Lyssna hellre på ditt hjärta än andras vrål

Medlem

Jag bör tillägga att jag köpte Cyberpunk 2077 redan vid release. Inte för att jag var särskilt intresserad av miljön, jag hade inte ens tid att spela det då, och väntar fortfarande på att den tiden ska uppenbara sig. Nej, jag köpte det direkt då jag kände att jag betalat alldeles för lite för Witcher 3, som är världens bästa spel, genom någon Steam-rea. Någon 300-hundring är ju rena rånet, och det kändes bra att ge CDPR mer pengar, för det var de värda.

Ambassadör
Xbox

Spot on med den krönikan, Fredrik.

Vad det gäller Cyberpunk 2077 specifikt så håller jag med även där. Spelade strax efter release och hade en fantastisk upplevelse (på Series X). Stänger ute det mesta av gnället per automatik nuförtiden, det är oftast en högljudd minoritet miserabla personer som gnäller på allt.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag är för flera val i spel. Och vill att tv spelen äntligen tar steget in i vuxenvärlden även här i väst. Jag har aldrig förstått varför våld och mord i spel är mer accepterat än kyssar och smek. Det borde finnas en vuxen 20+ kategori där man bara censurerar det vanliga från Japan för att det är minderårig liknande karaktärer som är nakna. Och som vänder sig till dom som inte har något emot vuxna inslag. Vissa spel skulle kunna ha dlc tex som lägger in vuxen material som inte finns i huvud spelet. Så kan alla välja hur dom vill spela utan att råka på "pinsamt" material. Jag är lite av ett Cyberpunk fan och gillar att ett Polskt företag tänjer på gränserna. Det känns på något sätt även tuffare när det kommer därifrån.

Avstängd
Skrivet av Sten-greger:

Att aldrig folk lär sig att spelen inte är felfria vid relese,får spelutvecklarna lite tid så brukar det bli bra.
Det verkar som fingnäll är det nya läget och det verkar inte vara ok.

Ja. Folk gnäller ju på allt. Men värst är ändå de som gnäller på de som gnäller.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Felfritt är det i stort sett inget som är men konsumenterna har absolut rätt att kräva en viss kvalitetsnivå på det dom just pyntat 6-700 kr för, annars hoppas jag dom gnäller så mycket dom orkar. Det är utvecklarna/utgivarna som måste höja sin nivå, inte vi som ska sänka våra krav.

De som inte tål ofärdiga spel får väl vänta ett halvår att köpa för då är oftast produkten bättre och mycket billigare.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

De som inte tål ofärdiga spel får väl vänta ett halvår att köpa för då är oftast produkten bättre och mycket billigare.

Jag gör alltid så, men tycker du verkligen det är rätt att dom som absolut vill spela dag ett ska behöva acceptera en undermålig produkt? Vore det inte bättre om företagen skärpte sig en smula?

Medlem

jag köpte också Cyberpunk vid release.
gillade spelet till en början men sen blev jag less av nån anledning, tyckte spelet kändes för lite RPG eller vad man ska säga. Det kändes som en "dålig kopia" av Deus Ex. jag har inte spelat ut det än.
Kanske är lika börja om nu när spelet är fixat och uppdaterat.
Jag hade inga problem med buggar mer än nån T-Pose här och där.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har spelat igen Cyberpunk 2077 tre gånger. Inte för att jag gillar storyn utanför att jag gillar att skjuta, köpa bilar och lägenheter i en för mig väldigt vacker stad. Jag älskar spelet. Däremot har jag bara lyckas spela igenom The Witcher en gång. Vet inte varför jag inte gillar det men jag gör det helt enkelt inte. Har sällan hype inför spel. Är en enkel människa som vill ha ett lätt spel i en öppen värld där jag får vara ifred med mkt skjutvapen till hands. Kanske jag helt enkelt gillar bilar mer än hästar.


signatur

Jag kan inte minnas det jag har glömt.

Medlem

Köpte faktiskt Cyberpunk när det släpptes men fastnade inte riktigt. Försökte igen nu till helgen men fastnade inte nu heller, diggade inte riktigt gameplayet vid skjutningen.

Spelade iofs bara första tutorialuppdraget men kändes inte helt rätt.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Trevlig och fint skriven krönika.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av MiaNemesis:

Jag har spelat igen Cyberpunk 2077 tre gånger. Inte för att jag gillar storyn utanför att jag gillar att skjuta, köpa bilar och lägenheter i en för mig väldigt vacker stad. Jag älskar spelet. Däremot har jag bara lyckas spela igenom The Witcher en gång. Vet inte varför jag inte gillar det men jag gör det helt enkelt inte. Har sällan hype inför spel. Är en enkel människa som vill ha ett lätt spel i en öppen värld där jag får vara ifred med mkt skjutvapen till hands. Kanske jag helt enkelt gillar bilar mer än hästar.

Jag började på The Witcher 3 för att det är hyllat och det är samma som gjorde Cyberpunk. Men jag känner som dig. Cyberpunk fastnade jag direkt för. Jag gillar Red Dead, men föredrar att köra bil i GTA

Redaktör
Ponny

Riktigt kul att läsa om allas upplevelser. Att det faktiskt gick an att spela CP2077 på release och på konsol.

Men ja: självklart ska man kritisera saker som inte funkar. Min poäng är att jag hade förhållandevis få problem, och slapp den våta filt som lade sig över spelet vid releasen. Det är värdefullt att kunna lira något med fräscha ögon.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

True true.
Ett av skälen att jag eg bara följer 2 ställen som recenserar nya spel.
FZ och Mortisimal Gameing på youtube
När det kommer till spel och film vill jag veta så lite som möjligt så jag spolar/scrollar ofta till sammanfattningar och nöjer mig så.

Jag vill hålla så mycket som möjligt okänt.
Jag har sett sammanlagt 20 sekunder gameplay från Starfield.

Okej. Jag erkänner. Jag kan kolla metacritic också. Men mest för att se VAD folk gnäller eller hyllar.jag skiter i mängden FPS etc. Men klumpiga kontroller eller grind får mig att rysa. Och ibland missae jag spel som många verkar gilla. Så det är bra på så sätt

Medlem

Väldigt trevlig text att läsa.

Själv väntade jag till februari 2021 innan jag startade spelet på PS5. Hade tänkt vänta längre men kunde inte hålla mig. De enda buggarna jag störde mig på var att spelet kraschade med 3-4 h mellanrum. Motdrager ftån mig böev att spara manuellt frekvent.

Medlem

Har nog "tjatat nog " om hur bra CP fungerade redan vid release för mig. Har tagit emot så mycket hat för det. Vilket jag tycker är absurt. Blivit kallad lögnare och shill. mm..
Jag tar det, spelar ingen roll.. Tycker mest synd om de som inte fick den upplevelsen. De som inte kunde acceptera det och blev aggresiva kan jag glömma. Mest synd om dom. Höll till 100% med om din recension Fredrik.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag blev framför allt besviken på cd projekt red och cyberpunk med att det kändes som att dom tog bort en av dom bästa sakerna med witcher 3, valen.

I cyberpunk så känns det som en rak järnväg utan några avgreningar, medans witcher 3 så känns det som att alla dina val påverkar hur storyn går, även sido quest påverkar hur main storyn spelar ut sig.

Avstängd

Klart man ska bilda sig en egen uppfattning, men det är svårt att lägga 700kr på alla spel man är sugen på. Det är ju därför vi har spelmedia som ska recensera spelen så vi konsumenter blir upplysta om det är värt att lägga 700 kr eller inte.

Medlem

Grym krönika Fredrik. Jag kan själv känna att jag blir en liten kappvändare beroende på vad folk ventilerar för åsikter. Cyberpunk var definitivt en sådan där jag föll för trycket och pensionerade spelet alldeles för tidigt efter någon timma i spelet bara. Spelade dock konsolversionen på en PS5, så en viss förlåtelse för mitt val kanske. Nu spelar jag Cyberpunk (2.0) på en fläskig PC och fullständigt njuter av spelvärlden. Möjligt att jag inte skulle ha haft samma upplevelse som jag har nu, men samtidigt - tänk om jag gått miste om en grym spelupplevelse för att jag följde strömmen för några år sedan? Tänkvärt för framtiden, tack för påminnelsen!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Jag har sagt det förut men hävdar fortfarande att det är samma folk som gnäller om buggar som kommer inspringande till IT-Supporten högröda i ansikten och vrålar att DET ÄR PROBLEM MED MIN DATA!!!

Det finns givetvis buggar. Det är inte det jag säger. Men folk skyller ofta sitt okunnande på buggar.

Jag hade askul med Cyberpunk.

Medlem

Samtidigt skadar det aldrig att vänta, det gäller ju dom flesta spel nuförtiden innan man fått rätt på alla buggar osv. Har man inte bråttom att vara först, kan man likväl vänta ett par månader. Nu kan man ju se på Prisjakt, att priset på Xbox-versionen skjutit i höjden, från att ha legat länge på 239 kr är det nu upp i det dubbla.
Är själv sugen på att prova det, men nu är jag snål och vill köpa det för 239 kr, vill inte betala fullpris.

Medlem

Jag är en av dom som älskade spelet redan från början, kan hjälpa att jag ej hade så mycket problem med originalet när det släpptes. Men jag förstår också varför inte folk kanske gillade det.
Har en spelat phantom liberty för jag håller på med Starfield atm. Men det blir definitivt ytligare en till playthrough av spelet sen. Senast jag lirade lirade jag under edge runner update som var skoj som fan.

Medlem

När jag var liten så spelade jag ett av dom här filmspelen från Sagan om Ringen. Har inte särskilt starka minnen men jag tyckte det var ascoolt för att man fick vara Aragorn och Gandalf osv och uppleva scenerna från filmen. Spelet var nog inget vidare men bara faktumet att man fick uppleva filmerna och spela som ens hjältar var nog för att ta mig till Nirvana.

Jag får samma känsla från det här forumet ibland, där folk som jag tror är i min ålder eller äldre verkar ha ett helt oförstört barnasinne och kan precis som jag, när jag var liten, få så otroligt mycket energi av att vara delaktig i något som man tycker är coolt och kan romantisera.

Egentligen så vill jag inte basha detta och det är väl kul att folk kan hitta glädje i spel. Men när tillräckligt många blir så förälskade i Keanu Reeves leende att dom inte ser hur dysfunktionellt spelet är så blir det ett problem. Och när en större och större andel av spelarbasen accepterar och försvarar dysfunktionella spel för att man kan spela som Aragorn så ska man ju inte bli förvånad när ribban sänks lite mer varje år.

Medlem

Texten och recensionen hade haft större trovärdighet om hade inte hade varit för FZs mångåriga vurmande och fjäskande för CPR.

Cyberpunk är och förblir det mest katastrofala spelsläppet genom tiderna, och i det stora draget beror det på hur studion och utgivare själva scammade spelarna genom att dölja hur extremt trasigt det var.

International
Man of Mystery

Alltid lika intressant att höra folk skriva om hur fel man har och att man inte förstår att det som man tycker är roligt och bra egentligen är dåligt..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Jag tyckte det var helt okej som nya saints row men inget av dom 2 eller något annat openworld city spel har något omspelningsvärde för mig då jag aldrig kan glädjas åt vad man kan göra utan stör mig på vad man inte kan göra. Varför om jag springer runt med ett stort granatgevär inte skjuta upp en dörr och gå in i alla hus?

Medlem

Jag började spela på en Spectrumdator 1984 och sedan Amiga innan Internet fanns tillgängligt. Visst var spelen betydligt enklare på den tiden men de innehöll aldrig någon spelförstörande bugg som krävde patchar ;), Nuförtiden köper jag aldrig nya spel, man får se dem som ett vin som bara blir bättre med åren. Dessutom har man oftast uppgraderat hårdvaran som gör att man får en bättre upplevelse än när spelet släpptes.

Medlem

Förstår helt och hållet vad du menar och försöker säga med denna text men det jag inte fattar är varför det har blivit så big deal av att folk som spelade spelet på release vill framträda som martyrer för spelet och ogillar att folk faktiskt spelar spelet när det nu är en bättre versionen än det någonsin varit. Köpte spelet nyligen och har själv blivit förälskad i Night City men så fort man nämner det till release spelare så blir de defensiva och vill framstå som gudar för att de stod ut med all bs som spelutvecklaren ställde till med. Kul att du just kunde ha en positiv inställning till spelet men ni som inte vill höra hur bra spelet är nu för att ni betalade för ett ofärdigt spel kan ju åtminstone glädjas med att spelet frodas just nu istället för att kasta nya spelares åsikter åt sidan för att vi inte levde genom "the struggle".

International
Man of Mystery
Skrivet av Placidious:

Förstår helt och hållet vad du menar och försöker säga med denna text men det jag inte fattar är varför det har blivit så big deal av att folk som spelade spelet på release vill framträda som martyrer för spelet och ogillar att folk faktiskt spelar spelet när det nu är en bättre versionen än det någonsin varit. Köpte spelet nyligen och har själv blivit förälskad i Night City men så fort man nämner det till release spelare så blir de defensiva och vill framstå som gudar för att de stod ut med all bs som spelutvecklaren ställde till med. Kul att du just kunde ha en positiv inställning till spelet men ni som inte vill höra hur bra spelet är nu för att ni betalade för ett ofärdigt spel kan ju åtminstone glädjas med att spelet frodas just nu istället för att kasta nya spelares åsikter åt sidan för att vi inte levde genom "the struggle".

Tror att det är lite hippt att ha åsikten om att det var så dåligt vid release, oavsett om de spelat det eller ens sett det. Att kunna kasta sig in i diskussion och avfärda det som "trasigt" eller ofärdigt baserat på vad de läst eller sett i nån youtubefilm ger betydligt mer nördcred än att säga att man gillar ett spel för att det är kul. Jag har jobbarkompisar som har en massa såna åsikter om spel de läser/ser i youtube/tiktok-flöden trots att de inte spelar annat än Candy crush


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Klart man ska bilda sig en egen uppfattning, men det är svårt att lägga 700kr på alla spel man är sugen på. Det är ju därför vi har spelmedia som ska recensera spelen så vi konsumenter blir upplysta om det är värt att lägga 700 kr eller inte.

GOG har ju en generös återbetalningsfunktion.


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd
Skrivet av alias:

GOG har ju en generös återbetalningsfunktion.

GOG har inte alla spel man vill spela.

123
Skriv svar