Assassin's Creed Mirage är Ubisofts bästa current gen-släpp

Robot
Assassin's Creed Mirage är Ubisofts bästa current gen-släpp
Medlem

Vänta nu. 1,2 miljoner kattklappningar? Har jag missat att jag kan gosa med katter i spelet?
Nu vet jag vad jag ska göra i eftermiddag.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Vad är current gen? Är det ALLT som spelen släpps till eller?

Edit: Det var visst bara ps5 och nya xbox?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fattar inte hur spel blir sämre och sämre. Samma med starfield, helt sjukt värdelösa moderna spel.

Medlem

Tyckte det var det tråkigaste AC spelet hittils, tog mig 12 timmar, och var inte särskilt engagerad i varken världen eller storyn. Svårt att bli taggad på att samla alla completion grejer då man vet att allt kommer vara över snart ändå. tror det borde bli någon balans emellan valhallas 100 timmar och dettas 12.

Medlem
Skrivet av noreason:

Fattar inte hur spel blir sämre och sämre. Samma med starfield, helt sjukt värdelösa moderna spel.

https://m.youtube.com/watch?v=FsmsHMWQi-M&pp=ygUbOSB5ZWFycyBi...

Ja detta är lite skrämmande. Nu ska sägas att detta gäller ju inte alla studios.
Men har spelat 9 timmar Mirage hittils och kan säga att jag har ju haft roligare. Lite besviken hittils.
Starfield, att det ens finns folk som försvarar det spelet är för mig en gåta.

Medlem
Skrivet av noreason:

Fattar inte hur spel blir sämre och sämre. Samma med starfield, helt sjukt värdelösa moderna spel.

https://m.youtube.com/watch?v=FsmsHMWQi-M&pp=ygUbOSB5ZWFycyBi...

Kan inte yttra mig om Starfield då jag spelat alldeles för lite av det än..

Håller iaf med gällande Assassins Creed, saknar fighting finessen som har funnits i de tidigare släppen. Tycker inte alls om hur det har utvecklat sig sen Odyssey (tror jag) hack, roll, parera, hack, hack, roll, parera. hack, roll, parera osv... så tråkigt enformigt. En En yrkes mördare som har svärd och dolk som primära verktyg borde kunna ha lite mer finess i en close fight kan man tycka. Jämför t.ex med Ghost of Tsushima som jag tycker har har fantastisk strids variation mer sånt, där har Ubisoft lite att lära av..


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Jag köpte främst för att jag gillar att de gör 15-20 timmars spel som bara kostar 499:-, så hoppas det gör fler även om denna va långt ifrån perfekt. Allt behöver inte vara 100+ timmar. Så hoppas det tar de gör flera, fast kanske lite bättre såna här spel

Medlem

Fasen vad kul att köra.
Ubisoft förtjänar lite lycka de med.
Har tröttnat en del på deras spel på senare år men det här ass creed verkar faktiskt väldigt lovande och jag ska ta mig an detta spelet lite senare i år för just nu har jag så mkt annat jag måste spela klart.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

Kan inte yttra mig om Starfield då jag spelat alldeles för lite av det än..

Håller iaf med gällande Assassins Creed, saknar fighting finessen som har funnits i de tidigare släppen. Tycker inte alls om hur det har utvecklat sig sen Odyssey (tror jag) hack, roll, parera, hack, hack, roll, parera. hack, roll, parera osv... så tråkigt enformigt. En En yrkes mördare som har svärd och dolk som primära verktyg borde kunna ha lite mer finess i en close fight kan man tycka. Jämför t.ex med Ghost of Tsushima som jag tycker har har fantastisk strids variation mer sånt, där har Ubisoft lite att lära av..

Jag älskade de äldre AC spelen när de kom men kan inte påstå att deras combat var särskilt bra. Lönnmördandet var något bättre men själva combaten bestod av, parera, döda, parera, döda. Parera gjorde en i princip odödlig i närstrid. Mycket att älska med spelen men just combat var inte särskilt inspirerande då heller.

Medlem
Skrivet av noreason:

Fattar inte hur spel blir sämre och sämre. Samma med starfield, helt sjukt värdelösa moderna spel.

https://m.youtube.com/watch?v=FsmsHMWQi-M&pp=ygUbOSB5ZWFycyBi...

Osar spelstagnation.. samma med starfield ett tekniskt haveri..

Medlem

Det är ett perfekt tidsfördrivs spel, inget mer. I väntan på bättre spel.
Inte mycket som lockar egentligen, samma gamla som deras senaste spel, inga större nyheter och grafiken är det samma som de senaste 10 åren. AI:n är helt idiotiskt dumma.

Medlem

Det är intressant så här på sidan om att se besvikelsen bland alla AAA och prenumerationstjänst vurmare ännu se ett mellanmjölks projekt erbjuda noll nyheter och
same old same old.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av bummer:

Jag köpte främst för att jag gillar att de gör 15-20 timmars spel som bara kostar 499:-, så hoppas det gör fler även om denna va långt ifrån perfekt. Allt behöver inte vara 100+ timmar. Så hoppas det tar de gör flera, fast kanske lite bättre såna här spel

Ja jag måste erkänna att just detta låter lockande, jag gillar mest kortare spel man hinner/orkar köra igenom.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Tyckte det var det tråkigaste AC spelet hittils, tog mig 12 timmar, och var inte särskilt engagerad i varken världen eller storyn. Svårt att bli taggad på att samla alla completion grejer då man vet att allt kommer vara över snart ändå. tror det borde bli någon balans emellan valhallas 100 timmar och dettas 12.

Det är precis det här jag också har funderat på, ett spel som man klarar av på knappt 15h känns knappt lönt att ens lägga nån energi på.

Med det sagt så är det heller ingen direkt fördel med spel som kräver 100h.
Hade hellre önskat att de hade gått en medelväg istället, kanske ett spel (som såklart måste fyllas med kvalitet) som ligger på 40-50h.

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

Kan inte yttra mig om Starfield då jag spelat alldeles för lite av det än..

Håller iaf med gällande Assassins Creed, saknar fighting finessen som har funnits i de tidigare släppen. Tycker inte alls om hur det har utvecklat sig sen Odyssey (tror jag) hack, roll, parera, hack, hack, roll, parera. hack, roll, parera osv... så tråkigt enformigt. En En yrkes mördare som har svärd och dolk som primära verktyg borde kunna ha lite mer finess i en close fight kan man tycka. Jämför t.ex med Ghost of Tsushima som jag tycker har har fantastisk strids variation mer sånt, där har Ubisoft lite att lära av..

Även om jag gillar att smyga runt i Mirage håller jag med dig om stridssystemet. Känns som dom har försökt att göra en lättare version av From Softwares stridssystem med fokus på pareringar.
Är inte jätteförtjust i hur det har varit i dom senaste tre Creed spelen heller. Gillade hur det var i Syndicate eller Unity. Kommer inte ihåg vilket av dom.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Även om jag gillar att smyga runt i Mirage håller jag med dig om stridssystemet. Känns som dom har försökt att göra en lättare version av From Softwares stridssystem med fokus på pareringar.
Är inte jätteförtjust i hur det har varit i dom senaste tre Creed spelen heller. Gillade hur det var i Syndicate eller Unity. Kommer inte ihåg vilket av dom.

Syndicate var det som fick den riktigt coola expansionen/dlcn med jack the ripper i


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag kan tycka att det känns lite oklart hela spelet.
Och inte så där svinkul som jag hade hoppats.
Hör nog lite seriens nedre del.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Syndicate var det som fick den riktigt coola expansionen/dlcn med jack the ripper i

Just det. Tror att jag hade hunnit igenom spelet när det kom så jag har aldrig spelat igenom det.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Just det. Tror att jag hade hunnit igenom spelet när det kom så jag har aldrig spelat igenom det.

Åh tusan.
Älskade den expansionen faktiskt. Får du chansen o köra det någon kan jag rekommendera det.
Inte så långt men det var en fräck resa.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Vänta nu. 1,2 miljoner kattklappningar? Har jag missat att jag kan gosa med katter i spelet?
Nu vet jag vad jag ska göra i eftermiddag.

Det kan man. Men eftersom det var exakt samma animering som i Valhalla så tröttnade jag fort 🙂


signatur

Ultrazine

Skribent
Skrivet av OAKTHYR:

Vänta nu. 1,2 miljoner kattklappningar? Har jag missat att jag kan gosa med katter i spelet?
Nu vet jag vad jag ska göra i eftermiddag.

Finns dessutom lite speciella katter som kan kännas igen med att nosen är en tydlig symbol...


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Jag brände ut mig på AC Valhalla och det känns dessvärre att Mirage (för mig iallafall)bara skulle kännas som "samma gamla".

Medlem
Skrivet av normalniklas:

Det kan man. Men eftersom det var exakt samma animering som i Valhalla så tröttnade jag fort 🙂

Jag har missat att man kan klappa katter i Valhalla också. Jag börjar tro att jag är för fokuserad på att mörda folk i Assassin's Creed spelen.

Skrivet av Mike Stranéus:

Finns dessutom lite speciella katter som kan kännas igen med att nosen är en tydlig symbol...

Ok. Låter mystiskt. Jag får gå på katt jakt nu i eftermiddag. För att klappa då. Inte den andra sortens jakt.


signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar