Resident Evil Village släpps till Iphone 15 Pro till Halloween

Robot
Resident Evil Village släpps till Iphone 15 Pro till Halloween
Medlem

40 USD > SEK = 439, så säg 499:- efter skatter osv. Är det något ni skulle betala för?

Sen så undrar man ju också hur lång speltid man kan få ut på en 15 Pro innan mobilen dör eller brinner upp.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av k4rst3n:

40 USD > SEK = 439, så säg 499:- efter skatter osv. Är det något ni skulle betala för?

Sen så undrar man ju också hur lång speltid man kan få ut på en 15 Pro innan mobilen dör eller brinner upp.

Det är tre stycken cocktails ute på stan. Låter som RE: Village ger mer valuta för pengarna med sina minst åtta timmars speltid för huvudberättelsen.

Redaktör
Ponny
Skrivet av k4rst3n:

40 USD > SEK = 439, så säg 499:- efter skatter osv. Är det något ni skulle betala för?

Sen så undrar man ju också hur lång speltid man kan få ut på en 15 Pro innan mobilen dör eller brinner upp.

En knepig fråga för egen del. Man har ju en föreställning om vad mobilspel ska kosta (sparkade bakut när Super Mario Run kostade 100 kronor!), men detta är ju inget "mobilspel" av det skrot och korn jag tänker mig. Svårt! Det är ju värt pengarna helt klart, men spelar detta hellre på konsol eller pc. Å andra sidan: man kan ju koppla upp sig till en monitor.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hur kan man vilja spela detta på en liten fjuttig mobilskärm ?? Snacka om att förstöra spelupplevelsen...

Redaktör
Skrivet av SWEBarb:

Hur kan man vilja spela detta på en liten fjuttig mobilskärm ?? Snacka om att förstöra spelupplevelsen...

Tänker mig att man försöker få upp det på en tv och kör med gamepad.


signatur
Medlem

Ska bli intressant hur gaming på mobiler kommer arta sig i framtiden. Får vi se fler AAA-titlar portade? Kommer man koppla upp mobilen till en större skärm och skippa konsolen? Eller blir det fortsatt dominans för sunkiga upplägg som pay-to-win, gacha och annat nichat till spelberoende.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Hur kan man vilja spela detta på en liten fjuttig mobilskärm ?? Snacka om att förstöra spelupplevelsen...

Iphone 15 pro är typ lika stor som switch skärmen..
Sen kan man spela på ipad och mac

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

En knepig fråga för egen del. Man har ju en föreställning om vad mobilspel ska kosta (sparkade bakut när Super Mario Run kostade 100 kronor!), men detta är ju inget "mobilspel" av det skrot och korn jag tänker mig. Svårt! Det är ju värt pengarna helt klart, men spelar detta hellre på konsol eller pc. Å andra sidan: man kan ju koppla upp sig till en monitor.

Den stora nöten är hur bra spelet kommer flyta, ser fram emot DFs videorecension, 720p 30 fps är väl det sagt av nån dom provat spelet.
Rent krasst hade Game Pass med Xcloud löst alla problem, men Game Pass lär väl aldrig släppas igenom Appstore.

Skribent
Skrivet av Karmak:

Iphone 15 pro är typ lika stor som switch skärmen..
Sen kan man spela på ipad och mac

Plus koppla mobilen till TV:n.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Plus koppla mobilen till TV:n.

Ska man sen använda mobilen som en hand kontroll ? Verkar oergonomiskt i min värld. Kommer floppa.

Skribent
Skrivet av submariner:

Ska man sen använda mobilen som en hand kontroll ? Verkar oergonomiskt i min värld. Kommer floppa.

Nä du blåtandar en ps5 eller xboxkontroll till mobilen. Så mobilen får sen ligga vid tvn som vilken konsol som helst.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Om jag vill skämma bort mig köper jag ett 4090, spela på mobil gör jag om jag förtjänar ett straff.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Hur kan man vilja spela detta på en liten fjuttig mobilskärm ?? Snacka om att förstöra spelupplevelsen...

Med större modellen och en kontroll så blir det lite som en bärbar konsol då lär det funka bra.

Men kräver mera spel för detta ska funka annars är det en dyr gimmick

Medlem

Förstår inte varför det finns sånt "hat" mot mobilspel. Absolut, det är inte historiskt några AAA-spel, mikrotransaktioner i överflöd osv.
Men har sett så mycket negativa kommentarer om detta släpp med Apples utveckling och Resident Evil/Death Standing/Assassins Creed till iPhone 15. Detta är ju kanske det bästa någonsin gällande gaming för mobil både grafik- och utvecklingsmässigt? Tänk er om 5 år när standarden höjs ännu mer och alla mobiler kan erbjuda detta?

Man behöver inte spela mobilspel om man inte vill, men att man får möjligheten (och inom framtid alla mobiler) att kunna spela vart man befinner sig eller hur man vill är ju ett win-win varesig man vill ta del av det eller inte? Jag är glad åt alla gamers som gillar mobilspel, att man ofta är på resande fot och inte kan ha tillgång till sin speldator/konsol samt att det går åt denna utvecklingen; varesig vad för konsol eller speltyp som man föredrar. Mer frihet för hur man själv vill lira spel och vart man befinner sig <3


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem
Skrivet av k4rst3n:

40 USD > SEK = 439, så säg 499:- efter skatter osv. Är det något ni skulle betala för?

Sen så undrar man ju också hur lång speltid man kan få ut på en 15 Pro innan mobilen dör eller brinner upp.

I vilket fall är det väl svårt att klaga på valfriheten. Vill man ha AAA spel på sin telefon så kan man köpa det. Vill man inte ha det, ja då köper man dem inte. Jag gillar tanken på att faktiskt kunna spela "riktiga" spel med cross-saves på telefonen när man är iväg.. för att sedan fortsätta spela på sin gaming-dator när man kommer hem. Köpt en Rog Ally för att göra detta idag, men en telefon är ju överlägset mycket smidigare i storlek.

1
Skriv svar