Epic Games nedskärning slår hårt mot Fall Guys-utvecklarna

Robot
Epic Games nedskärning slår hårt mot Fall Guys-utvecklarna
Medlem

Skulle aldrig frivilligt köpa ett spel på epic. Deras Launcher är totalt värdelös.

Medlem
Skrivet av erson:

Skulle aldrig frivilligt köpa ett spel på epic. Deras Launcher är totalt värdelös.

Vad gör den värdelös? Vill du bara ha den för att spela, är det ju samma principer som på Steam? Sök upp spelet, köp det, installera, klicka på spela.

Medlem

Took the fall.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har bara gratis spel på epic game launcher. Kanske går bättre för dom om de skapar en Epic Deck eller liknande.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vad gör den värdelös? Vill du bara ha den för att spela, är det ju samma principer som på Steam? Sök upp spelet, köp det, installera, klicka på spela.

Håller med, ur ett UX-perspektiv är den bättre än Steams dessutom.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av erson:

Skulle aldrig frivilligt köpa ett spel på epic. Deras Launcher är totalt värdelös.

Huh? Funkar hur bra som helst
Köper alla mina spel där i första hand och har inga problem

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vad gör den värdelös? Vill du bara ha den för att spela, är det ju samma principer som på Steam? Sök upp spelet, köp det, installera, klicka på spela.

Kina vettu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem
Skrivet av Molotov:

Kina vettu

Ursäkta?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Ursäkta?

Tencent är storägare i Epic Games.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Börjar nog kosta mer än det smakar att ge bort spel gratis och betala för EGS-exklusivitet, härligt!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tencent är storägare i Epic Games.

Någon som kan förklara varför dom är så illa jämfört med alla andra bolag utan att kopiera från google?
Säger du datainsamling är du pinsam...

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tencent är storägare i Epic Games.

Kina äger Volvo, Filmstaden, våra tunnelbanelinjer, m.m. Tar du avstånd från allt detta också?
1500 bolag i Sverige har kinesiska ägare. https://www.svt.se/nyheter/granskning/granskning-1-500-bolag-...
Kommer bli svettigt om du skall avstå ifrån alla dessa.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Kina äger Volvo, Filmstaden, våra tunnelbanelinjer, m.m. Tar du avstånd från allt detta också?
1500 bolag i Sverige har kinesiska ägare. https://www.svt.se/nyheter/granskning/granskning-1-500-bolag-...
Kommer bli svettigt om du skall avstå ifrån alla dessa.

Sluta lek som att det vore dubbelmoral. Ibland får man handla med omtanke, ibland är det lätt och ibland inte.

Det är lätt att avstå från att handla från Epic games om man inte vill stödja Kina. Gott om alternativ finns.

Det är svårare att välja en annan tunnelbana. Det är en upphandling som har gjorts utan att privatpersoner har något att säga till om saken.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Någon som kan förklara varför dom är så illa jämfört med alla andra bolag utan att kopiera från google?
Säger du datainsamling är du pinsam...

Jaha jag är pinsam varför då? 😂

Skrivet av Dreijer:

Kina äger Volvo, Filmstaden, våra tunnelbanelinjer, m.m. Tar du avstånd från allt detta också?
1500 bolag i Sverige har kinesiska ägare. https://www.svt.se/nyheter/granskning/granskning-1-500-bolag-...
Kommer bli svettigt om du skall avstå ifrån alla dessa.

Vänta här nu mina herrar titta nu tillbaka i historiken av tråden.
Jag använder Epic games själv jag gissade bara varför den första skrev som den ogjorde. Jag kansle var otydligt men ni var lite snabba i erat dömmande.
En klassisk skriva på näsan bara det att ni skriver på fel näsa 😁


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jaha jag är pinsam varför då? 😂

Haha var inte endast riktat mot dig, mer mot alla som hoppat på anti tencent bandwagonen.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Kina äger Volvo, Filmstaden, våra tunnelbanelinjer, m.m. Tar du avstånd från allt detta också?
1500 bolag i Sverige har kinesiska ägare. https://www.svt.se/nyheter/granskning/granskning-1-500-bolag-...
Kommer bli svettigt om du skall avstå ifrån alla dessa.

Det som blir lite väl svettigt (alternativt krystat) är att försöka få det att verka som att det är "allt eller inget" när det gäller bojkotter och personliga ställningstaganden.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det som blir lite väl svettigt (alternativt krystat) är att försöka få det att verka som att det är "allt eller inget" när det gäller bojkotter och personliga ställningstaganden.

Fast att inte vara moraliskt konsekvent är väl hyckleri?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det som blir lite väl svettigt (alternativt krystat) är att försöka få det att verka som att det är "allt eller inget" när det gäller bojkotter och personliga ställningstaganden.

Är inte det själva tanken med ett personligt ställningstagande kring kinesiskt (eller annat) ägandeskap? Eller är det bara dåligt för just epic men på de andra hållen är det lugnt?

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Fast att inte vara moraliskt konsekvent är väl hyckleri?

Skrivet av Doed:

Är inte det själva tanken med ett personligt ställningstagande kring kinesiskt (eller annat) ägandeskap? Eller är det bara dåligt för just epic men på de andra hållen är det lugnt?

Man måste vara realistisk också. Att bojkotta allt kinesiskt är i dagsläget inte realistiskt, men man kan göra det man kan, där man kan, utan att för den delen vara en hycklare. Sluta låtsas att allt är svartvitt utan nyanser. Jäkla lågstadiementalitet det där

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Sluta lek som att det vore dubbelmoral. Ibland får man handla med omtanke, ibland är det lätt och ibland inte.

Det är lätt att avstå från att handla från Epic games om man inte vill stödja Kina. Gott om alternativ finns.

Det är svårare att välja en annan tunnelbana. Det är en upphandling som har gjorts utan att privatpersoner har något att säga till om saken.

Upphandlingen har skett av offentliganställda tjänstemän som agerat i enlighet med förordningar och lagar som beslutats av våra folkvalda politiker. Att påstå att privatpersoner inte haft något att säga om saken är ett ren lögn. Vi får de politiker vi förtjänar. Varken mer eller mindre.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Man måste vara realistisk också. Att bojkotta allt kinesiskt är i dagsläget inte realistiskt, men man kan göra det man kan, där man kan, utan att för den delen vara en hycklare. Sluta låtsas att allt är svartvitt utan nyanser. Jäkla lågstadiementalitet det där

vadå lågstadiementalitet? jag är ju bara politiskt korrekt 😂

Medlem
Skrivet av erson:

Skulle aldrig frivilligt köpa ett spel på epic. Deras Launcher är totalt värdelös.

Håller helt klart med! Varför uppdaterar man den inte? Det är luggig, seg och jag kan dessutom inte chatta med folk. Känns som om Steam 2004 versionen var bättre än dagens Epic version.

1
Skriv svar