Tips pĂ„ gaming/kontorstol?! đŸȘ‘

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Min gnissla inte. och haft den typ 2 Ă„r

den finns med hjul!

https://www.ikea.com/se/sv/p/langfjaell-konferensstol-gunnare...

JassÄ? Kanske bara jag som hade otur dÄ


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Morricone:

Tack för svar! Jag har inget emot tygstolar sÄlÀnge katterna inte klöser pÄ den. Kommer du ihÄg vad du gav för din stol?

Jag gav 3000kr för min pÄ nÄgon rea förra julen. SÄg nu att den finns pÄ komplett för 2990kr.

Medlem

https://youtu.be/9Yhc6mmdJC4?si=h8BtuVFPFy_DYh5R

Kinnarps, malmstolen. Eller miller om plÄnboken tÄl.
Se Youtube klippet sÄ kanske ni vÀljer bort alla rötna "racingstolar" iaf.

Medlem
Skrivet av Morricone:

Tack för svar! Minns du vad du gav för den?

Har haft den i mÄnga Är. Gav ~3500kr för den, men idag ligger de pÄ runt 5-6000.

Medlem
Skrivet av IRONBERG:

https://youtu.be/9Yhc6mmdJC4?si=h8BtuVFPFy_DYh5R

Kinnarps, malmstolen. Eller miller om plÄnboken tÄl.
Se Youtube klippet sÄ kanske ni vÀljer bort alla rötna "racingstolar" iaf.

Tack för svar! HÄller med dig, jag försöker undvika racingstolar. Dom hÄller inte mÄttet för min rygg. Vad har du för stol idag?


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Har haft den i mÄnga Är. Gav ~3500kr för den, men idag ligger de pÄ runt 5-6000.

Jaha oj, det Àr sÄpass. Den verkar populÀr bland mÄnga. Förutom utseendet, Àr det nÄn stor skillnad pÄ alla de olika Titan/Titan Evo eller Omega?


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Jag köpte en KAB Controller, bÀsta investeringen jag gjort datormÀssigt. Kan sitta en hel dag utan nÄgra som helst problem. De kostar en del men gÄr att fÄ tag pÄ billigare via ÄterfösÀljaren.

Medlem
Skrivet av Pzyber:

Jag köpte en KAB Controller, bÀsta investeringen jag gjort datormÀssigt. Kan sitta en hel dag utan nÄgra som helst problem. De kostar en del men gÄr att fÄ tag pÄ billigare via ÄterfösÀljaren.

Tack för tipset! Det lÄter som en bra investering men jag har för tillfÀllet inte budget för dessa. Hur mycket fick du ge för din?


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Morricone:

Tack för tipset! Det lÄter som en bra investering men jag har för tillfÀllet inte budget för dessa. Hur mycket fick du ge för din?

Gav 11 för min inkl moms, för 3,5 Är sedan.

Medlem

Kör den hĂ€r och Ă€r riktigt nöjd. Dels troligen den bĂ€sta stolen jag haft, och dels faktiskt vĂ€ldigt snygg för att vara en kontorsstol. Sitter och jobbar 8-10h i den nĂ€r jag jobbar hemifrĂ„n, och har lĂ„nga gejmingpass i den ocksĂ„. Jag tycker personligen att alla stolar med nackstöd Ă€r fruktansvĂ€rt fula, sĂ„ lite partisk i mitt val ocksĂ„ 😊

https://www.ikea.com/se/sv/p/alefjaell-kontorsstol-glose-svar...


signatur

En av tvĂ„ halvor i spelpodden Gejma. 🎼

Medlem
Skrivet av Morricone:

Tack för svar! HÄller med dig, jag försöker undvika racingstolar. Dom hÄller inte mÄttet för min rygg. Vad har du för stol idag?

Malmstolen. BÄde hemma och pÄ jobb. Passar mig ypperligt. Man kan reglera hÄrdhet i rygg o dyna. LÀtt att ta sig ur. Den hemma Àr minst 10 Är gammal. Tyget Àr lite blekt men annars mÀrks inte Äldern av alls.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Kör den hĂ€r och Ă€r riktigt nöjd. Dels troligen den bĂ€sta stolen jag haft, och dels faktiskt vĂ€ldigt snygg för att vara en kontorsstol. Sitter och jobbar 8-10h i den nĂ€r jag jobbar hemifrĂ„n, och har lĂ„nga gejmingpass i den ocksĂ„. Jag tycker personligen att alla stolar med nackstöd Ă€r fruktansvĂ€rt fula, sĂ„ lite partisk i mitt val ocksĂ„ 😊

https://www.ikea.com/se/sv/p/alefjaell-kontorsstol-glose-svar...

Tack för svar! Har kikat pÄ AlefjÀll stolen, inte provsuttit dom Ànnu dock. Hur lÀnge har du haft din?


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av IRONBERG:

Malmstolen. BÄde hemma och pÄ jobb. Passar mig ypperligt. Man kan reglera hÄrdhet i rygg o dyna. LÀtt att ta sig ur. Den hemma Àr minst 10 Är gammal. Tyget Àr lite blekt men annars mÀrks inte Äldern av alls.

LĂ„ter som en bra investering! 👍


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

HÄller inte med om Kinnarps. Har en 6000 sjÀlv och tycker bara jag glider ur den och fÄr dÄligt stöd i bröstryggen. StÄr lite mellan Malmstolen 7000 eller Herman Miller Aeron men inte riktigt bestÀmt mig. TvÄ ganska olika stolar.

Medlem
Skrivet av baxtex:

HÄller inte med om Kinnarps. Har en 6000 sjÀlv och tycker bara jag glider ur den och fÄr dÄligt stöd i bröstryggen. StÄr lite mellan Malmstolen 7000 eller Herman Miller Aeron men inte riktigt bestÀmt mig. TvÄ ganska olika stolar.

Tack för svar! Har du provsuttit i Malmstolen 7000 eller HM Aeron innan?


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Jag anvÀnder för nÀrvarande en Herman Miller Embody-stol (Logitech-versionen) dÄ det blev 20% rabatt pÄ stolen hÀr i Japan.

Är vĂ€ldigt nöjd med den, innan hade jag en SecretLabs Titan Evo 2022 som jag fick vĂ€ldigt ont i ryggen utav hur jag Ă€n stĂ€llde in den, sĂ„ blev ett rejĂ€lt lyft att gĂ„ till Embody'n. Jag provsatt ocksĂ„ i Aeron och tyckte att den kĂ€ndes skön den med, men landade pĂ„ Embody i slutĂ€ndan.

Medlem
Skrivet av Morricone:

Tack för svar! Har du provsuttit i Malmstolen 7000 eller HM Aeron innan?

Nope men bestÀllde Malmstolen 7000 igÄr.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Nope men bestÀllde Malmstolen 7000 igÄr.

Intressant! Vad gav du för den? Du fÄr gÀrna berÀtta vad du tycker om den sen


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av VirtualBoost:

Jag anvÀnder för nÀrvarande en Herman Miller Embody-stol (Logitech-versionen) dÄ det blev 20% rabatt pÄ stolen hÀr i Japan.

Är vĂ€ldigt nöjd med den, innan hade jag en SecretLabs Titan Evo 2022 som jag fick vĂ€ldigt ont i ryggen utav hur jag Ă€n stĂ€llde in den, sĂ„ blev ett rejĂ€lt lyft att gĂ„ till Embody'n. Jag provsatt ocksĂ„ i Aeron och tyckte att den kĂ€ndes skön den med, men landade pĂ„ Embody i slutĂ€ndan.

Tack för tipset! LÄter som en bra deal. Jag Àr nyfiken pÄ HM Embody men det Àr lite för mycket pengar för min del. Har kikat pÄ secret lab stolar men inte provsuttit i Ànnu. Har hört bÄde gott och ont om dem.


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Morricone:

Intressant! Vad gav du för den? Du fÄr gÀrna berÀtta vad du tycker om den sen

Tror den gick pĂ„ ca 12k. Men köpte via mitt företag sĂ„ det Ă€r utan moms och med oskattade pengar iaf. đŸ€Ł

Medlem

Sitter pÄ en secret lab stol som jag Àr hel nöjd med. Har kass rygg sÄ jag önskade lÀgga mot extra pÄ en bra stol. Nackkudde och vettig instÀllning i svanken Àr kanon.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Tror den gick pĂ„ ca 12k. Men köpte via mitt företag sĂ„ det Ă€r utan moms och med oskattade pengar iaf. đŸ€Ł

En fördel helt klart. Hoppas du trivs med den. *Inte avundsjuk*


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Sitter pÄ en secret lab stol som jag Àr hel nöjd med. Har kass rygg sÄ jag önskade lÀgga mot extra pÄ en bra stol. Nackkudde och vettig instÀllning i svanken Àr kanon.

Tack för svar! Kul att du trivs med din, hur lÀnge har du haft din secret lab och har du suttit lÀngre stunder nÀr du spelar eller dylikt utan problem?


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Jag köpte den september 2021. Gav dÄ 480 euro, skickades frÄn Polen. Tog tygvarianten och den Àr fortfarande jÀttefrÀsch. Det finns speciellt rengöringsmedel som företaget sÀljer om man inte vill anvÀnda egen lösning. Vilket som har jag inte behövt anvÀnda nÄgot.

Sitter pÄ stolen mer eller mindre dagligen och hjulen lÄser sig aldrig vilket mÄnga andra stolar kan göra upplever jag.

GÀllande hur lÀnge jag sitter har jag haft maratonpass nÀr man Àr inne i nÄgot spel som mest kanske 8h men jag har aldrig rÀknat. DÄ har jag upplevt stolen som nÄgot stel men jag har aldrig upplevt nÄgon ryggsmÀrta.

Medlem
Skrivet av Morricone:

Jaha oj, det Àr sÄpass. Den verkar populÀr bland mÄnga. Förutom utseendet, Àr det nÄn stor skillnad pÄ alla de olika Titan/Titan Evo eller Omega?

Titan Àr vÀl mer anpassad för lÀngre/tyngre personer. Jag Àr 1.87 lÄng den passar mig som handsken.

Medlem

Idag har jag provat att spela (ca 6,5 timmar) i en Arozzi Soft Fabric stol och det kÀnns som att jag sitter pÄ en sten.

HÄrd/obekvÀm sits, ryggstöd, tog tillfÀlligt bort huvudkudden och lÀndryggskudden. För övrigt snygg design och instÀllningsbara armstöd men inget för mig.


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Morricone:

Idag har jag provat att spela (ca 6,5 timmar) i en Arozzi Soft Fabric stol och det kÀnns som att jag sitter pÄ en sten.

HÄrd/obekvÀm sits, ryggstöd, tog tillfÀlligt bort huvudkudden och lÀndryggskudden. För övrigt snygg design och instÀllningsbara armstöd men inget för mig.

AlltsÄ man fÄr nog ont oavsett stol att sitta sÄ mÄnga timmar. Pauser Àr underskattat...

Medlem
Skrivet av baxtex:

AlltsÄ man fÄr nog ont oavsett stol att sitta sÄ mÄnga timmar. Pauser Àr underskattat...

Tack för svar! Jag hÄller med dig, pauser och stretcha Àr viktigt! men jag har haft kontorsstolar innan som aldrig vart problem. TyvÀrr sÀljs dom inte lÀngre. Vad kör du med idag?


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Morricone:

Hej FZ:are

Letar efter en ny tron att ersÀtta min gamla.

Det viktigaste för mig Àr komfort och kvalité, framförallt för ryggen dÄ jag sitter
mÄnga timmar emellanÄt och en stol som hÄller lÀnge, sÄ jag slipper köpa nytt vartannat Är.

Jag anvÀnder i dagslÀget en kontorsstol frÄn Jysk som har mesh och det var ett av mina sÀmre inköp genom Ären. MÀrke Àr oviktigt, min budget Àr 5k

Har ni nÄgra bra tips?

Jag hade lyxen att för, nu runt 20 Är sen vara med om att ta hand om en del av att avveckla ett konkursföretag. DÀr fanns det en del omgjorda SAAB Scania Lastbils sÀten, omgjorda till "kontorsstolar". Allt i Àkta lÀder. Alla skulle till tippen men fick en efter förfrÄgan... Har nu haft denna stol i, som sagt över 20 Är som gamingstol. Testat flera olika genom Ären, hos vÀnner mm.. men fasiken.. Kan sitta i timmar utan att det kÀnns i kroppen.. BÀsta "Köp" ever! Kvalitet deluxe.

Medlem
Skrivet av RmK:

Markus pÄ Ikea Àr nog den bÀsta stolen du kan fÄ tag i utan att gÄ upp till lite mer premium mÀrken som Kinnarp. Jag har en och Àr kanonnöjd.

https://www.ikea.com/se/sv/p/markus-kontorsstol-vissle-moerkg...

Kör pĂ„ detta sedan ett par mĂ„nader och Ă€r tillrĂ€ckligt nöjd. Hade egentligen tĂ€nkt gĂ„ upp ett par snĂ€p och köpa nĂ„got riktigt premium-mĂ€rke - men i slutĂ€ndan sĂ„ tĂ€nkte jag att det Ă€r bĂ€st att bara köpa det mest prisvĂ€rda och sen utvĂ€rdera det i nĂ„got halvĂ„r. ÄnsĂ„lĂ€nge Ă€r jag vĂ€ldigt nöjd.

Sen sÄ Àr jag tillrÀckligt gubbtrÄkig för att klaga pÄ alla gaming-stolar med gröna flammor, eller namn som Razer Z X2000 Fury.

123
Skriv svar