Någon har besökt 1 694 Starfield-planeter, tog 180 timmar

Medlem
Skrivet av SunShine:

Se där ja.
Undrar om samma person även spelat no mans sky och hur många planeter de hitills besökt då?
Har personen spelat båda kan man iaf utgå för att denna någon älskar rymden '

Samma fråga kan ställas om Elite: Dangerous iom att de har en väldigt stor del av vår kända galax i det spelet, och väldigt stor del av den har aldrig blivit besökt än till denna dag (i spelet).

https://edastro.com/mapcharts/galaxy.html

Medlem
Skrivet av Mirage:

Samma här. Det är inte tiden, det är mängden. Sen att lyfta/landa är scriptat, man kan inte flyga direkt. Enda gången du flyger är menlösa "vi scannar efter smuggelgods" innan man ska landa. Det är det enda. Rymdskeppet är en menlös gimmick, de kunde lika gärna bara ha teleport till alla planeter.

Jag lade ner efter 19 timmar, detta var verkligen inte vad jag förväntade mig.

Är inte det bortpatchat eller använder vi fast travel olika kanske? Så länge du inte har smuggelgods i lastutrymmet så går det hur bra som helst att bara teleportera sig mellan platser på olika planeter om man vill slippa några loadingscreens. Men jag glömmer också bort det emellanåt och tar den långa vägen, springer till skeppet, lyfter, öppnar kartan, jumpar till nästa planet, scannas, landa. När jag bara kan öppna kartan och hoppa direkt dit jag vill med bara en loadingscreen.

Sen vet jag inte om det är bara jag som får lite Freelancer nostalgi känsla över rymd delen. Freelancer var lite mer öppet och du fick sitta och vänta medan skeppet flög i hyperhastighet mellan planeter osv, annars känns dem ganska lika. Det är nog mycket nostalgi som gör att man gillar Starfield

Medlem

Överlag tycker jag de flesta planeterna är bra, fått till en bra känsla på dem.

Skulle dock önska fler tomma planeter, känns fel att det är bebyggelse överallt, hade gärna sett helt tomma planeter.

De måste också fixa utpostsystemet och rymdskeppen, att de känns mer levande. Men riktigt bra spel jag lagt runt 100 timmar på och kommer absolut lägga mer när det kommer någon DLC och i framtiden moddar.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av blackidus:

Är inte det bortpatchat eller använder vi fast travel olika kanske? Så länge du inte har smuggelgods i lastutrymmet så går det hur bra som helst att bara teleportera sig mellan platser på olika planeter om man vill slippa några loadingscreens. Men jag glömmer också bort det emellanåt och tar den långa vägen, springer till skeppet, lyfter, öppnar kartan, jumpar till nästa planet, scannas, landa. När jag bara kan öppna kartan och hoppa direkt dit jag vill med bara en loadingscreen.

Sen vet jag inte om det är bara jag som får lite Freelancer nostalgi känsla över rymd delen. Freelancer var lite mer öppet och du fick sitta och vänta medan skeppet flög i hyperhastighet mellan planeter osv, annars känns dem ganska lika. Det är nog mycket nostalgi som gör att man gillar Starfield

Highlightad mening visar hur menlöst skeppet är. Det är bara ett teleporterande lager, och i deras marknasföring var skeppet en jättestor del av spelet, fick dem det att låta som. Dock är det en laddning till planeten. In i en grotta? laddning. Ut igen, ladda igen. In i en större byggnad? Ladda. Öppna fel dörr i en byggnad/till en byggnad? Ladda.
Inget flyter, inget visar "detta är en stor värld" utom just den stora, tomma världen med redan utmärkta intressepunkter man måste gå mellan.
No Man's Sky gjorde hela rymdskepp och utforskingsbiten SÅ mycket bättre.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det fascinerar mig att somliga lägger ned så mycket tid på ett spel de säger att de inte gillar.

Verkligen spelet är skitdåligt, har spelat i över 100h 😂.

Är man vuxen får man faan sluta lägga 100h på tråkiga spel och köpa nått roligare spel i stället.

Är man ett litet barn så förstår jag att man spelar vidare, för det är ju en stund kvar till julafton😊
(För så var det förr, spel fick man 2 ggr om året. Födelsedagen och julafton😁)

Medlem
Skrivet av Mirage:

Highlightad mening visar hur menlöst skeppet är. Det är bara ett teleporterande lager, och i deras marknasföring var skeppet en jättestor del av spelet, fick dem det att låta som. Dock är det en laddning till planeten. In i en grotta? laddning. Ut igen, ladda igen. In i en större byggnad? Ladda. Öppna fel dörr i en byggnad/till en byggnad? Ladda.
Inget flyter, inget visar "detta är en stor värld" utom just den stora, tomma världen med redan utmärkta intressepunkter man måste gå mellan.
No Man's Sky gjorde hela rymdskepp och utforskingsbiten SÅ mycket bättre.

Ja det håller jag med om att No Man's Sky gör bättre. Men det är två olika spel som gör 2 helt olika saker.
No Man's Sky är ju första hand ett rymdutforskar spel, Starfield är i första hand ett quest drivet action-rollspel, jag har därför helt olika förväntningar på vad spelen ska klara av och förväntar mig inte alls att Starfield ska klara av att göra samma saker som No Man's Sky.

Sen är man ju olika, jag föredrar en loadscreen på 3-5 sekunder än att manuellt sitta och flyga mellan planeter. Det har jag personligen inte tid med

Medlem

utforskandet av nya planeter var ju riktigt enformigt och tråkigt, så sånt blev det inte så mkt av


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av blackidus:

Ja det håller jag med om att No Man's Sky gör bättre. Men det är två olika spel som gör 2 helt olika saker.
No Man's Sky är ju första hand ett rymdutforskar spel, Starfield är i första hand ett quest drivet action-rollspel, jag har därför helt olika förväntningar på vad spelen ska klara av och förväntar mig inte alls att Starfield ska klara av att göra samma saker som No Man's Sky.

Sen är man ju olika, jag föredrar en loadscreen på 3-5 sekunder än att manuellt sitta och flyga mellan planeter. Det har jag personligen inte tid med

Kul det funkade för dig

Jag ser inte dem som så olika. Det ENDA som skiljer dem åt är att Starfield ens har ett quest system.

Annars är de lika.

Utforskande av planeter? check.
Katalogisering av flora & fauna? check.
Basabyggande på olika planeter? check.
Olika sorters rymdskepp/möjlighet att modifiera rymdskeppen? check.
Strid till fots och i rymdskepp? check.
Insamling av olika saker som mineraler, sten, etc, etc? check.
Jetpack för att hoppa runt snabbare/nå saker man inte kan nå annars? check.

Jag ser dem som väldigt lika iaf Hade jag haft Starfields quest system i NMS hade jag varit väldigt nöjd. Nu måste jag välja, vilket är trist för NMS saknar questar vilket gör att jag tröttnar fort, och Starfield är en stor katastrof förutom questar, vilket gjorde att jag tröttnade fort


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Picardo:

Samma fråga kan ställas om Elite: Dangerous iom att de har en väldigt stor del av vår kända galax i det spelet, och väldigt stor del av den har aldrig blivit besökt än till denna dag (i spelet).

https://edastro.com/mapcharts/galaxy.html

Ja just det. Elite Dangerous glömde jag helt bort.
Fan det är/var bra grejer det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Kul det funkade för dig

Jag ser inte dem som så olika. Det ENDA som skiljer dem åt är att Starfield ens har ett quest system.

Annars är de lika.

Utforskande av planeter? check.
Katalogisering av flora & fauna? check.
Basabyggande på olika planeter? check.
Olika sorters rymdskepp/möjlighet att modifiera rymdskeppen? check.
Strid till fots och i rymdskepp? check.
Insamling av olika saker som mineraler, sten, etc, etc? check.
Jetpack för att hoppa runt snabbare/nå saker man inte kan nå annars? check.

Jag ser dem som väldigt lika iaf Hade jag haft Starfields quest system i NMS hade jag varit väldigt nöjd. Nu måste jag välja, vilket är trist för NMS saknar questar vilket gör att jag tröttnar fort, och Starfield är en stor katastrof förutom questar, vilket gjorde att jag tröttnade fort

Samma här
Jag tror jag försökt komma in i No Man's Sky kanske 3-4 gånger men varje gång så tröttnar jag efter 5-6 timmar.
Hade det som du säger haft ett bättre quest system så kanske det fastnat mer

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Jag la ner Starfield och startade en ny gubbe i Fallout 4 i stället. Där är iaf laddningstiderna med dagens teknik och moddar blixtsnabba. Jag tycker om Starfield men det behöll inte riktigt greppet om mig. Det värsta är att det känns som att man bara åker mellan små celler hela tiden, laddningstiderna är inte så långa (pc) men de är extremt många. Kan hända att spelet växer på mig sen.

Det är något som jag ogillar skarpt. Att inte känna som en stor öppen värld i ett sk. "open world"-spel.
Jag hade en period med MMOs, och vet att jag blev väldigt besviken när jag skulle lämna wow för nyare titlar. Var så ofta man fick "cell" känslan och en viss "ensamhets"-känsla när man spelade.

Medlem

Finns också mod som gör scanningen lättare. Istället för 7-8 scans av en djurtyp/växt så räcker det med bara en.

Medlem

Tråkigaste spelet på mycket länge. Uruselt.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ja just det. Elite Dangerous glömde jag helt bort.
Fan det är/var bra grejer det.

Det är det bästa rymdspelet sedan Frontier: First Encounter (Elite 3). (För mig personligen!)

Köpte Starfield, spelade lite, lagt det på hyllan, inte för det är dåligt men har inte riktigt tid/fokus för det just nu. Samma med Baldurs Gate 3 och Cyberpunk 2077.

Istället spelar man Elite Dangerous och Combat Mission.


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det fascinerar mig att somliga lägger ned så mycket tid på ett spel de säger att de inte gillar.

För att världen inte är svart eller vit? Det finns fler steg på skalan än att man måste hata eller älska ett spel. Det GÅR att spela spel som bara är OK i slutändan. Att påpeka brister i ett spel eller bedöma det som mediokert betyder inte automatiskt att man hatar det. Det är ganska lustigt att Starfield är så polariserande.

Tror fler skulle må bättre av att slutföra det de påbörjar förövrigt. I fler avseenden än spel

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Aletheides:

För att världen inte är svart eller vit? Det finns fler steg på skalan än att man måste hata eller älska ett spel. Det GÅR att spela spel som bara är OK i slutändan. Att påpeka brister i ett spel eller bedöma det som mediokert betyder inte automatiskt att man hatar det. Det är ganska lustigt att Starfield är så polariserande.

Tror fler skulle må bättre av att slutföra det de påbörjar förövrigt. I fler avseenden än spel

Det förstår jag också. Men när jag ser folk kraftigt kritisera ett spel och sedan säga att man tröttnade efter 130 timmar, eller 60 timmar, så undrar jag förstås varför man plöjde ned så mycket tid i ett spel man uppenbarligen inte tyckte så mycket om. Det är en sak att lägga ned tio timmar och "härda ut" för att man kanske vill se slutet, något helt annat att hänge sig i över 100 timmar.

Starfield har tyvärr hamnat mitt i skottlinjen för konsolkrigarna. Tråkigt eftersom det betyder att många redan på förhand har bestämt sig för att det är vitt eller svart, fantastiskt eller uselt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av 9-11:

Då vet vi!

Vad står ditt nick för?

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det förstår jag också. Men när jag ser folk kraftigt kritisera ett spel och sedan säga att man tröttnade efter 130 timmar, eller 60 timmar, så undrar jag förstås varför man plöjde ned så mycket tid i ett spel man uppenbarligen inte tyckte så mycket om. Det är en sak att lägga ned tio timmar och "härda ut" för att man kanske vill se slutet, något helt annat att hänge sig i över 100 timmar.

Starfield har tyvärr hamnat mitt i skottlinjen för konsolkrigarna. Tråkigt eftersom det betyder att många redan på förhand har bestämt sig för att det är vitt eller svart, fantastiskt eller uselt.

Det håller jag inte med om. Är det spel med flera separata storylines, som Starfield, så är det förmätet att säga att någon som tog 100 timmar på sig att köra igenom dem istället för 30 inte har rätt att säga att spelet trots det har brister och att man tröttnade. Det gäller speciellt open world spel. Jag har dock inte sett speciellt många som skrivit att de spelat 100 timmar sedan gett upp, även om det naturligtvis finns alla sorters människor De flesta upplever jag har liksom jag kört igenom det content de finner meningsfullt, klarat spelet och sedan skrivit sina åsikter om spelet. Ju mer content man spelat i spelet desto bättre koll på det bör man rimligtvis ha. Jämfört med de som sitter på forum och säger att det är fantastiskt eller skit utan att ens ha spelat spelet, eller efter att ha kört prologen.

Starfield släpps bara till Xbox konsolen så jag tror inte du har rätt i det du skriver att det är ett konsolkrig. En stor mängd folk spelar spelet på PC och är inte alls investerad i det så kallade "konsolkriget". Det är stötande att påstå att folk skulle vara det bara för att de säger sin mening. Det är dock många xbox fanboys som attackerar folk som vågar säga sin mening om spelet, men det är normalt när det gäller det mesta som kommer från Microsoft på de flesta spelforum på nätet. Starfield var trots allt det spel som skulle frälsa Xbox.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Aletheides:

Det håller jag inte med om. Är det spel med flera separata storylines, som Starfield, så är det förmätet att säga att någon som tog 100 timmar på sig att köra igenom dem istället för 30 inte har rätt att säga att spelet trots det har brister och att man tröttnade. Det gäller speciellt open world spel. Jag har dock inte sett speciellt många som skrivit att de spelat 100 timmar sedan gett upp, även om det naturligtvis finns alla sorters människor De flesta upplever jag har liksom jag kört igenom det content de finner meningsfullt, klarat spelet och sedan skrivit sina åsikter om spelet. Ju mer content man spelat i spelet desto bättre koll på det bör man rimligtvis ha. Jämfört med de som sitter på forum och säger att det är fantastiskt eller skit utan att ens ha spelat spelet, eller efter att ha kört prologen.

Vad håller du inte med om? Att det är en skillnad mellan att lägga tio timmar på ett storydrivet spel och plöja ned det tiodubbla i ett open world-spel som man säger sig inte gilla så mycket?

Ja, visst är det en skillnad mellan att faktiskt ha spelat mycket respektive att inte ha gjort det, den förstnämnda har rimligen bättre koll på spelet i fråga. Såklart. Jag undrade mer kring varför man lägger ned så mycket tid på ett spel om man inte har roligt.

Skrivet av Aletheides:

Starfield släpps bara till Xbox konsolen så jag tror inte du har rätt i det du skriver att det är ett konsolkrig. En stor mängd folk spelar spelet på PC och är inte alls investerad i det så kallade "konsolkriget". Det är stötande att påstå att folk skulle vara det bara för att de säger sin mening. Det är dock många xbox fanboys som attackerar folk som vågar säga sin mening om spelet, men det är normalt när det gäller det mesta som kommer från Microsoft på de flesta spelforum på nätet. Starfield var trots allt det spel som skulle frälsa Xbox.

Jag har inte påstått att alla som kommer på synpunkter om Starfield är en del av konsolkriget. Det skrev jag inte. Däremot är det uppenbart så att Starfield har gjorts till ett vapen i det eviga konsolkrigandet. Forum flödar över av memes och hånfulla kommentarer om spelet, som om det var det sämsta spelet någonsin. Det är bara onödigt för det görs uppenbarligen för att klanka ned på spelet och därigenom "sätta dit" alla som råkar gilla det. Påminner lite grand om polariseringen som TLOU2 resulterade i, även om det också hade mer politiska undertoner.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

180 timmar är väll knappast så mycket för ett spel

12
Skriv svar