Assassin's Creed Mirage

Avstängd

Medioker sugfest till spel enligt trovärdiga recensenter:
https://youtu.be/Z99vjFdcR0g?si=3X9g7nGWCn6H7cAm


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Reas säkert ut i slutet av oktober på Black-Friday. 👌😅

Ja, en bra grej med Ubisoft är att deras spel brukar gå ner i pris ganska snabbt. Ingen idé att betala fullpris.

Medlem

Hoppas att detta är en liten avstickare och inte vad Assassins creed kommer vara frammåt. Jag älskade stegen emot att bli mer RPG, skulle tillochmed vilja se ännu tyngre steg åt det hållet. Diablo stil loot och path of exile skill trees. roligaste jag har i dessa spelen är att lista ut min karaktär och dess vapen/rustning osv. Odyssey var favoriten hittils. valhalla ogillade jag.

Medlem

Signade en månad Ubisoft+ och betalar således 179 kr för spelet vilket är värt det enligt mig. Har bara lirat någon inledande timme än så länge men känns helt OK.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Lirar PS4-versionen av Black Flag (för första gången) på min PS5 nu och det rullar också i 30fps. Men det känns ändå som att det flyter på bättre än nya spel som körs i quality mode. Forbidden West var ospelbart i quality mode och trots att det tydligen skulle rulla i 30 fps kändes det snarare som 20. Samma sak med Demon's Souls. Bloodborne känns som att det flyter på smidigare än vad Demon's Souls gör med Quality.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Hoppas att detta är en liten avstickare och inte vad Assassins creed kommer vara frammåt. Jag älskade stegen emot att bli mer RPG, skulle tillochmed vilja se ännu tyngre steg åt det hållet. Diablo stil loot och path of exile skill trees. roligaste jag har i dessa spelen är att lista ut min karaktär och dess vapen/rustning osv. Odyssey var favoriten hittils. valhalla ogillade jag.

Assassin's Creed för mig är de två första spelen. La av halvvägs i trean. Indianer?

Medlem

Klurar på dra igång Ubisoft+ två månader och leka igenom AssCreed så länge jag tycker det är kul, och sedan se framåt bara

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Jag gillade Origins. Men tyckte att Odyssey och Valhalla tog det lite för långt storleksmässigt. Men smaken är ju olika.

Håller med till 110%.

Medlem

Nu har jag tagit mig en bit in. Det enda jag kan sakna är en pilbåge! Samt mjndre gadgets, spelet görs för lätt med alla sätt man enkelt kan ta ner vakter osv

Medlem

4/5 FZ. 4/10 av WorthABuy...

Tror nog FZ's betyg är lite för högt, möjligtvis 3/5...

Medlem
Skrivet av shelter:

https://www.youtube.com/watch?v=Fz13ecXlftk

4/5 FZ. 4/10 av WorthABuy...

Tror nog FZ's betyg är lite för högt, möjligtvis 3/5...

Nej, det är inte för högt. Om Mike tycker att det är en fyra så sätter han en fyra och sen får alla andra sätta vilka betyg dom vill.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Nej, det är inte för högt. Om Mike tycker att det är en fyra så sätter han en fyra och sen får alla andra sätta vilka betyg dom vill.

Så är det ju, det är vad han tycker. Och majoriteten drar åt det betyget. Ligger på runt 80/100. Tycker WorthABuy faktiskt missar en del grejer när går igenom spelet. Men jag skulle säga 3/5 för det är inte direkt något märkvärdigt med spelet.

Medlem
Skrivet av shelter:

Så är det ju, det är vad han tycker. Och majoriteten drar åt det betyget. Ligger på runt 80/100. Tycker WorthABuy faktiskt missar en del grejer när går igenom spelet. Men jag skulle säga 3/5 för det är inte direkt något märkvärdigt med spelet.

Har du spelat det eller sätter du betyg efter vad andra har sagt?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Har du spelat det eller sätter du betyg efter vad andra har sagt?

Har kollat på Twitch en del.

Medlem

Spontant så saknar jag en pilbåge!

Medlem
Skrivet av Piigge:

Hoppas att detta är en liten avstickare och inte vad Assassins creed kommer vara frammåt. Jag älskade stegen emot att bli mer RPG, skulle tillochmed vilja se ännu tyngre steg åt det hållet. Diablo stil loot och path of exile skill trees. roligaste jag har i dessa spelen är att lista ut min karaktär och dess vapen/rustning osv. Odyssey var favoriten hittils. valhalla ogillade jag.

odyssey och valhalla är ju samma koncept. Men det är ju klurigare göra det andra vändan.

Har mycket bättre minnen från de äldre AC och detta tar mig verkligen tillbaks. Det ofokuserade flamset i valhalla blev fort tröttsamt. Sen har jag absolut haft kul med flamset i black flag och även odyssey höll länge men det finns massor av andra action rpgs där ute.

Helt underbart så här långt gillar hur fokuserat det känns. Karaktärerna är så brutalt snygga, smakfull estetik och återigen en riktig assassins creed stad som dryper av historia vilket har saknats länge i AC serien och har vart rätt så unikt för den.

Jag har inga minnen av odyssey och valhalla men detta lär sitta kvar i ryggmärgen om det fortsätter på det inslagna spåret.

Releasehästryttare

Va det detta spel som fick denuvo i en patch efter spelets släpps?

International
Man of Mystery

Okej, jag köpte ubisoft+ för 149:- för att testa om AssCreed Mirage verkligen var så bra som det hypats om och till en början kändes det faktiskt så. Basim, huvudkaraktären, var den första riktigt sympatiska protagonisten i AssCreed sen Ezio och löftet om att det inte skulle vara ett evighetsspel utan ha en längd på runt 20h kändes också bra..

men..

Jag stör mig fortfarande på att det är lite för lätt, det är mer en interaktiv historieberättelse än ett faktiskt spel, AI'n är riktigt dålig fortfarande, har ett synfält på 45 grader och max 20 meter när jag själv kan se bort till nästa kommun. Jag har en smart fågel som taggar och spårar inte bara vakter utan lådor och annat nyttigt och en röntgensyn som gör att man kan se vakterna genom väggar och golv.. och parkouren är rasande tillrättalagd, det finns tonvis med hissar, konstiga stolpar som man kan stavhoppa med och som nån går runt och ställer tillbaka när man sprungit en bit bort ( väldigt otacksamt jobb ) och höbalar/vagnar som ingen vakt nånsin kommer på tanken att den skulle kunna gömma den där killen som precis mördade 5 av dina kompisar och sen sprang runt hörnet

Så, turligt nog har Ubi en refund-policy så jag avbokade ubisoft+ och fick 143:- tillbaka och avinstallerade. Jag tror jag är klar med AssCreed, påminn mig gärna om det nästa gång jag börjar flämta om nästa AssCreed-spel


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Nej, det är inte för högt. Om Mike tycker att det är en fyra så sätter han en fyra och sen får alla andra sätta vilka betyg dom vill.

Nja, jag tror inte du riktigt förstått vad syftet med recensioner är.

Huvudsyftet med att recensera spel, liksom film för den delen, är ju att man ska vägleda konsumenten och försöka basera omdömet (inklusive betyget) på någon slags objektivitet genom att värdera spelets egenskaper och kvalitet i relation till en delad norm om vad som anses bra och om vad som anses dåligt.

Jag säger inte att det är lätt, och subjektivitet går såklart inte att undvika, och det har rent av sin roll ("Jag gillar Kalles recensioner för han och jag delar smak"). Man har också rätt att ställa sig den filosofiska frågan om smak, en åsikt eller ett betyg ens kan vara objektivt.

Så om konsumenten upplever att ett omdöme är felvärderat är det väl inte fel att påpeka det i kommentarsfältet för recensionen i fråga. Såklart med någon slags grund för påståendet. Det är väl bland annat det vi diskuterar här?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Reas säkert ut i slutet av oktober på Black-Friday. 👌😅

Du menar slutet av november? 😊


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Grafiskt föråldrat? Ser extremt snygg ut på PC i alla fall på max settings.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ubisoft returpolicy är faktiskt riktigt bra. Spelade fyra timmar Settlers men kunde inte gilla det och fick tillbaka hela beloppet.

Jämför med Nintendo, Meta eller Playstation där du måste avsäga dig rätten till återköp för att ens kunna köpa spelet. Fattar inte hur det ens kan vara lagligt inom EU.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Fram med kött yxan .upplyser härmed alla assasins att nya national rätten är struts kebab !

Fantastiskt ändå att du lyckas särskriva typ varenda ord!

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Okej, jag köpte ubisoft+ för 149:- för att testa om AssCreed Mirage verkligen var så bra som det hypats om och till en början kändes det faktiskt så. Basim, huvudkaraktären, var den första riktigt sympatiska protagonisten i AssCreed sen Ezio och löftet om att det inte skulle vara ett evighetsspel utan ha en längd på runt 20h kändes också bra..

men..

Jag stör mig fortfarande på att det är lite för lätt, det är mer en interaktiv historieberättelse än ett faktiskt spel, AI'n är riktigt dålig fortfarande, har ett synfält på 45 grader och max 20 meter när jag själv kan se bort till nästa kommun. Jag har en smart fågel som taggar och spårar inte bara vakter utan lådor och annat nyttigt och en röntgensyn som gör att man kan se vakterna genom väggar och golv.. och parkouren är rasande tillrättalagd, det finns tonvis med hissar, konstiga stolpar som man kan stavhoppa med och som nån går runt och ställer tillbaka när man sprungit en bit bort ( väldigt otacksamt jobb ) och höbalar/vagnar som ingen vakt nånsin kommer på tanken att den skulle kunna gömma den där killen som precis mördade 5 av dina kompisar och sen sprang runt hörnet

Så, turligt nog har Ubi en refund-policy så jag avbokade ubisoft+ och fick 143:- tillbaka och avinstallerade. Jag tror jag är klar med AssCreed, påminn mig gärna om det nästa gång jag börjar flämta om nästa AssCreed-spel

Tycker du ska lira kingdom come: Deliverance. Inte kommit så långt än men på hard tycker jag ain känns lagom balanserad. Ska den va 100 % sim så blir det ju på tok för svårt tycker de beter sig logiskt iaf så det känns som det är jag som fuckar upp när jag misslyckas. Att de ska ha ögon i nacken och höra minsta lilla ljud då blir det för hardcore. Parkouren har ju vart så här i alla lir så det är inget jag reagerar på längre att det finns så lämpliga utstickande tegelstenar och grejer överallt. Hade inte vart så kul om inte detta fanns dock så fungerar automatiken dåligt. Jag hamnar på fel avsatser och har otroligt svårt släppa taget emellanåt. Vet inte om det är kopplat till auto aim kör partiell nu kanske blir bättre om man stänger av helt. Tycker det vart smidigare flyt i parkouren i tidigare lir men det är kanske en träningssak bara

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Fantastiskt ändå att du lyckas särskriva typ varenda ord!

😅😂

En sann bedrift!


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Ubisoft returpolicy är faktiskt riktigt bra. Spelade fyra timmar Settlers men kunde inte gilla det och fick tillbaka hela beloppet.

Jämför med Nintendo, Meta eller Playstation där du måste avsäga dig rätten till återköp för att ens kunna köpa spelet. Fattar inte hur det ens kan vara lagligt inom EU.

På Meta är det inga problem med återköp, man har 14 dagars ångerrätt om man har spelat under 2h. Fått återbetalning för flertalet VR-spel jag inte tyckte höll måttet eller var något för mig.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Grafiskt föråldrat? Ser extremt snygg ut på PC i alla fall på max settings.

Har vi spelat samma spel? Tycker inte det är fult på något sätt, men något grafiskt mästerverk är det verkligen inte. AC Origins kom 2017 och är grafiskt snarlikt.

Så kanske kan identifiera detta som... "skulle gått till Specsavers?"

Avstängd
Skrivet av Slimebeast:

Nja, jag tror inte du riktigt förstått vad syftet med recensioner är.

Huvudsyftet med att recensera spel, liksom film för den delen, är ju att man ska vägleda konsumenten och försöka basera omdömet (inklusive betyget) på någon slags objektivitet genom att värdera spelets egenskaper och kvalitet i relation till en delad norm om vad som anses bra och om vad som anses dåligt.

Jag säger inte att det är lätt, och subjektivitet går såklart inte att undvika, och det har rent av sin roll ("Jag gillar Kalles recensioner för han och jag delar smak"). Man har också rätt att ställa sig den filosofiska frågan om smak, en åsikt eller ett betyg ens kan vara objektivt.

Så om konsumenten upplever att ett omdöme är felvärderat är det väl inte fel att påpeka det i kommentarsfältet för recensionen i fråga. Såklart med någon slags grund för påståendet. Det är väl bland annat det vi diskuterar här?


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Nja, jag tror inte du riktigt förstått vad syftet med recensioner är.

Huvudsyftet med att recensera spel, liksom film för den delen, är ju att man ska vägleda konsumenten och försöka basera omdömet (inklusive betyget) på någon slags objektivitet genom att värdera spelets egenskaper och kvalitet i relation till en delad norm om vad som anses bra och om vad som anses dåligt.

Jag säger inte att det är lätt, och subjektivitet går såklart inte att undvika, och det har rent av sin roll ("Jag gillar Kalles recensioner för han och jag delar smak"). Man har också rätt att ställa sig den filosofiska frågan om smak, en åsikt eller ett betyg ens kan vara objektivt.

Så om konsumenten upplever att ett omdöme är felvärderat är det väl inte fel att påpeka det i kommentarsfältet för recensionen i fråga. Såklart med någon slags grund för påståendet. Det är väl bland annat det vi diskuterar här?

This!

Har länge stört mig på att folk på FZ inte förstår att en speljournalist som bedömmer ett spel borde försöka att göra det någorlunda objektivt. Annars har recensionen noll betydelse. Enda undantaget är väl om man följt skribenten länge och vet att man har snarlik smak. Men för oss andra blir recensionen snudd på meningslös.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Du är, tja, "dömd". Jag tycker mer det är en ynnest i och för sig.

I alla fall nu när man inte väljer kön på karaktären. Att spela Eivor som man kändes lite lustigt.

123
Skriv svar