Rykte: Elden Ring-expansionen visas i december, släpps i februari

Robot
Rykte: Elden Ring-expansionen visas i december, släpps i februari
Medlem

Det är dags.

Den här expansionen lär bli något extraordinärt med tanke på hur lång tid det gått-


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vill väldigt gärna ha en anledning att återkomma till den underbara världen.

Med tanke på tiden så bör DLC:et vara stort med mycket innehåll.

Jag håller tummarna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

I am reaaadyyyyy

Medlem

Har varit nice med en paus men ska bli kul ta upp igen och testa en ny spec.

Medlem

Hoppas detta blir ett riktigt kärleksbrev till fansen.

Medlem

Oh fasen vad grymt, kanske dags o köra igenom spelet en gång till innan DLC släpps, va ett tag sedan man spelade nu.

Medlem

Blir det gratis dlc eller kommer den kosta?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Blir det gratis dlc eller kommer den kosta?

Jag gissar på 30 dollares

Medlem

Hoppas dom lagar Elden Ring mer.

Håller på med en ny genomspelning och då försvinner vissa föremål ur inventoryt. Fick ett vapen efter att ha dödat en boss men vapnet finns inte i mitt inventory. Sen alla stutters pga easyanticheat.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag gissar på 30 dollares

Alltså cirka 500 SEK med dagens krona. Y_Y


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Är det bara jag som känner att Geoff Keighley gjort sitt? Asså blir typ less när han presenterar saker och springer runt o härjar bland alla utvecklare. Tycker han är så tråkig... Känns som en billig influencer som typ Bianca Ingrosso som tjänar för mycket för att inte göra ett skit eller tillföra något

Skrivet av Hanzo:

Alltså cirka 500 SEK med dagens krona. Y_Y

Eller typ 350 ...

Medlem
Skrivet av robbis:

Är det bara jag som känner att Geoff Keighley gjort sitt? Asså blir typ less när han presenterar saker och springer runt o härjar bland alla utvecklare. Tycker han är så tråkig... Känns som en billig influencer som typ Bianca Ingrosso som tjänar för mycket för att inte göra ett skit eller tillföra något

Visst kan man kanske uppleva han som lite torr och man behöver inte gilla hans personlighet, men jag tycker ändå han har gjort mycket för spelevent-industrin. Han känns ändå passionerad för spelen och industrin snarare än någon annan random slipsnisse som har noll koll.

E3 blev sämre och sämre för att sedan dö ut, medans Summer Game Fest och The Game Awards blivit bättre och bättre(inte perfekt, men bättre). Uppskattar att vi har fått något slags substitut till sommaren med ett kompakt event där alla utvecklare samlas för att visa sina spel.

Sen att vi även nu har ett skapligt event till vintern är också trevligt, annars skulle det varit dött vid den tiden.

Så personligen tycker jag inte han har gjort sitt utan får gärna fortsätta med sina events, fram till att vi får någon bättre då, vilket jag tvekar på att vi får. Han skulle väl möjligen kunna hyra in lite fler presentatörer till sina events, men jag stör mig inte riktigt lika mycket på Geoff som en del andra verkar göra.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kan knappt bärga mig. Av någon anledning så längtar jag tillbaka till Elden Ring sjukligt mycket till och från, var längesen ett spel lämnade ett sånt avtryck.

Har lite svårt för att plocka upp det igen när man slitit med att ta alla achievements men ibland startar jag upp bara för viben och AOE-farmar de där storhuvade, hjulande männen lite så man är i fin form för DLC om man kanske skulle vilja börja prova på att leka med lite magi eller så. Brukar sluta med att jag bara rider runt i timmar helt planlöst för att kanske hitta någon liten grej man missat.. att bara existera i världen är nästan det bästa med hela spelet.

Plockade på mig så gott som alla vapen, farmade och letade, så jag skulle kunna testa runt hur mycket jag ville i PVP men det blev aldrig av...


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Undra om man kommer kunna göra ett nytt save och börja direkt med expansionen.
Jag är inte så sugen på att spela igenom grundspelet igen för att ta mig till expansionen.
Om nu inte Steam har lyckats spara mina sparfiler i molnet.

Jag har aldrig klarat ett enda Souls-spel, och jag kommer aldrig klara dom, men jag kommer fortsätta att stödja FromSoftware


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Blir det gratis dlc eller kommer den kosta?

Dlc som bygger vidare på storyn, alltså ger mer innehåll till handlingen i huvudspelet är väl i princip aldrig gratis?
Det som brukar kunna släppas som gratis dlc är väl enbart kosmetiska föremål eller nya game modes.

1
Skriv svar