Assassin's Creed behöver inte gå in i väggen för att gå vidare

Medlem

Det som är spännande med Assassins Creed är att det är så många olika saker för olika människor. För vissa kommer Ezio-trilogin för alltid vara essensen av ett Assassins Creed-spel, och det är väl för dem man gjort Mirage. För andra är det liksom den här old school-öppna världen i Black Flag och Rogue, eller de mer lönnmördar-inriktade stadskartorna i Unity och Syndicate. Och för varje person som ogillar action-rollspelsgrejen i Origins, Odyssey och Valhalla så finns det en person som älskar den.

Grym text Fredrik! Men jag vet inte nödvändigtvis om Ubisoft kör formler i väggen? Sjukt många älskade sista Ezio-spelet. Och Syndicate. Och verkligen Valhalla. Problemet är väl kanske att de satt sig i en sits där människor har så helt olika förväntningar på vad ett AC-spel ska vara att de aldrig kan göra folk nöjda?

Personligen, från någon som spelat alla AC-spel som släppts (ja inklusive de på mobil och PS Vita), så tycker jag Unity var det ultimata AC-spelet. Fokus på lönnmord, detaljerade och otroliga omgivningar och långsammare spelmekanik. Synd att det var så trasigt vid release för det var i grunden ett genuint nyskapande spel. Än idag det absolut snyggaste spelet också.


signatur

Community manager på PLAION (Deep Silver, Ravenscourt, Prime matter, Square Enix, Sega etc).

Medlem

Tyckte de första spelen var för låsta, så fort du inte gjorde som tänkt så blev det mission failed, man utnyttjade inte de fantastiska världarna fullt ut, försökte flera gånger gilla det men fastnade aldrig riktigt. Sen kom Origins och jag älskade det, passade mig mycket mer och kändes som en frisk fläkt. Men spelet var alldeles för långt så blev för mätt för att orka med Odyssey och Valhalla. Men det här spelet är verkligen kanon, som en blandning mellan gamla och nya, man utnyttjar världen mer och känner sig mer fri men är inte så mastodontstort som de senaste spelen varit. Jag hoppas de lär sig nåt av det här för jag har jätteroligt med Mirage.

Medlem

Kom själv in i serien när 3an vart gratis på ubi connect som dom nu kallar det. Bra spel aningen långt i huvudsak men bra var det. Försökte men kom inte till sak med båt kontrollen i Black Flag. Har väl nästan kört igenom hela Unity och börjat lite på Syndicate. Men ja vill gärna testa Mirage o se om det är mer back to basics. För ja Oddessy hade bra story men det kändes samma i spelform som Origins, gå hit utforska med sync points som ger dig mäktiga vyer. Men ja det hade kunnat varit eftertexter när man hade dödat alla "onda" folk. Har klämt lite på Valhalla också. Men ja håller med om att dom på sätt och vis skjuter sig själva lite mycket i foten med nästan varje spelserie. Men ja alla kostym nissar som sitter där som Mr Burns o gungar händerna.

It's not a lake, it's an ocean

Ända sedan det första Assassin's Creed har jag varit imponerad av de miljöer Ubisoft skapar och ger liv men alltid betydligt mindre imponerad av story, upplägg och gameplay. Det var först med Valhalla som jag gav serien en ny chans på riktigt (Origins och Odyssey körde jag inte alls särskilt mycket av) och jag blev väldigt förtjust i det spelet. Stormtrivdes i den värld de skapat. Men spelet var alldeles på tok åt helsike för långt och utdraget. Mirage ser bättre ut ur den aspekten, men jag attraheras inte alls av miljöerna som känns... gjorda?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Origins och dom spelen som kom därefter var nog ganska inspirerade av witcher 3 och dess succé, Kan inte någon på Ubi ta en titt på Elden ring och göra samma kopiering dom gjorde med witcher3 fast med elden ring som inspiration.

Ge mig medeltida Assassins creed med riddare och rustning, brutal svårighetsgrad och extremt mycket utforskande. Stapla gärna på en stor mängd med loot och sätt att kreativt bygga builds.

Kan tom behålla deras mer casual grejer som torn man scannar, fast istället för att hitta småskit så kanske man hittar en svår boss osv, eller en dungeon.

12
Skriv svar