Senaste uppdateringen gör Lies of P betydligt enklare

Robot
Senaste uppdateringen gör Lies of P betydligt enklare
Medlem

Om dom nu ändå är där och pillar, gör då olika svårighetsgrader tillgängliga.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Personligen gillar jag känslan när man tar en boss som man nött x-antal ggr ,adrenalinet på topp o få skrika sig hes när man väl får bort den sista mm av hälsa och man besegrar den. Förstår dock dom som bara vill ha en lätt resa genom storyn(dom missar dock den euforiska känslan jag beskrev ) . Med facit i hand så skulle jag inte väntat med att spela lies of P,kör remnant 2 än.

Medlem

Vi har en tråd vi härjar i om någon är intresserad av spelet. Personligen är jag glad att jag lyckades komma till slutet innan nerfsen kom. Skall spela färdigt det nu i helgen.

https://www.fz.se/forum/trad/455773-lies-of-p-traden


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag köpte det igår. Tycker det verkar lovande. Har sprungit runt lite på tågstationen i början och redan dött en gång så det gör väl inget om det blir lite enklare

Medlem

Jag spela i 2 timmar sen avinstallera jag. Samma som med alla andra soulslike spel, de fattas det där som bara from software verkar kunna skapa. Combaten känns helt fel. Jag missade mina attacker hälften av gångerna för vapnen känns att kunna nå längre än de gör.

Sen grafiken var väldigt undermålig så var inte ens roligt att utforska.

Ne ingen annan har bevisat att de kan göra ett bra soulslike spel för min del. Kanske dags att sluta hoppas och bara spela from softwares

Medlem

Riktigt jävla bra spel. Trist att dom nerfar. Glad att jag hann spela igenom det två gånger. Nyfiken på hur pass lättare det blir i praktiken.

Medlem
Skrivet av Fzoul76:

Personligen gillar jag känslan när man tar en boss som man nött x-antal ggr ,adrenalinet på topp o få skrika sig hes när man väl får bort den sista mm av hälsa och man besegrar den. Förstår dock dom som bara vill ha en lätt resa genom storyn(dom missar dock den euforiska känslan jag beskrev ) . Med facit i hand så skulle jag inte väntat med att spela lies of P,kör remnant 2 än.

Jag är jättekluven med mina åsikter kring sådant här. I vissa soulslike spel har jag gått in i väggen av att nöta vissa bossar och lagt ner. Samtidigt är det en fantastiskt känsla när man lyckats. Ett spel som jag spelat nerfades vissa bossar efter att jag klart spelet och då tänkte jag ”tur att jag klarade det innan”. Jag är nog helt ok med olika svårighetsgrader i denna genre dock. Tror jag iaf. Sen har jag dock aldrig spelat det för bossarnas skull utan snarare vägen dit. Kanske hade jag tyckt det var ok med ett option som ger lättare boss efter 10 försök exempelvis. Men vad vet jag… fattar iaf båda sidorna och som regel tycker jag man skall vara försiktig att ändra spel gentemot folk som valt att INTE spela det pga xyz.

Medlem

De hade väl kunnat lägga till förändringarna som en lättare svårighetsgrad så hade alla blivit nöjda?

Medlem

Gör så med Sekiro också tack

Medlem
Skrivet av Karmak:

Jag spela i 2 timmar sen avinstallera jag. Samma som med alla andra soulslike spel, de fattas det där som bara from software verkar kunna skapa. Combaten känns helt fel. Jag missade mina attacker hälften av gångerna för vapnen känns att kunna nå längre än de gör.

Sen grafiken var väldigt undermålig så var inte ens roligt att utforska.

Ne ingen annan har bevisat att de kan göra ett bra soulslike spel för min del. Kanske dags att sluta hoppas och bara spela from softwares

Intressant, vi är ganska många personer som tycker att det är det enda som andas from software av alla souls-like som kommit. Sjukt fin känsla i combat, svinsnygga miljöer där man vill utforska och perfekt svårighetsgrad.

Makalöst designade bossar osv. 10/10 !


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Oj nu kanske gammelgubben vågar testa!
Men känns som dom skulle lagt till en easy knapp så det blev valfritt.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Oj nu kanske gammelgubben vågar testa!
Men känns som dom skulle lagt till en easy knapp så det blev valfritt.

Är 40 och har snart klarat det pre-nerf. Jävligt ballt spel!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av korvmos:

Om dom nu ändå är där och pillar, gör då olika svårighetsgrader tillgängliga.

Släpp ett ”dog mode” för den som inte vill lära sig spelet.

Gen
Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Gör så med Sekiro också tack

Haha ja, enligt mig det svåraste Souls spelet som From gjort

Medlem

Aaw man

Fantastiskt spel förövrigt! Rekommenderas starkt för folk som vill ha mer Souls(like). Synd att dom nerfade men om tillräckligt många gapar på internetz så kanske dom väljer att dra upp svårighetsgraden igen, eller iallafall att man kan välja svårighetsgrad vilket är något jag inte är ett stort fan av tbh men är ett bättre alternativ än att spelet bara blir lättare.

Att du är fast med svårighetsgraden är en känsla som jag älskar med Fromsoftware's Soulsborne spel för man vet att det finns inget annat alternativ än Git Guuuud!

Skrivet av scaryfoot:

Gör så med Sekiro också tack

Medlem

Då väntar jag lite till då så kanske de un-nerfar det innan jag drar igång.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Vafan Då blev jag ju mindre taggad på att skaffa, det ska ju vara efter spelutvecklarnas vision, inte efter gnällisar


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Själv är jag klar med spelet redan innan denna patchen, hade inga problem med några av bossarna, ja, vissa bossar fick mig några gånger men tyckte inte riktigt det var så svårt, jag körde technique build, och verkade precis som de flesta "Souls-like", ARPGs i denna stil att "dexterity" buildsen är lättare då de brukar ha attack speed fördel.

Dessa spel är inte helt min typ gillar inte Dark Souls spelen gjorde dock allt i Elden Ring, just för att det var så lätt att hitta allt.
Sekiro fastnade jag helt på Sista bossen och lyckades aldrig ta honom


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av dTexN:

Vafan Då blev jag ju mindre taggad på att skaffa, det ska ju vara efter spelutvecklarnas vision, inte efter gnällisar

Det kan ju dock vara så att spelet blev svårare än vad dom egentligen hade tänkt sig och att dessa nya förändringar gör spelet mer likt deras ursprungliga vision.

Valbara svårighetsgrader är alltid det bästa enligt mig, då kan dom som vill ha det svårt välja en högre svårighetsgrad medans dom som vill ha det lättare kan välja en lägre.

Medlem

2023 och man kan inte införa flera svårighetsgrader i ett spel? Hur svårt kan det vara att tillåta spelare välja Easy, Normal eller Hard? Borde vara standard på alla spel idag.

Medlem

Jag har haft lite svårt med "gnället" om att göra spel enklare. Vissa spel kräver att man nöter och blir bättre, klarar man inte det så får man spela något annat.
Men nu tänker jag att man bör kunna ha normal=så som utvecklaren har tänkt sig. Och sen borde man ju kunna ha custom=där man kan få välja allt själv. Vill nån kunna vara odödlig och slå ihjäl allt med en träff så drabbar det ju ingen.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

2023 och man kan inte införa flera svårighetsgrader i ett spel? Hur svårt kan det vara att tillåta spelare välja Easy, Normal eller Hard? Borde vara standard på alla spel idag.

Är nog inte passande med ett "2023 och man kan inte??" när det är en del av designen att inte ha olika svårighetsgrader. Alla ska ha samma förutsättningar och det ska betyda samma sak för alla, i någon större mening, att klara av spelet.

Det har alltså inte med kan att göra utan vill. Notera också att införandet av en summoned Spectre som dessutom kan buffas och möjligheten att köra med extremt OP consumables är redan där en very easy mode. Då handlar det bara om att spelaren själv måste använda sin hjärna och kreativitet snarare än att trycka på en knapp som gör det lättare för den.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Det kan ju dock vara så att spelet blev svårare än vad dom egentligen hade tänkt sig och att dessa nya förändringar gör spelet mer likt deras ursprungliga vision.

Valbara svårighetsgrader är alltid det bästa enligt mig, då kan dom som vill ha det svårt välja en högre svårighetsgrad medans dom som vill ha det lättare kan välja en lägre.

Så kan det vara.

Tycker inte att valbara svårighetsgrader är en bra sak. Det ger oftast en väldigt ojämn spelupplevelse när det är förinställda parametrar.

Bäst är att ha en och samma. Men med olika medel i spelet, så ska det gå att påverka hur svårt eller lätt det blir


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag hade velat ha ett mellanting, låt svårighetsgraden vara kvar, men ge mig quicksave/quickload var som helst, när som helst.

Det är roligt när spel är svåra, men att spela om samma del om och om igen är inte det.

Medlem

Jag har inte haft några bekymmer med svårighetsgraden i Lies of P så här långt, och jag förstår inte riktigt varför man som utvecklare måste välja, Varför är det inte möjligt att ha ett "easy-läge" för dem som vill, istället för att gå in och göra ändringar över hela brädet?

Skrivet av Hullken:

Det är roligt när spel är svåra, men att spela om samma del om och om igen är inte det.

Själva definitionen av ett svårt spel torde väl vara att man tvingas spela om samma del om och om igen tills man blir bra nog att klara det...väl? Möjligt att jag missförstår och att vi retar oss på samma sak. Mitt problem har varit att man ska envisas med att lägga Stargazers onödigt långt ifrån vissa bossar. Jag har inga problem att piskas hit och dit av en boss tills jag git gud, men jag har inget tålamod med att springa onödigt långt för att komma dit varje gång.

Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Jag har inte haft några bekymmer med svårighetsgraden i Lies of P så här långt, och jag förstår inte riktigt varför man som utvecklare måste välja, Varför är det inte möjligt att ha ett "easy-läge" för dem som vill, istället för att gå in och göra ändringar över hela brädet?

Själva definitionen av ett svårt spel torde väl vara att man tvingas spela om samma del om och om igen tills man blir bra nog att klara det...väl? Möjligt att jag missförstår och att vi retar oss på samma sak. Mitt problem har varit att man ska envisas med att lägga Stargazers onödigt långt ifrån vissa bossar. Jag har inga problem att piskas hit och dit av en boss tills jag git gud, men jag har inget tålamod med att springa onödigt långt för att komma dit varje gång.

Ja det är exakt det jag menade. Jag hade velat ha quicksave så att jag kan känna att ok, nu gjorde jag ett misstag, då laddar jag om för 20 sekunder sedan, inte 20 minuter sedan. Men så är jag gammal och har inte så mycket tid att spela spel heller...

Redaktör
Ponny

Det här känns, som flera varit inne på, inte helt genomtänkt. Ska man skruva i sådant här får man ju se till alternativ finns. Hoppas de kryper till korset och ger oss normal och easy, eller en liknande lösning.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Himla dåligt, speciellt om vi andra nu påtvingas en lättare upplevelse än den som uppenbarligen var tänkt för spelet. Sen gör det ju trophies osv mindre av en achivement när andra kan plocka hem dessa utan samma utmaning. Introducera svårhetsgrad i så fall och plocka bort dem för alla som kör de lättare svårighetsgraderna åtminstone.

Medlem

Överlag rätt bra ändringar.
Inget ovanligt att de balanserar om vissa bossar i soulslike spel.

12
Skriv svar