Senaste spelet du klarade?

Medlem
Skrivet av SNES:

Har nu för övrigt börjat spela det fantastiska Baldurs Gate 3 och har hittills ca 10 timmar investerat i spelet. Med tanke på att jag ofta spelar igenom spel ganska noggrant och det faktum att spelet är så stort så lär jag ha att göra i detta spel året ut.

Sedan kommer ju Starfield om ca tre veckor vilket jag lär börja spela parallellt eftersom jag får det på releasedagen genom Xbox Game Pass.

BG3, Starfield och Phantom Liberty (CP77) alla samma höst...Jag har inte varit imponerad av året hittills men slutspurten är sannerligen en fantastiskt spelhöst!

Tur att vintern är lång, mörk och kall så man hinner med alltihopa!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jedi Survivor, kändes som ett rätt mediokert spel. Va väl hyffsat kul till o från men inget "wow herre jäklar va grymt".

Medlem

Expansionen Frozen Wilds till Horizon Zero Dawn.

När Forbidden West dök upp på PS Plus Extra tänkte jag att det kanske till slut är dags att ta itu med detta från backloggen innan jag spelar uppföljaren.

Jösses vad svårt det var att hoppa rätt in i en expansion som är svårare än grundspelet 6+ år efter att man spelade det. Det blev en aning enklare när jag kom ihåg att jag körde spelet på "hard" och ställde ner till "normal" istället.

På det stora hela är det en ganska bra expansion men man bör nog inte vänta allt för länge mellan att spela Zero Dawn och detta för att det ska gå smidigt.

Medlem
Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Atlas Fallen

Vad tyckte du om det? jag ska ta mig an det efter jag är klar med Remnant 2

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jedi Survivor, kändes som ett rätt mediokert spel. Va väl hyffsat kul till o från men inget "wow herre jäklar va grymt".

Det var en del förbättringar jämfört med föregångaren rent spelmässigt men själva handlingen var rätt förutsägbar och i slutändan så var det inget som var speciellt minnesvärt.

Fallen Order var det bättre spelet i mina ögon

OnT: Detroit Become Human, har legat i min backlog sedan 2019 så det är skönt att äntligen kunna bocka av det från listan.

Tyckte att handlingen var intressant dock en aning påskyndad mot slutet och kameravinkeln/styrningen kunde stundtals vara rätt jobbig.

Medlem

Såja, klar med Remnant 2, nej jag har inte kört allt som går att göra, körde bara igenom så sluttexten rulla....satt o nötte sista bossen i sisådär 6timmar. En av de tråkigaste bossar jag kört tror jag, iaf phase2 av den. Skulle ge spelet 7 av 10 i betyg.
Slutbossen 1 av 10 dock

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vad tyckte du om det? jag ska ta mig an det efter jag är klar med Remnant 2

Jag gillade det, kortfattat.
Flöt på bra på min xsx i performance mode Hade en crasch under mina 25h
Ett av mina mest efterlängtade spel i år, levde dock inte upp till min hype
Men en sjua är det

Medlem

Quake II!

Sparade en Invulnerability powerup och gick in till slutbossen med den och en Quad damage, och körde en fullt laddad BFG ner i halsen på han! XD

Medlem

Också Quake II + en av expansionerna
Aldrig kört igenom expansionerna förut.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Jag gillade det, kortfattat.
Flöt på bra på min xsx i performance mode Hade en crasch under mina 25h
Ett av mina mest efterlängtade spel i år, levde dock inte upp till min hype
Men en sjua är det

Ah okej, låter najs med runt 25timmar. SJälv är jag nu 7timmar in i spelet och måste säga att jag är väldigt positivt överraskad över hur pass mycket det verkar överstiga mina förväntningar efter läst/hört om det.

Spelet har crashat en gång + fått stora grafikbuggar som verkade försvinna efter jag startade om spelet efter crashen. Spelar på Ps5.

It's not a lake, it's an ocean

Alone in the Dark - The New Nightmare

Spelat på Dreamcast.

Märkt av sin tid, men ändå ganska underhållande.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Atlas Fallen, riktigt bra spel tyckte jag, hade riktigt kul med spelet under de ca 40timmar jag spelade.
8 av 10 skulle jag sätta i betyg på underhållningen.
Spelet va väl svårast ibörjan när man skulle lära sig hur allt fungerade etc sedan när man hade låst upp fler färdigheter så blev det genast mycket lättare till den grad att man kände sig odödlig. Kanske beror på att jag körde i stort sett med bara healing grejer ^^

Spelet crasha säkert ett 10tal gånger under min resa så helt problemfritt prestanda mässigt va det väl inte men man behövde inte spela om något längre då det auto-sparades ofta så inget som gjorde så mycket skada på upplevelsen även om det kan va störigt.
Spelade på Ps5.

Medlem

Resident Evil 2 Remake (Claire) & Resident Evil 3 Remake

Väldigt underhållande måste jag ändå erkänna även om just survival horror-genren inte är någon större favorit.

Avstängd

Witcher 3 Complete Edition, knappt 52gb, vacker grafik, rt, får plats med så stora berättelser. Underhållande spel.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Armored Core VI: Fires of Rubicon

Fantastiskt välgjort spel. Enligt mig en GOTY-utmanare(bör åtminstone nomineras).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tears of the Kingdom. Årets spel.
Och det funkade utan att man måste ladda ner fucking 100 GB (Jedi Survivor)

Medlem

Immortals of Aveum, skulle sätta 6 av 10 i betyg.

Störde mig på att man inte kunde hoppa över dialog sekvenser då jag tyckte de va tråkiga. Grafiken och gameplay va bäst med spelet, story och karaktärerna va inget man direkt fastnade för. Med facit i hand skulle det vart ett köp från realådan.

Medlem

Final Fantasy XVI

4/5 - Grym story och grymma cutscenes. Vissa bossar är lite väl överdrivna och så kunde dom kortat ner spelet med 15h. Annars ett riktigt bra spel!

Miles Morales

5/5 - Underbart mysigt spel som var betydligt bättre än Spider-Man trots sin korta längd! Bättre story, roligare sides och inte lika mycket utfyllnadspluppar. Är otroligt taggad på Spider-Man 2 nu!! Förhoppningsvis blir det ännu bättre!

Medlem

Baldurs Gate 3

4 / 5

Sett till tiden som plöjdes ner har jag absolut fått valuta för pengarna. Men mycket av tiden är också "dötid". Många strider blir extremt långsamma då man måste vänta på att alla ska göra "sina drag" och spelet ofta hänger sig i de momenten. Framför allt i slutet av Act 3 där striderna blir större och "mer episka" blir det ett problem, där du kan få sitta i 2-3 minuter och bara vänta på att AI ska genomföra sina drag.

Samtidigt är det ett spel som jag redan planerar att spela om för att rollspela som en annan karaktär och se vad som händer när jag tar andra beslut. Överlag ett bra spel, men störningsmomnten, buggarna och tiden som gick till "att bara vänta" är lite för många och långa för att jag ska kunna ge det 5/5.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Forspoken 3/5

Storyn var bra. Combat var bra när man kommer in i det. Parkour var grym.

Kartan är nedlusad med objekt men som tur är kan allt filtreras bort. Finns bra system för att markera punkter i kartan ditt man vill ta sig, så att man vet vart man ska röra sig i världen. Bra scanning system för att hitta loot.
Ganska många laddningsskärmar. Korta men många.

Jag körde mest main story. Men kommer att fortsätta rensa kartan lite. Något sugen på att köpa dlc

Synd att de inte marknadsförde spelet som ett AA spel (som greedfall) med ett lägre pris. Då hade nog fler vågat testa den. Jag köpte den på rea, 200 kr 😁

Medlem

Dave the diver

Kan vara GOTY så här långt av spelen jag klarat.

Förbaskat mysig loop med dykande i havet och sushi säljande. Som dessutom hela tiden fylls på med (väldigt mycket) content.
Passade perfekt på Steam deck på raster på jobbet.
Enda minuset att det tappar lite framåt slutet

Medlem

Lies of P var näst senaste, riktigt bra! 4/5

Senaste: Wo Long, Fallen Dynasty. Jag tycker combat och movement var bra, jag tror jag gillade det bättre än Nioh. Uppdragsupplägget, looten och systemen överlag var bättre än Nioh också tyckte jag. Även story och karaktärer var bättre, men inte mycket att hänga i julgran, den bara finns där.

Balanseringen var helt åt skogen dock, det var alldeles för lätt. Visst är det uppbyggt för NG+/DLC/extrauppdrag osv men uj vad det faila med svårighetsgraden.

Vette fasen, det är ett välgjort spel, men tyvärr förstör balansen mycket. 3/5 är väl ett vettigt betyg, men p.g.a. balansen är det nästan värt 2/5.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Cyberpunk 2077 (2.0), 30 timmar, 3/5.
+Ögongodis, karaktärer, röstskådespel, huvudberättelsen, återspelningsvärde.
- AI, tempot, fiender och bossar, byte (läs: loot), buggar.

Återspelningsvärdet ser jag som givet och ett stort plus med tanke på alla val, vapenvariation, förmågor, dialoger, osv. Samt att jag förstått det finns många sidouppdrag.

Det negativa med tempot menar jag är det naturliga flödet av uppdrag. Det blir aldrig en lugn stund för V och jag strosar i princip aldrig runt då jag vet att det är minst 4 personer som sitter och väntar på mig i ett café eller stampar fötterna i väntan på mitt samtal.

Jag försöker leva mig in i världen, att vara V, men för mig når det mesta aldrig hela vägen. För mig blir det ett RPG som vill för mycket helt enkelt.

KoP
Medlem

Alfred Hitchcock – Vertigo (2021) av Pendulo studios.

8/10 i betyg.

Medlem

Jag spelade klart Little Big Adventure 2 i fredags. Jag imponerade mig själv med att komma ihåg exakt vart jag slutade spelet cirka -98 när jag troligtvis spelade det senast på familjens kommundator. Jag kunde inte mycket engelska och chansade mest hipp som happ (ni vet så som barn gör när de spelar). Blev full i skratt när credits scrollade på skärmen, bokstavligen 10 minuter efter vart jag slutade spelet som barn. Jisses va man snubblade på mållinjen utan att ha någon som helst aning. Det vart en fin fredag!

10/10, och detta då jag trots min nostalgi ändå kan se vilken otrolig spelglädje det förser mig med, 25 år senare.

Medlem

Äntligen! Spelade ut Fallout: New Vegas för första gången. Har spelat säkert några hundra timmar genom åren men nu är det första gången jag spelat igenom huvudstoryn. Upptäckte dom flesta platserna på kartan också, och alla DLC. (Dom flesta DLC sög imo).
Nu hoppas jag nästan på den beryktade Fallout 3-remastern

Medlem

Igår kväll spelade jag ut Metroid Prime remastered. Det var snyggt och roligt med ett ”halo” fast med pussel. Nya förmågor låses upp allt eftersom och gör att man kan ta sig vidare. Roliga bossar och bra variation på miljöerna. Dock var det alldeles för långt (25h enligt min Switch, 15 enligt sparfilen) och för mycket backtracking. 3/5

Medlem

Donkey Kong Country 2

Har spelat igenom ettan massvis med gånger men aldrig rört tvåan tidigare. Tog oss två spelsessioner och rätt många öl...
Kändes mycket svårare och mer frustrerande än ettan men ändå rätt så kul

Medlem
Skriv svar