Assassin's Creed behöver inte gå in i väggen för att gå vidare

Robot
Assassin's Creed behöver inte gå in i väggen för att gå vidare

Fredrik har sol i sinne när han tänker på Mirage, men anar moln vid horisonten.


Medlem

Håller med om i stort sett allt i texten, jag hyser också väldigt varma känslor för den här serien men Valhalla brände mig lite och det var inte förrän jag tagit en paus på nästan ett halvår som jag slutligen spelade klart det.

Mirage är ju som sagt mycket av en återgång till det gamla konceptet och hade jag själv fått välja hade jag gärna sett att man alternerade mellan de här stora spelen och de lite mer storydrivna spelen. Jag finner glädje i båda två och tycker inte man bara kan skriva av spel för att de är "långa" men kraven höjs väldigt mycket mer på ett längre spel än något som är kortare, det måste någonstans vara värt resan och där föll tyvärr Valhalla ganska så platt för mig.

Det feodala Japan har ju många skrikit om länge nu och visst det kan ju bli intressant, men det kommer oundvikligen jämföras med Ghost of Tsushima och där är jag ärligt talat tveksam om Ubi verkar har det som krävs.

Medlem

Kommer aldrig få nog av Fredriks anlete på förstasidan. Du har pennans gåva!

Medlem

Brända ut mig på Assassins Creed för länge sen.
Finns bara ett Assassins Creed jag kan tänka mig spela när det släpps, Assassins Creed Nexus.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny
Skrivet av Dreijer:

Kommer aldrig få nog av Fredriks anlete på förstasidan. Du har pennans gåva!

Äsch, nu rodnar det här anletet. Tack! ❤️


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har FZ fått ett testspel så jag kan läsa recensionen på vägen när jag ska hämta mitt spel på torsdag?


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Black Flag var den enda i serien som jag riktigt älskade att spela. Spelade t.o.m. igenom den 2 ggr! (Vilket är ovanligt...har bara hänt med Last of Us och Death Stranding.)

Medlem

Fascinerande att folk gillar denna serie än...

Medlem

gillar vikingar mer än grekiska forntiden, men av någon anledning så 100%ade jag odyssey och aldrig lyckades bli engagerad i valhalla. Det mytologiska hanterades bättre i odyssey och loot var mer intressant.

Tycker också att separata öar passar formeln av AC bättre, inte lika överväldigande. Jag är nog en av dom få som hellre skulle vilja se AC gå ännu hårdare på RPG delen, gärna mer loot och mer character building osv.

Medlem

Jag har spelat AC sedan starten för mer än 15 år sedan. Jag tycker spelen har hållit en väldigt jämn nivå kvalitetsmässigt. Vissa har varit riktiga lågvattenmärken som AC3 och Unity. Men sedan har vi topparna som Blackflag och sagan om Ezio. När man tänker efter så är det faktiskt en enorm prestation att släppa AC spelen så tätt. Jämför med andra openworldspel där det tar 10-15 år mellan delarna.

Det jag hoppas på är de lämnar all självspelande parkour och tvingar oss likt ett plattformsspel att tajma hoppen. Som i de första spelen.

Redaktör
Ponny
Skrivet av demagog:

Har FZ fått ett testspel så jag kan läsa recensionen på vägen när jag ska hämta mitt spel på torsdag?

Jajamän! Recension av Mike publiceras imorgon vid 13:00.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

"Det var en modig omstart och resonemanget tycks ha varit: ut med det gamla, in med det nya. Actionrollspel snarare än actionäventyr, en gigantisk värld, enorm frihet, nytt stridssystem."

Ja, i år har vi hammocken på baksidan istället för framsidan!

Medlem

Taggar för recensionen nu!!!! Fin och bra krönika btw


signatur

Allätare

Gen
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jajamän! Recension av Mike publiceras imorgon vid 13:00.

Mycket trevligt! Ska bli spännande att läsa.

Medlem

Ska bli spännande att gå tillbaks till rötterna med Mirage, kommer finnas på Ubisoft+ om någon inte visste. Bra skrivet.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Har spelat hyfsat många AC spel men i Valhalla tog det stopp efter de gjorde en uppdatering så att fienderna levlar upp med dig då tyckte jag inte att det var något roligt längre.

Medlem

Gud jag älskade verkligen de stora massiva världarna som Assassin's Creed: Origins, AC: Odyssey och AC: Valhalla utgjorde. Så jäkla spännande att få utforska dessa otroligt vackra världar. Jag hoppas personligen på en återgång till dessa stora spännande världar igen. Riktig utforskar glädje.

Trevlig krönika som vanligt Freddy.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Gud jag älskade verkligen de stora massiva världarna som Assassin's Creed: Origins, AC: Odyssey och AC: Valhalla utgjorde. Så jäkla spännande att få utforska dessa otroligt vackra världar. Jag hoppas personligen på en återgång till dessa stora spännande världar igen. Riktig utforskar glädje.

Trevlig krönika som vanligt Freddy.

Ok, om de bara inte var så fruktansvärt tomma och där det fanns content så vart det ofta en upprepning med samma assets, samma gameplay, men visst det har sin charm det också. Just AC är ju underbart om du är en historienörd dessutom. Kanske därför AC Unity har en speciell plats för mig. Älskar att få "uppleva" den platsen, den tiden. Det är bra gjort. Paris slutet på 1800-talet. Revolutionstiden. Är ju ett antal år sen det gjordes nu och finns det ens några spel som tar sikte på det förutom AC-serien? Måste säga att de gör de det riktigt bra för det mesta. Tror bara det kommer bra ut av att de minskar omfånget.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Piigge:

gillar vikingar mer än grekiska forntiden, men av någon anledning så 100%ade jag odyssey och aldrig lyckades bli engagerad i valhalla. Det mytologiska hanterades bättre i odyssey och loot var mer intressant.

Tycker också att separata öar passar formeln av AC bättre, inte lika överväldigande. Jag är nog en av dom få som hellre skulle vilja se AC gå ännu hårdare på RPG delen, gärna mer loot och mer character building osv.

Jag håller med. Gillar RPG, loot och character building, gå från ganska tam nybörjar Assassin till en beast med alla möjliga skills till förfogande. Hade jag fått bestämma så hade de kört hårdare på det men paketerat det på 30 timmar i en fullspäckad myllrande och livfull värld istället.

Jag spelar nog hellre om en 30 timmars kampanj där det finns lite olika outcomes baserat på ens val än spelar en 60-70 timmars kampanj.

Om det är något de kunde ta med sig från gamla AC spel så är det när man bygger upp sitt hem eller bygger upp sitt Assassin skrå och levlar upp och skickar på uppdrag (kunde dock få tweakas till lite då allt inte var roligt)

Men det kanske kommer i framtiden.

Medlem

Jag tycker själv att Origins var en fräsch omstart som också kändes perfekt sett till längd. Sen kom Odyssey som kändes på tok för långt och alldeles för mycket att göra rent krasst.

Ser att Mirage kostar blygsamma 449 kr så Ubi vet nog att många kommer anmärka på att innehållet inte är jämförbart med Origins, Odyssey eller Valhalla.

Medlem

Jag gillade Origins väldigt mycket. Min favorit av den nya Trilogin,

Kommer vänta ett tag med Mirage. Vill see om det blir nåt bra


signatur

Den som vet vet.

Ambassadör
Xbox

Jäkla bra krönika, Fredrik.

Personligen är jag verkligen ett fan av Assassin's Creed och gillar både de stora, öppna spelen och de mindre. Jag ser gärna en blandning framöver.

Mirage kommer att få vänta ett tag dock... Har inte riktigt hunnit ikapp med backloggen.


signatur

Jump in.

Medlem

Kloka ord, ser mycket fram emot Mirage. Gillade ettan bäst och tröttnade efter AC2. Valhalla ser otroligt ut men tilltalar inte mig.

Redaktör
Ponny
Skrivet av greb1989:

Håller med om i stort sett allt i texten, jag hyser också väldigt varma känslor för den här serien men Valhalla brände mig lite och det var inte förrän jag tagit en paus på nästan ett halvår som jag slutligen spelade klart det.

Mirage är ju som sagt mycket av en återgång till det gamla konceptet och hade jag själv fått välja hade jag gärna sett att man alternerade mellan de här stora spelen och de lite mer storydrivna spelen. Jag finner glädje i båda två och tycker inte man bara kan skriva av spel för att de är "långa" men kraven höjs väldigt mycket mer på ett längre spel än något som är kortare, det måste någonstans vara värt resan och där föll tyvärr Valhalla ganska så platt för mig.

Det feodala Japan har ju många skrikit om länge nu och visst det kan ju bli intressant, men det kommer oundvikligen jämföras med Ghost of Tsushima och där är jag ärligt talat tveksam om Ubi verkar har det som krävs.

Man får ju lite känslan av att Ubisoft målar in sig i olika hörn. Bestämmer sig olika cykler om vad Assassin's Creed är för något – när det inte måste vara en sak. Istället för att bränna ut sig själva (och spelarna) kan de gott alternera mellan olika slags spel.

Och true: Tsushima tätade det där hålet på ett lysande sätt. Oklart om det ens är skorna "Red" kommer försöka fylla. I så fall: det kommer inte bli lätt, då det spelet gjorde så himla mycket rätt.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Molotov:

Brända ut mig på Assassins Creed för länge sen.
Finns bara ett Assassins Creed jag kan tänka mig spela när det släpps, Assassins Creed Nexus.

Jag hade nästan det på känn. Ser också fram emot det, för övrigt. I senaste trailern fick man se lite pussel- och utforskar-aspekter, och sånt gillar jag verkligen i VR.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Gaara:

Fascinerande att folk gillar denna serie än...

Kan bli fascinerad själv, men trots en del dalar på vägen (min djupa dal var Syndicate, för övrigt, tyckte staden och berättelsen var rätt slätstruken) lyckas man på något vis alltid hitta nya toppar.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Piigge:

gillar vikingar mer än grekiska forntiden, men av någon anledning så 100%ade jag odyssey och aldrig lyckades bli engagerad i valhalla. Det mytologiska hanterades bättre i odyssey och loot var mer intressant.

Tycker också att separata öar passar formeln av AC bättre, inte lika överväldigande. Jag är nog en av dom få som hellre skulle vilja se AC gå ännu hårdare på RPG delen, gärna mer loot och mer character building osv.

Tror verkligen inte du är en av få! Personligen tycker jag mycket om actionrollspelen, men ser gärna en rikare mix och att dom inte är så enormt stora. Valhalla var en resa™, men ganska ofta trampade jag och Eivor vatten.

Det där mytologiska är intressant. För egen del kändes det bäst i Origins, när det inte var så "skrivet på näsan". Hade lite svårt när t.ex. Medusa slängdes in i spelvärlden och jag inte visste om jag spelade fantasy eller realism. Är kluven, ärligt talat.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av GustavA:

Jag har spelat AC sedan starten för mer än 15 år sedan. Jag tycker spelen har hållit en väldigt jämn nivå kvalitetsmässigt. Vissa har varit riktiga lågvattenmärken som AC3 och Unity. Men sedan har vi topparna som Blackflag och sagan om Ezio. När man tänker efter så är det faktiskt en enorm prestation att släppa AC spelen så tätt. Jämför med andra openworldspel där det tar 10-15 år mellan delarna.

Det jag hoppas på är de lämnar all självspelande parkour och tvingar oss likt ett plattformsspel att tajma hoppen. Som i de första spelen.

Personligen blev jag rätt frustrerad i det som började i Origins, när man i princip kunde klättra överallt utan restriktioner. Det tog bort den där känslan av bedrift man hade, som när man/Ezio besteg ett särdeles knepigt torn. Saknar att behöva tänka på den här biten. Men intressant det där med "självspelande parkour". Inte tänkt på det, men det är ju lite samma grej där: man behöver inte tänka så värst mycket.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sapiens:

"Det var en modig omstart och resonemanget tycks ha varit: ut med det gamla, in med det nya. Actionrollspel snarare än actionäventyr, en gigantisk värld, enorm frihet, nytt stridssystem."

Ja, i år har vi hammocken på baksidan istället för framsidan!

ÄLSKAR liknelsen. ❤️


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av CARTMAN:

Gud jag älskade verkligen de stora massiva världarna som Assassin's Creed: Origins, AC: Odyssey och AC: Valhalla utgjorde. Så jäkla spännande att få utforska dessa otroligt vackra världar. Jag hoppas personligen på en återgång till dessa stora spännande världar igen. Riktig utforskar glädje.

Trevlig krönika som vanligt Freddy.

Tackar! Och jag tror nog du kommer få ditt lystmäte i "Red". Förhoppningsvis har jag hämtat mig lite efter Valhalla då också. Missförstå mig rätt, tyckte MYCKET om Valhalla, men blev något dränerad.

Skrivet av Mortaigne:

Jäkla bra krönika, Fredrik.

Personligen är jag verkligen ett fan av Assassin's Creed och gillar både de stora, öppna spelen och de mindre. Jag ser gärna en blandning framöver.

Mirage kommer att få vänta ett tag dock... Har inte riktigt hunnit ikapp med backloggen.

Tack och bock! Och agree: blandning ÄR bra. Dumt att Ubisoft låser fast sig. ^^

Skrivet av KAOSMAN:

Kloka ord, ser mycket fram emot Mirage. Gillade ettan bäst och tröttnade efter AC2. Valhalla ser otroligt ut men tilltalar inte mig.

Thanks! Kul att du (verkar) hitta tillbaka! Gillade du ettan bäst lär inte minst världen i Mirage fånga dig.


signatur

En Bamseponny av folket

12
Skriv svar