The Elder Scrolls: Castles släpps från ingenstans – till mobila format

Robot
The Elder Scrolls: Castles släpps från ingenstans – till mobila format
Medlem

Hade känts mer logiskt om det var Starfield-relaterat, eller?
Förutsatt att det inte är ett Elder Scrolls VI som närmar sig?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Slott? Kungar? Imperials? Oblivion remaster?

Edit: såg nu att lore-boken A Travel Guide to Tamriel Castles är med i ESO

Medlem

And so the Cow keeps on giving sour Milk...

Medlem

Ska lätt testa 👌

Medlem

Nice, gillade fallout shelter.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Påminner om ett annat spel som håller sig till genren?

Backloggens befriare
Skrivet av Komured:

And so the Cow keeps on giving sour Milk...

Ja, hur vågar de göra gratis mobilspel som är helt valfritt att spela!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Förmodligen skräp som alla andra mobil spel.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ja, hur vågar de göra gratis mobilspel som är helt valfritt att spela!

Handlar nog mer en önskan om att lägga resurserna på annat


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Ser riktigt mysigt ut och en genre jag tycker passar bra på mobil med. Hoppas på svenskt iOS släpp snart.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Nice, gillade fallout shelter.

Jag med, och jag hade gillat om detta var Fallout Shelter fast med Elder Scrolls-skin, men det är centrerat kring en figur och det var inte för mig.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Jag med, och jag hade gillat om detta var Fallout Shelter fast med Elder Scrolls-skin, men det är centrerat kring en figur och det var inte för mig.

Aha, hoppades också att det var som fallout shelter.

Backloggens befriare
Skrivet av Molotov:

Handlar nog mer en önskan om att lägga resurserna på annat

Ja, för givetvis saknar Bethesda resurser för att göra både ock. Och alla vet ju att det givetvis är exakt samma utvecklare som gör mobilspel som stora öppna rollspel.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ja, för givetvis saknar Bethesda resurser för att göra både ock. Och alla vet ju att det givetvis är exakt samma utvecklare som gör mobilspel som stora öppna rollspel.

Går ju fortfarande åt resurser som man skulle kunna spendera på annat, nu var det dock inte alls det jag syftade på så för min del spelar det ingen roll

Medlem

Det är som att Fallout shelter fick barn med Reigns: Three Kingdoms

Backloggens befriare
Skrivet av Komured:

Går ju fortfarande åt resurser som man skulle kunna spendera på annat, nu var det dock inte alls det jag syftade på så för min del spelar det ingen roll

Nä, det är sannerligen dumt att missa en chans att gnälla!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Ja, för givetvis saknar Bethesda resurser för att göra både ock. Och alla vet ju att det givetvis är exakt samma utvecklare som gör mobilspel som stora öppna rollspel.

Har du vaknat på fel sida.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Komured:

Går ju fortfarande åt resurser som man skulle kunna spendera på annat, nu var det dock inte alls det jag syftade på så för min del spelar det ingen roll

Du har rätt i att det går åt resurser i form av pengar till löner oavsett vem som programmerar, men i det här fallet har de utgått i ett färdigt spel (Fallout Shelter) och lagt troligtvis väldigt lite tid på det, säkerligen har detta kostat i nivå med en normal reklamkampanj som de nu slipper lägga pengar på.

Backloggens befriare
Skrivet av Molotov:

Har du vaknat på fel sida.

Nej, men jag är trött på gnällspikar som bara ska gnälla för att det finns en chans till det.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Nej, men jag är trött på gnällspikar som bara ska gnälla för att det finns en chans till det.

Ok så då passa du på gnälla lite själv också.
Själv ser jag det som ganska självklart varför man inte tycker en (favorit)spelutvecklare sysslar med mobilspel om man inte är intresserad av just det, speciellt när det är ett hafsjobb som detta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Backloggens befriare
Skrivet av Molotov:

Ok så då passa du på gnälla lite själv också.
Själv ser jag det som ganska självklart varför man inte tycker en (favorit)spelutvecklare sysslar med mobilspel om man inte är intresserad av just det, speciellt när det är ett hafsjobb som detta.

Herp derp på dig med.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Det är så svårt att känna någon som helst glädje inför en utvecklares spelsläpp till den mobila plattformen, speciellt ifall det är något som faktiskt har en potential att vara roligt. Nyheten överskuggas alltid av frågan om hur ogenererat de kommer utnyttja franchisen till att komma åt dina pengar.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Herp derp på dig med.

Perp kerp på dig också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

😶‍🌫️🫣

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Nej, men jag är trött på gnällspikar som bara ska gnälla för att det finns en chans till det.

Spännande eftersom du inte alls förstått syftet med det jag skrev och jag gnäller inte bara för att vara gnällig. Men hade det vart så att jag gnällde bara för att gnälla så hade jag nog gjort det ännu mer nu bara för att reta dig ännu mer

Backloggens befriare
Skrivet av Komured:

Spännande eftersom du inte alls förstått syftet med det jag skrev och jag gnäller inte bara för att vara gnällig. Men hade det vart så att jag gnällde bara för att gnälla så hade jag nog gjort det ännu mer nu bara för att reta dig ännu mer

Tüfft!

Jag förstår mycket väl vad du menar, men att du själv inte anser det vara gnäll är högst humoristiskt.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Vilket gnällnde


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Jag med, och jag hade gillat om detta var Fallout Shelter fast med Elder Scrolls-skin, men det är centrerat kring en figur och det var inte för mig.

Inte ofta man hör någon klaga på att det inte är en reskin av ett gammalt spel. Snacka om att utvecklare är damned if they do and damned if they don't 😁


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

12
Skriv svar