Grattis IO Interactive, femogtyve år! Rösta fram Hitman-studions bästa spel

Robot
Grattis IO Interactive, femogtyve år! Rösta fram Hitman-studions bästa spel

Danmarks spelstoltheter fyller ett kvarts århundrade.

#freedom-fighters, #hitman, #io-interactive, #james-bond, #kane-and-lynch


Medlem

Har provat Hitman flera gånger, men har aldrig fastnat. Känns som att man bara går runt och tittar på människor, det finns typ inget gameplay? Säkert bara jag som är noob.

Men grattis!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hitman Blood Money har en särskild plats i mitt hjärta, men jag måste säga att deras senaste beslut att slå ihop Hitman, Hitman 2 och Hitman 3 till Hitman World of Assassination är ett mycket uppskattat genidrag.

Ser fram emot kommande titlar från studion.

Medlem

Min favorit är det första Hitman-spelet, blev så oerhört imponerad av hela spelupplägget och under dom kommande två åren så spelade jag igenom banorna The Lee Hong Assassination och Traditions Of The Trade nästan dagligen.

Gillar Freedom Fighters och Blood Money väldigt mycket också. Har av någon anledning inte riktigt spelat den nya Hitman-trilogin trots jag gillar dom första spelen så mycket, borde göra det någon gång.

Första Hitman var ju häftigt då det kom, det var verkligen nåt helt nytt. Väldigt buggigt dock!

Bäst i serien är Blood Money.

Medlem

Spelade reboot-ettan som besatt när alla kapitel kommit ut och man kunde köpa "paketet". Tyckte det var ett väldigt konstigt upplägg då, även om jag spelat tidigare Hitman-spel och visste att serien mycket handlar om att spela om samma bana om och om igen och upptäcka nya vägar/metoder. Nog det enda spelet där jag verkligen uppskattar det upplägget.
Blev tyvärr aldrig lika fäst vid tvåan och trean, men satte igång och lira på PS5 igen när Freelancer släpptes. Synd de aldrig fortsatt förfina och bygga på VR-delen. Hade uppskattat att spela PSVR2 i freelancer, eller överhuvudtaget på PS5. Blev också förvånad när jag skaffade WoA till PC och spelet kändes extremt oputsat och snabb-portat. Back to Ps5...

Medlem

Kommer än idag ihåg hur jag lirade demot till första Hitman-spelet som en tok, innan man fick tag i fullversionen och blev förälskad i spelserien. Om jag inte minns fel så hade 47 en annan röstskådespelare i demot än David Bateson som inte var något vidare bra

Medlem

Tänkte först rösta på Blood Money men Freedom Fighters har en speciell plats i mitt hjärta, älskade det spelet och spelade igenom det flera gånger i hopp om att lyckats min-maxa antal överlevande bland annat.

Medlem

Försökte spela något hitman på första xboxet men insåg snabbt att det inte var något för mig😅 grattis! Alltid kul med utvecklare som hittat sin grej👏🏼

Medlem

Danskjävlar, det är dags för sverige att göra en specialoperation och ställa trupp på Jylland.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Danskjävlar, det är dags för sverige att göra en specialoperation och ställa trupp på Jylland.

Jag var i Köpenhamn i somras, och jag säger bara...

(Nä, väldigt fin stad, Köpenhamn.)


signatur
Medlem

Har spelat igenom Freedom Fighters X antal gånger och har aldrig tänkt på att det är Hitman-studion som ligger bakom. Det spelet ligger högt upp på listan över spel jag gärna skulle se remake eller uppföljare till. Storyn var lagom cheesy men ändå bra, upplägget och banorna var också riktigt nice!

Medlem

Blood Money kändes ganska klumpigt att spela pga låg FoV, större karaktärer och mindre inomhusmiljöer, att skjuta kändes heller inte speciellt bra men trots det var det ett bra spel. Contracts är höjdpunkten för IO, spelkänslan är finslipad, banorna är snygga och välgjorda och uppdragen är roliga oavsett spelstil.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Tänkte först rösta på Blood Money men Freedom Fighters har en speciell plats i mitt hjärta, älskade det spelet och spelade igenom det flera gånger i hopp om att lyckats min-maxa antal överlevande bland annat.

Håller med Freedom Fighters var speciellt och vad jag kommer ihåg väldigt omtyckt men här på FZ är vi tydligen inte lika många FF enjoyers kanske har det fallit lite i glömska.

1
Skriv svar