Disney-chefer sägs vara sugna på att köpa Electronic Arts

Flakmonkey

Hade helst sett att EA var kvar som de är, inte för att jag gillar dem egentligen utan för att jag tycker att det är bra med så många spelare som möjligt bland utvecklare och utgivare. Men ska något bolag köpa upp dem, som har musklerna för att göra det, så ser jag mycket hellre att det är Disney än MS, Sony eller Nintendo även om Nintendo känns extre avlägset i sammanhanget

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Hade helst sett att EA var kvar som de är, inte för att jag gillar dem egentligen utan för att jag tycker att det är bra med så många spelare som möjligt bland utvecklare och utgivare. Men ska något bolag köpa upp dem, som har musklerna för att göra det, så ser jag mycket hellre att det är Disney än MS, Sony eller Nintendo även om Nintendo känns extre avlägset i sammanhanget

Det har ju tidigare varit tal om att Apple skulle köpa dem. Undrar hur det hade varit, med en ny spelare på marknaden. De kan dock fortfarande köpa upp Disney i slutändan. Det skulle skaka en del i marknaden.

Medlem
Skrivet av heady89:

Disney ju en total katastrof som manglar allt de rör vid med sin aktivism. Ea har ju ändå lyckats producera en del bra grejer som Dead Space remaken.

Det verkar börja bli ändring på det nu.
Men vi får väl se hur det blir i slutändan men ledningen på Disney verkar iaf nu ha en hum om att det kanske inte är så smart att blanda in modern politik i precis allt man gör. Särskligt inte i sagofilmer som ju mer fungerar som en sorts eskapism från får egna vardag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Som Spiderman och Wolverine? Ser hellre dem på flera format helt enkelt.

Synd att Microsoft inte delar din åsikt eftersom de tackade nej till att göra spelen.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Synd att Microsoft inte delar din åsikt eftersom de tackade nej till att göra spelen.

De hade väl inte haft det på alla format då heller ifall MS köpte licenserna?

Medlem

Bra då får vi gärna en uppföljare till Kotor!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

De hade väl inte haft det på alla format då heller ifall MS köpte licenserna?

Varför inte? Ms vill att så många som möjligt ska spela deras spel oavsett plattform. Det har spencer själv sagt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Varför inte? Ms vill att så många som möjligt ska spela deras spel oavsett plattform. Det har spencer själv sagt.

Jo, de vill att game pass ska finnas överallt och skulle släppas till många format så det är väl en fin tanke, men jag tror inte att tex Sony går med på det. Gör du?

Skrivet av Ribcage:

Känns märkligt att gå på en sån här personlig rant bara för att någon nämner just ditt favoritföretag likväl. Nyheten handlar om Disney och jag nämner hur de gjort med licenser tidigare.
De flesta Spidermanspel har släppts till flera format.

Ledsen, men har inget favorit företag..
Men bra försöka annars att försök vända på att det inte är du!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Ledsen, men har inget favorit företag..
Men bra försöka annars att försök vända på att det inte är du!

Du kunde ha lurat mig, missade när du tidigare red ut till försvar för andra. Väl mött!

Medlem

Så Disney lägger ner alla sina studios för att några år senare vilja köpa EA? Det var länge sedan jag EA intresserade mig, men detta låter som en katastrofalt dålig idé.

Skrivet av Ribcage:

Du kunde ha lurat mig, missade när du tidigare red ut till försvar för andra. Väl mött!

Nä du kan inte fånga upp allt alla gör ju.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Att jättelika aktörer köper upp andra jättar är inte bra för branschen.

Skrivet av Ribcage:

Som Spiderman och Wolverine? Ser hellre dem på flera format helt enkelt.

MS fick samma erbjudande och tackade nej.

Hur är det förresten med Indiana Jones?

Medlem
Skrivet av Margy:

Att jättelika aktörer köper upp andra jättar är inte bra för branschen.

MS fick samma erbjudande och tackade nej.

Hur är det förresten med Indiana Jones?

Sedär, finns det bra info om det? Ja hur gick det med indiana Jones? Hur relaterar det till Disney?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Sedär, finns det bra info om det? Ja hur gick det med indiana Jones? Hur relaterar det till Disney?

Det skrevs om på de flesta större spelsajter.

"As we now know, that unicorn wasn’t going to be Xbox because it turned down the offer after Marvel Games reached out asking, “We don’t have any big console deals with anyone right now, what would you like to do?” PlayStation, however, bit."

https://www.gameinformer.com/2022/05/23/xbox-declined-offer-t...

Disney äger Indiana Jones?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jo, de vill att game pass ska finnas överallt och skulle släppas till många format så det är väl en fin tanke, men jag tror inte att tex Sony går med på det. Gör du?

Förmodligen lika osannolikt som att Microsoft låter Sony ha PS now på xbox. Du har nog rätt i det. Men det är ju tur att Sony tackade ja till att göra spelen annars hade det nog inte blivit något.

Medlem
Skrivet av Margy:

Disney äger Indiana Jones?

Sedär. Så de gav Bethesda som släppte på flera format möjligheten att göra Indiana Jones.
Du frågade mig hur det är med Indiana Jones? Bethesda har efter det blivit uppköpta av Microsoft så jag antar att det släpps på alla format där game pass finns.
Vad tänkte du? Går det inte ihop med mitt inlägg om att jag tycker att Disneys titlar bör släppas på flera format?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Förmodligen lika osannolikt som att Microsoft låter Sony ha PS now på xbox. Du har nog rätt i det. Men det är ju tur att Sony tackade ja till att göra spelen annars hade det nog inte blivit något.

Jag antar att spelen hade kommit ändå, som förr. Det finns fler än två utgivare.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag antar att spelen hade kommit ändå, som förr. Det finns fler än två utgivare.

Samma spel hade kommit ändå? Eller hur menar du?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Samma spel hade kommit ändå? Eller hur menar du?

Du skrev att det inte hade blivit något. Jag tror definitivt att det hade blivit något.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Sedär. Så de gav Bethesda som släppte på flera format möjligheten att göra Indiana Jones.
Du frågade mig hur det är med Indiana Jones? Bethesda har efter det blivit uppköpta av Microsoft så jag antar att det släpps på alla format där game pass finns.
Vad tänkte du? Går det inte ihop med mitt inlägg om att jag tycker att Disneys titlar bör släppas på flera format?

Marvel/Disney ger både MS och Sony möjligheten att göra spel baserade på Marvel-karaktärer - MS tackar nej medan Sony tackar ja.

Disney ger Bethesda möjligheten att göra spel baserat på Indiana Jones - MS köper Bethesda och stoppar utvecklingen av kommande spel (och Indiana Jones) till andra plattformar.

Vilket av dessa två scenarion tycker du låter sämst för de inblandade karaktärerna då du tycker det är dåligt att Sony "köpt" Spider-Man och Wolverine?

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Du skrev att det inte hade blivit något. Jag tror definitivt att det hade blivit något.

Det hade det säkert blivit. Du får helt enkelt leva med det faktum att det finns exklusiva spel och det kommer enbart bli värre. Du kan tacka Microsoft för det.

Medlem
Skrivet av Margy:

Vilket av dessa två scenarion tycker du låter sämst för de inblandade karaktärerna då du tycker det är dåligt att Sony "köpt" Spider-Man och Wolverine?

Om vi utgår efter vad jag skrev om många format så hamnar det på fler format dag ett vid det andra scenariot. Jag skrev däremot inte att jag tyckte att MS skulle köpa dem heller.

Skrivet av Sillgam:

Det hade det säkert blivit.

Det vänder snabbt 😁

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Om vi utgår efter vad jag skrev om många format så hamnar det på fler format dag ett vid det andra scenariot. Jag skrev däremot inte att jag tyckte att MS skulle köpa dem heller.

Det vänder snabbt 😁

Dina starka argument övertalade mig.

12
Skriv svar