Forza Motorsport

Avstängd
Skrivet av 9-11:

Hur då? Samma recensent gav GT7 en trea, så det är nog det som åsyftas.

Kul med en femma! Blir att spela så klart!

Han menar nog att GT7 är det bättre spelet sett till totala betyg. Flera pinnar högre på både OpenCritic och Metacritic. Så GT7 kvarstår som kungen av sim racing för nu. Men kanske nästa gång kan Forza utmana om tronen.


signatur

Fattar inte varför jag alltid är så öm och har så svårt att gå :(

Gnällkuk

Fyfan vad gött! Tack för en lysande recension min "granne"! Ruggigt taggad på 10:e oktober nu!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Någon som hunnit testa på PC?
Hört att det ska vara en mindre trevlig upplevelse även på tyngre hårdvara såsom 7800X3D, 32GB RAM, 4090.

2023 har verkligen inte varit det bästa året för pc sett till optimisering.
Positivt överraskad av Lies of P dock. Fint som smör med ovan nämnd konfiguration.

Medlem

Fan va najs att det är bra! Tycker det låter FANTASTISKT att man snarare lär använda och trimmar färre bilar över tid, precis min typ av spelstil. Jag har aldrig gillat det där med att ha tusen bilar och inte hinna lära känna dem. Kul också med betyget, nu är jag grymt taggad inför nästa vecka!

Medlem
Skrivet av Akterseglaren:

Han menar nog att GT7 är det bättre spelet sett till totala betyg. Flera pinnar högre på både OpenCritic och Metacritic. Så GT7 kvarstår som kungen av sim racing för nu. Men kanske nästa gång kan Forza utmana om tronen.

Nej, det var inte så han menade, vilket han klargjorde i ett senare inlägg.

Medlem

Släpps äntligen på Steam så kan nog komma att bli höstspelet.

Avstängd
Skrivet av 9-11:

Nej, det var inte så han menade, vilket han klargjorde i ett senare inlägg.

My bad, trodde som sagt att han bara åsyftade att GT7 är det bättre spelet sett till totala betyg enligt Meta-/OpenCritic.


signatur

Fattar inte varför jag alltid är så öm och har så svårt att gå :(

Medlem
Skrivet av KuShO:

Vad kul att min nya Fanatec CSL DD 8nm är på ingång nu då, passande nog... och att jag råkade klicka hem en Playseat Trophy också

Fasen vad nice. Då skulle jag rekomendera att du börjar med assetto corsa compentzione el iracing för att nyttja ratten å pedalstället (load cell) då det kommer kännas slappt i forza. God tur 😊

brrap brrap pew pew

Fy fasen vad härligt att se ett nytt bilspel av den lite mer realistiska karaktären få ett så högt betyg. Blir förmodligen många timmar spenderade i detta lir. Trevlig recension!

Det som gör att ett racingspel håller länge för mig personligen är just bra racing och bra känsla. Inte extra system så som progression, trimning eller liknande. Snabba bilar, på snabba banor, med snabba motståndare. Det är, enligt mig åtminstone, receptet på ett bra racingspel.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Fan va najs att det är bra! Tycker det låter FANTASTISKT att man snarare lär använda och trimmar färre bilar över tid, precis min typ av spelstil. Jag har aldrig gillat det där med att ha tusen bilar och inte hinna lära känna dem. Kul också med betyget, nu är jag grymt taggad inför nästa vecka!

Jag håller med. Det klagas på grind, men det gör ju att man måste investera i ett fåtal bilar. Jag blir helt överväldigad när det kastas bilar och wheelspins över mig, och som inte betyder något.

Medlem

Med 1200 timmar nedplöjt i GT7 ska det bli skoj att testa den 10e. För märk mina ord, det blir fan ingen pre-order med 5 days early denna gång...... *tittar på dig starfak*


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Men ingen Nordschleife vid release?? Det är ju den enda bana jag behöver i livet. Det gröna helvetet är min favoritplats och det är där jag sätter bilarna på prov och jämför varvtider.

Medlem

Forza Motorsport VS GT7 efter alla patchar(nuvarande skick)?

Har väl hänt mycket sedan release?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Forza Motorsport VS GT7 efter alla patchar(nuvarande skick)?

Har väl hänt mycket sedan release?

Ohhhhhhhhhhhja, ett helt annat spel idag. Kan sätta 10 dollar på att Tomas inte hade gett GT7 en 3a idag. Snarare 5!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Med 1200 timmar nedplöjt i GT7 ska det bli skoj att testa den 10e. För märk mina ord, det blir fan ingen pre-order med 5 days early denna gång...... *tittar på dig starfak*

Är nog kanske värt att vänta på game ready drivarna och kanske någon patch. Rapporteras om skakig prestanda på PC-varianten på Steam forumet som vanligt när spel släpps. Vilken shock

*Verka dock vara någon enstaka recension, för andra verkar det inte vara problem. Återstår att testa själv helt enkelt imorgon!
Håller tummarna att det flyter bra!

Medlem

Så taggad, snart kör vi!

Redaktör
Skrivet av theBoosing:

Ohhhhhhhhhhhja, ett helt annat spel idag. Kan sätta 10 dollar på att Tomas inte hade gett GT7 en 3a idag. Snarare 5!

En 4:a hade det nog kunnat bli, men jag hade inte satt en 5:a - en hel del av det jag gnällde på då är ju kvar. Men en hel del bilar och race är 5/5.


signatur
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Forza Motorsport VS GT7 efter alla patchar(nuvarande skick)?

Har väl hänt mycket sedan release?

Gamereactor sänkte sitt första betyg för att spelet blev sämre när riktiga spelare fick tag på det. Därav dess user score?

Medlem
Skrivet av doodle_82:

Fasen vad nice. Då skulle jag rekomendera att du börjar med assetto corsa compentzione el iracing för att nyttja ratten å pedalstället (load cell) då det kommer kännas slappt i forza. God tur 😊

Kommer lira mycket F1 och nya WRC (spelar Dirt Rally 2.0 idag) men ACC är inget som egentligen lockar, jag tyckte det var för mycket simulation och gillade inte känslan i bilen samt ljudet... men men - jag kanske får prova igen med nya ratten då och framförallt pedalerna!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Redaktör
Skrivet av Ribcage:

Gamereactor sänkte sitt första betyg för att spelet blev sämre när riktiga spelare fick tag på det. Därav dess user score?

När spelet släpptes gick mikrotransaktionerna live, bortsett från dem var det spel som började säljas exakt samma som recensionsexemplaret. Och jag vill minnas att de sänkte betyget när priset för mikrotransaktioner ändrades, dvs lite senare? Kan dock minnas fel.


signatur
Ambassadör
Xbox

Härlig recension! Som andra påpekat så lyser passionen igenom i texten, grymt skrivet Tomas.

Själv har jag för första gången införskaffat en liten racing setup med ratt, pedaler, sticka och en ställning till. Ska det köras bil så ska det göras ordentligt, eller nåt. Allt är Forza's fel!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

När spelet släpptes gick mikrotransaktionerna live, bortsett från dem var det spel som började säljas exakt samma som recensionsexemplaret. Och jag vill minnas att de sänkte betyget när priset för mikrotransaktioner ändrades, dvs lite senare? Kan dock minnas fel.

Så kan det ha varit. Spelet blev girigare och grindigare vad jag minns.

Medlem

Suverän recension! Gode hypad för den tionde. Dock väldigt meh att behöva knöka över skärmar till riggen iom avsaknad av VR men ska absolut testas.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Gamereactor sänkte sitt första betyg för att spelet blev sämre när riktiga spelare fick tag på det. Därav dess user score?

Det var ju för att Petter blev sur över att det blev dyrare för honom att bara köpa till sig de bilar han ville ha istället för att spela sig till dem.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

2023 har verkligen inte varit det bästa året för pc sett till optimisering.
Positivt överraskad av Lies of P dock. Fint som smör med ovan nämnd konfiguration.

Lies of P släpptes även till 10 år gamla PS4, så det vore konstigt om det var krävande.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Är nog kanske värt att vänta på game ready drivarna och kanske någon patch. Rapporteras om skakig prestanda på PC-varianten på Steam forumet som vanligt när spel släpps. Vilken shock

*Verka dock vara någon enstaka recension, för andra verkar det inte vara problem. Återstår att testa själv helt enkelt imorgon!
Håller tummarna att det flyter bra!

Om någon undrar verkar som det var några få som hade problem med prestanda men har kikat på fler benchmarks och det ser faktiskt helt okej ut med prestanda. Nu känns det bättre, blev lite orolig först

Medlem

GT7 i VR är oslagbart


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

GT7 i VR är oslagbart

En upplevelse utöver det vanliga!

Redaktör
Skrivet av Crank:

GT7 i VR är oslagbart

Skrivet av Svampfhen:

En upplevelse utöver det vanliga!

Ja, inlevelsen där är sjukt bra.


signatur
Medlem

Kollade lite på videon i recensionen och varför är ljudet så fruktansvärt dåligt? Motorljud, däckskrik och kollision kändes ju som ett spel från 90-talet. Känns som man helt enkelt struntat i den "lilla" detaljen.

Skriv svar