag
5. Origins
6. Valhalla. Här började jag på allvar känna att de tappat assassins creed fokuset helt.

Odyssey hamnar på skräphögen, det enda jag inte ens pallat köra klart för det var så ointressant. Det var kanske mitt misstag att inte köra med Cassandra som folk hyllat till skyarna.

Medlem

1. AC 2
2. Assassin's Creed
3. AC: Brotherhood
4. AC: Revelations
.
.
.
5. AC: Black Flag
6. AC 3
.
.
.
7. AC: Unity
8. AC: Syndicate
.
.
.
9. AC: Greece
10. AC: Egypt
11. AC: Vikings


signatur

Memento Mori

Medlem

Byt plats på Rogue och AC III så har ni en lista som stämmer rätt bra överens med min.

Medlem

Måste berömma @Wakkaah då hans viodeos här på @FZ är golden. Keep up what you doing my friend. Well done!

_________________________________________________________________________________
Min egna lista. Men jag har inte lirat alla Assassin's Creed titlar och vissa har jag knappt lirat i ca 20-30 minuter vilket blir svårt att ge ett direkt värdigt betyg.
_________________________________
01. AC: Origins -- (Egypten)
02. AC: Valhalla -- (Vikingatiden)
03. AC: Odyssey -- (Grekland)
04. AC: Unity -- (Franskarevolutionen)
05. AC: Syndicate -- (London - England)
06. AC: 3 -- (Amerika med Indianupplägg där flera intressanta städer fanns.)
07. AC: Rouge -- (Tempelriddare som man spelar som men som jag inte lirat tyvärr. Äger det till dator och har tänkt att ta mig an det)
08. AC: 4 Black Falg -- (Sjörövarhistoria som jag bara lirat nån timma)
09. AC: Brotherhood --
10. AC: Revelations --
11. AC: 2 -- (Lirade knappt Ezios 3 äventyr tyvärr. För gamla idag för att jag ska kunna njuta av de vilket är riktigt synd då de är kultförklarade)
12. Assassin's Creed 1 -- (Inget vidare spel men all spelmekanik hade ju inte suttit sig vilket är självklart. Enda skoj var att det fanns flera städer om jag inte minns helt galet)


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

1
Skriv svar