Cyberpunk 2077 har sålt i 25 miljoner, säljer "mycket snabbare" än The Witcher 3

Robot
Cyberpunk 2077 har sålt i 25 miljoner, säljer "mycket snabbare" än The Witcher 3
Avstängd

300 000 000 miljarder flugor kan inte ha fel

Nej men kul för CDPR och folket som gillar CyberRunk 1977, men att det säljer bättre än Witcher 3 är ju bara tragiskt. Det är väl om något ett tecken på att marknadsföring och (all) publicitet är långt mycket viktigare än recensioner och utmärkelser.

Fler människor borde helt enkelt spela Witcher 3 is what I'm saying.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem

För att det är så jävla ballt spel!

Medlem
Skrivet av robbis:

För att det är så jävla ballt spel!

damn straight


signatur

Allätare

Medlem

Usch vad tråkigt att det säljer såna enorma mängder när bättre spel från mindre utvecklare får småpotatis.

Gillar ingenting med Cyberpunk 2077 men särskilt inte det visuella. Hoppas verkligen inte att städer och mode ser ut så där i framtiden.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Usch vad tråkigt att det säljer såna enorma mängder när bättre spel från mindre utvecklare får småpotatis.

Gillar ingenting med Cyberpunk 2077 men särskilt inte det visuella. Hoppas verkligen inte att städer och mode ser ut så där i framtiden.

Du verkar vara i minoriteten.
Vad för liknande spel tycker du är bättre?

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Usch vad tråkigt att det säljer såna enorma mängder när bättre spel från mindre utvecklare får småpotatis.

Gillar ingenting med Cyberpunk 2077 men särskilt inte det visuella. Hoppas verkligen inte att städer och mode ser ut så där i framtiden.

Som tur är har alla olika smak och gillar olika saker
Bara för du inte tycker om spelet betyder inte att det är ett dåligt spel

Medlem
Skrivet av Karmak:

Som tur är har alla olika smak och gillar olika saker
Bara för du inte tycker om spelet betyder inte att det är ett dåligt spel

Va?! Jag som trodde att min åsikt var objektiv, universell sanning!


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Du verkar vara i minoriteten.
Vad för liknande spel tycker du är bättre?

Nu skrev jag ju vad jag gillar, vilket kan vara rätt subjektivt.

Men så här. Jämför med nåt av Mafiaspelen tex. Det är ju högst personligt att de spelen tilltalar mig estetiskt medan jag mår dåligt av Cyberpunks miljöer, men spelkvaliteten överlag i någon slags objektiv mening skulle jag säga är ganska lika ändå.

Det är utifrån det jag tycker det är så synd att Cyberpunk liksom stjäl all försäljning. Nästan alla gamers flockas kring det som anses hajpat, hippt och marknadsfört.

I slutänden lär Cyberpunk ha sålt 60 miljoner exemplar, att jämföra med Mafiaspelen som sålt 2-3 miljoner (och Yakuza-spelen ännu mindre).

Jag har sorg för att det är så mycket "vinnaren tar allt" i spelvärlden. Jag vill ju att mina favoritserier och utvecklare också ska sälja bra och ha en bärande ekonomi för framtida titlar, och helst spel som är lite djupare och sofistikerade.


signatur

Memento Mori

Medlem

The Witcher 3 ett av världens mest överskattade spel och Cyberpunk 2077 ett av tidernas mest underskattade! Gillar The Witcher 3 också så såga mig inte nu 😅. Men väldigt kul att så många valt att inte lyssna på dom negativa rösterna så man riskerar att missa denna fantastiska spelupplevelse. Välförtjänt efter all smutskastning och det bästa av allt 2an på väg (även om det dröjer) 🙂

Medlem

Välförtjänt! Ett av dom bästa spelen jag någonsin spelat. 100/10

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

300 000 000 miljarder flugor kan inte ha fel

Nej men kul för CDPR och folket som gillar CyberRunk 1977, men att det säljer bättre än Witcher 3 är ju bara tragiskt. Det är väl om något ett tecken på att marknadsföring och (all) publicitet är långt mycket viktigare än recensioner och utmärkelser.

Fler människor borde helt enkelt spela Witcher 3 is what I'm saying.

1977?

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Nu skrev jag ju vad jag gillar, vilket kan vara rätt subjektivt.

Men så här. Jämför med nåt av Mafiaspelen tex. Det är ju högst personligt att de spelen tilltalar mig estetiskt medan jag mår dåligt av Cyberpunks miljöer, men spelkvaliteten överlag i någon slags objektiv mening skulle jag säga är ganska lika ändå.

Det är utifrån det jag tycker det är så synd att Cyberpunk liksom stjäl all försäljning. Nästan alla gamers flockas kring det som anses hajpat, hippt och marknadsfört.

I slutänden lär Cyberpunk ha sålt 60 miljoner exemplar, att jämföra med Mafiaspelen som sålt 2-3 miljoner (och Yakuza-spelen ännu mindre).

Jag har sorg för att det är så mycket "vinnaren tar allt" i spelvärlden. Jag vill ju att mina favoritserier och utvecklare också ska sälja bra och ha en bärande ekonomi för framtida titlar, och helst spel som är lite djupare och sofistikerade.

Mafia 1 och 2 Var underbara, 3:an sög dock. (Kul att du väljer att jämföra dom med cyberpunk 2077? Är en helt annan genre.) Yakuza serien är helt värdelös imo.

"Nästan alla gamers flockas kring det som anses hajpat, hippt och marknadsfört." Helt fel slutsats. Gamers flockas kring riktigt bra spel vilket cyberpunk 2077 är.
Vinnaren tar allt för att dom är bäst på att göra spel helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Yabba:

Mafia 1 och 2 Var underbara, 3:an sög dock. (Kul att du väljer att jämföra dom med cyberpunk 2077? Är en helt annan genre).

Hur så "helt annan genre"? De är ju precis som GTA, det är tjuv- och polisspel alla tre. Och i actiongenren.


signatur

Memento Mori

Medlem

Så Cyberpunk 2077 fick äntligen ett release år. 3 år av Early Access inte så illa.

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

300 000 000 miljarder flugor kan inte ha fel

Nej men kul för CDPR och folket som gillar CyberRunk 1977, men att det säljer bättre än Witcher 3 är ju bara tragiskt. Det är väl om något ett tecken på att marknadsföring och (all) publicitet är långt mycket viktigare än recensioner och utmärkelser.

Fler människor borde helt enkelt spela Witcher 3 is what I'm saying.

Det kan ju vara så enkelt att intressen överlappar varandra, men om du riktar din infantila blick åt vad det faktiskt står så ser du att det inte handlar om totala siffror, utan om hur snabbt försäljningen sker.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hoppas verkligen inte att städer och mode ser ut så där i framtiden.

Det är väl förvisso lite av poängen med att visuellt representera en dystopi.

Medlem
Skrivet av antor:

Det är väl förvisso lite av poängen med att visuellt representera en dystopi.

Ja, om det vore så.

Jag tror dock dystopin i Cyberpunk består av den utnötta klichén där elaka storföretag styr samhället och att människors värderingar bygger på den starkes rätt, medan det visuella, inklusive stadsbilden och människor, är designat så att gamers ska tycka det ser coolt och snyggt ut.

Jag är rädd att jag är en av relativt få som tycker det ser degenererat och äckligt ut.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag är rädd att jag är en av relativt få som tycker det ser degenererat och äckligt ut.

Nja tror inte du är en av få, Skulle säga att hela poängen är att det ser degenererat och äckligt ut.

Medlem
Skrivet av one63:

Nja tror inte du är en av få, Skulle säga att hela poängen är att det ser degenererat och äckligt ut.

Hmm. Jag kanske har kollat på för många av Digital Foundrys videos om Cyberpunk 2077 där de nästan sprutar över skärmen för att det är så vackert.

Tror fortfarande inte riktigt på vad du säger, men om det verkligen är så att det visuella med flit är designat att upplevas så, då vill jag ju nästan köpa spelet bara för det.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Du verkar vara i minoriteten.
Vad för liknande spel tycker du är bättre?

Deus Ex serien anser jag designmässigt vara bättre. Det är inte open world och har fokus på story. "Cyberware" är alla betydelsefulla upgrades och inte bara stat increases. Med mera. Men Cyberpunk är ett bättre spel nu än när det släpptes. Men det finns fortfarande kvar problem med designen.

Har endast 52 timmar i Cyberpunk än så länge men tycker det är nog för att bilda mig en uppfattning.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hmm. Jag kanske har kollat på för många av Digital Foundrys videos om Cyberpunk 2077 där de nästan sprutar över skärmen för att det är så vackert.

Tror fortfarande inte riktigt på vad du säger, men om det verkligen är så att det visuella med flit är designat att upplevas så, då vill jag ju nästan köpa spelet bara för det.

Det är just det här som är definitionen av begreppet Cyberpunk. En framtida dystopi där extremt avancerad teknik kombineras med ett mer eller mindre urartat samhälle. Författaren Bruce Sterling sammanfattade genren bra med meningen "combination of lowlife and high tech".

Det är tydligt att estitiken i Cyberpunk 2077 är som den är just för att visa dessa kontraster. Samtidigt som det finns enorma skyskrapor med neon och hologram samt människor med galna cyberinplantat så är det skitigt och ruffigt i gränderna och i de fattigare stadsdelarna (för att inte tala om den enorma soptippen öster om staden). Night City ska se både tilltalande och ogästvänlig ut på en och samma gång.

Att Digital Foundry hyllar grafiken betyder knappast att de anser att spelvärlden i sig är särskilt trevlig. En parallell är The Last of Us-spelen. De är väldigt snygga rent grafiskt och vissa miljöer är vackra och mysiga att se på. Samtidgt vill nog ingen på riktigt leva i en post-apokalyptisk värld.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hur så "helt annan genre"? De är ju precis som GTA, det är tjuv- och polisspel alla tre. Och i actiongenren.

Cyberpunk 2077 är inte "tjuv- och polisspel" som GTA. Det är "cyberpunk", precis som spelets namn antyder. Det är en egen genre med egna värderingar och budskap.

Går det för övrigt bra med dig? De senaste dagarna har du varit osedvanligt negativ, till och med för att vara dig.

Medlem
Skrivet av AfterGlow:

300 000 000 miljarder flugor kan inte ha fel

Nej men kul för CDPR och folket som gillar CyberRunk 1977, men att det säljer bättre än Witcher 3 är ju bara tragiskt. Det är väl om något ett tecken på att marknadsföring och (all) publicitet är långt mycket viktigare än recensioner och utmärkelser.

Fler människor borde helt enkelt spela Witcher 3 is what I'm saying.

Smaken är som b... Jag började på The Witcher 3 och tyckte inte att det kändes så intressant. Jag började på Cyberpunk och sen fortsatte jag att spela. Hela spelet.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ja, om det vore så.

Jag tror dock dystopin i Cyberpunk består av den utnötta klichén där elaka storföretag styr samhället och att människors värderingar bygger på den starkes rätt, medan det visuella, inklusive stadsbilden och människor, är designat så att gamers ska tycka det ser coolt och snyggt ut.

Jag är rädd att jag är en av relativt få som tycker det ser degenererat och äckligt ut.

Det du beskriver är bokstavligen genren cyberpunk. Lite svårt o skriva t ex fantasy, ja, utan fantasy?

1
Skriv svar