Diablo IV:s sorcerer ska buffas i nästa patch

Robot
Diablo IV:s sorcerer ska buffas i nästa patch

Räcker det för att "rädda" klassen?

#Blizzard, #Diablo-4


Medlem

Fler ändringar i kommande patch.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Har inte alla klarat av spelet redan vid detta laget?

Medlem
Skrivet av pazu:

Har inte alla klarat av spelet redan vid detta laget?

Det är ett arpg med säsonger. Man spelar om spelet med nya builds och season flavors flera gånger per år.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Trevligt, får se om jag dyker in igen nästa säsong!

Medlem

Den dagen sorcerers kan casta spells utan att behöva använda sig av massa tråkiga basic skills i sin rotation för att man konstant får slut på mana, den dagen kommer jag att se klassen som "fixad".

Medlem

Ska spela Dialbo IV, någon dag. Är nog rätt kul för mig, min typ av spel.

Men minst 69,99 euro vad är det för jäkla prissättning? Jag väntar.

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Ska spela Dialbo IV, någon dag. Är nog rätt kul för mig, min typ av spel.

Men minst 69,99 euro vad är det för jäkla prissättning? Jag väntar.

Såldes på rea på B.net (eller vad det heter numera?) för typ två månader sedan, typ 30-40% nedsatt.

Medlem

Jag upplevde stor skillnad i hur roligt det var att spela sorcerer i D4 vs BG3. Såklart olika spel men i grund och botten är det nån power fantasy som ska finnas där och sorcerer har alltid varit min goto i spel som dessa. Diablo 1 och 2 är några av de bästa versionerna av sorcerer som funnits i spel för mig så det var minst sagt märkligt att versionen i D4 var såpass tråkig. D4 är ett snyggt polerat spel men tycker till och med effekterna och känslan var för dålig med sorcerer. BG3 däremot så är min sorcerer en av de häftigaste karaktärer jag någonsin haft i ett RPG, så insåg snabbt att de var hur man spelade den.

Sorcerer för mig får gärna kännas som en glass cannon, det är nästan lite en del av det. Otroligt kraftig magi till bekostnad av hp och behov av annan magi för att skydda sig. Jag körde glass cannon samt fire fokus i D4 och det kändes definitivt inte som en glass cannon build. Tror buff hjälper en del men i slutändan måste nästan klassens skill tree göras om. Fullkomligt avskydde hur begränsat och enkelspårigt mitt skill tree kändes och 90% av alla legendary ville att jag skulle byta build. När jag väl fick buffar för fire var det generellt inte nog för att sorcerer skulle bli vare sig kul eller kraftfull. Förstår bara inte hur en såpass spännade klass (och för Diablo-serien legendarisk) kan implementeras på ett så oinspirerat sätt.

Jaja, nog med kritik men det är rätt lång väg kvar innan sorcerer kommer kännas bra i D4 men en stor buff är i alla fall något.

Medlem
Skrivet av superapan:

Såldes på rea på B.net (eller vad det heter numera?) för typ två månader sedan, typ 30-40% nedsatt.

Det var 25%, missade det. Kommer snart igen skulle jag tro. (Black friday?)

Medlem
Skrivet av cybo:

Det är ett arpg med säsonger. Man spelar om spelet med nya builds och season flavors flera gånger per år.

Nä, ingen bryr sig om sådant.

Medlem
Skrivet av pazu:

Nä, ingen bryr sig om sådant.

Nej bara all de som råkar gilla den typen av spel. Jag gör det i perioder.

Medlem

Rädda klassen? De skulle behöva göra mycket mer än så för att rädda spelet. Det som skulle dra mig tillbaks är omfattande förändringar i itemsystemet och något intressant end game överhuvudtaget

Gen
Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Det var 25%, missade det. Kommer snart igen skulle jag tro. (Black friday?)

Kanske, däremot är det väl stor chans att det dyker upp under jul/nyårsrean som Blizz brukar ha.

Medlem

Jag tycker det är fantastiskt roligt att de sagt detta om klassförändringarna: "Adress issues with each class that the community is talking about" & "meant to target specific pain points".

Flertalet streamers och posts på forum har tagit upp survivability som ett problem för sorcerer. Med exempel som "oneshotted from offscreen monster".

I patchnotes finns sen inget som tar i tu med detta. Snarare tvärtom så har de minskat survivability ytterligare 😆.
Se nedan:
"Icefall Legendary Node
Previous: Killing a Frozen enemy grants you 15% of your Maximum Life as a Barrier for 5 seconds.
New: Your Frost skills deal x15% bonus Critical Strike Damage to Vulnerable enemies. This bonus is doubled against Frozen enemies who are Vulnerable."

Så nej. Sorcerer behöver enligt mig fortfarande räddas från att vara en glass canon. Men gillar man det så kanske det räcker med att buffa skadan. Å andra sidan, död sorcerer = 0 dps.

Medlem
Skrivet av pazu:

Nä, ingen bryr sig om sådant.

DU bryr dig inte om sånt, sluta upp med att tro att alla människor känner som dig.

Skrivet av Dudinkalv:

Den dagen sorcerers kan casta spells utan att behöva använda sig av massa tråkiga basic skills i sin rotation för att man konstant får slut på mana, den dagen kommer jag att se klassen som "fixad".

Går ju redan idag. Kör chainlightning build och med Recharging Aspect där du får 1-3 mana för varje gång blixtarna studsar.
I kombination med Unbroken Tether Aspect (30-40% chans att blixtar studsar 4 extra gånger) är du typ aldrig utan mana.

Skrivet av pazu:

Har inte alla klarat av spelet redan vid detta laget?

Skrivet av pazu:

Nä, ingen bryr sig om sådant.

Du har vädrat dina tankar om spelet tidigare. Vi vet att du inte gillar spel med upprepande spelmekanik.
Alla är inte som du gällande detta. Vi är många som gillar att starta om på nytt.

Skrivet av pazu:

Jag har aldrig brytt mig om level i Diablo-spelen. De spelar ju ingen roll om man ska klara av spelet, vilket är meningen. Sedan avinstallerar man det. Det där med att spela om samma spel flera gånger fattar jag inte.

Medlem

Spelserien är tvärdöd. Nu är frågan hur länge Blizzard orkar skända liket.

Medlem
Skrivet av Byssan:

Spelserien är tvärdöd. Nu är frågan hur länge Blizzard orkar skända liket.

Huh, nog för Diablo 4 inte är mycket att hänga i granen efter man klarat storyn och kört första karaktären till hög lvl så är det ju fortfarande över 100 timmars underhållning för en liten slant, väldigt bra reviews och togs emot väldigt bra fram till en fruktansvärd patch.

Diablo 2 resurected lever än och är värt att lägga ett par hundra timmar på varje säsong även om senast är lite tråkig utan updates.

Medlem

200 kr och jag köper spelet..

Medlem
Skrivet av Kodesh:

Jag tycker det är fantastiskt roligt att de sagt detta om klassförändringarna: "Adress issues with each class that the community is talking about" & "meant to target specific pain points".

Flertalet streamers och posts på forum har tagit upp survivability som ett problem för sorcerer. Med exempel som "oneshotted from offscreen monster".

I patchnotes finns sen inget som tar i tu med detta. Snarare tvärtom så har de minskat survivability ytterligare 😆.
Se nedan:
"Icefall Legendary Node
Previous: Killing a Frozen enemy grants you 15% of your Maximum Life as a Barrier for 5 seconds.
New: Your Frost skills deal x15% bonus Critical Strike Damage to Vulnerable enemies. This bonus is doubled against Frozen enemies who are Vulnerable."

Så nej. Sorcerer behöver enligt mig fortfarande räddas från att vara en glass canon. Men gillar man det så kanske det räcker med att buffa skadan. Å andra sidan, död sorcerer = 0 dps.

de ändrar hur hela resist fungerar (eller snarare inte fungerat) detta tvingade ju sorcs att specca armor på paragon trädet trots att de flesta defence stats var byggt för res.. så ser fram emot hur de kommer kännas nu när alla klasser behöver cappa res run 70.. just survivability har vart enormt störande för sorc precis som du säger tidigare, fyfan

Medlem

Årets flopp går inte att rädda.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Skrivet av Kris:

Årets flopp går inte att rädda.

Skulle nog säga att Redfall (eller Gollum) är årets flopp.

Medlem

Buffa spelet istället.

Ett litet tips i all välmening när spelarna går tillbaka till D2 och D3...

Medlem

Hålla på och buffa och balansera klasser, gisses. Det här spelet har graaaava problem och de borde börja med att satsa alla krafter på att göra spelet roligt att spela.

Redan vid ~lvl50, efter kampanjen, känns det som ett banalt mobilspel från 2015. Totalt själlöst och omotiverande.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Skulle nog säga att Redfall (eller Gollum) är årets flopp.

Mjae, beror på fallhöjden. Ingen trodde väl ärligt på att ett spel med Gollum från Daedalic kunde bli annat än pannkaka? Redfall däremot.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Går ju redan idag. Kör chainlightning build och med Recharging Aspect där du får 1-3 mana för varje gång blixtarna studsar.
I kombination med Unbroken Tether Aspect (30-40% chans att blixtar studsar 4 extra gånger) är du typ aldrig utan mana.

Jag vet inte hur mycket de har ändrat sedan release men jag körde exakt denna builden på min 85 sorc i pre-season och fick lik förbannat slut på mana titt som tätt trots rätt gear.

Medlem
Skrivet av Kris:

Årets flopp går inte att rädda.

Jag kan inte avgöra om detta är ironi eller ej.

Medlem
Skrivet av Kris:

Årets flopp går inte att rädda.

Varför flopp?, spelet är ju inte dåligt bara för att diablo blivit som call of duty..

12
Skriv svar