Millennia är Civ-lik 4X-strategi, med Paradox som utgivare

Robot
Millennia är Civ-lik 4X-strategi, med Paradox som utgivare

Är dock inte Paradox-utvecklat.

#millennia


Medlem

blir det 200 DLC? Typ en dlc för varje enhet man vill ha, varje wonder etc etc?

Paradox är fantastiskt bra på att göra spel, men ibland känns det som det är helt på tok för många DLC.. hade gärna sett färre i stället fast med mer innehåll.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

blir det 200 DLC? Typ en dlc för varje enhet man vill ha, varje wonder etc etc?

Paradox är fantastiskt bra på att göra spel, men ibland känns det som det är helt på tok för många DLC.. hade gärna sett färre i stället fast med mer innehåll.

De släpper typ ett större DLC per år till varje spel. Inte särskilt mycket egentligen. Ser hellre den modellen än ett helt nytt spel varannat år.

Medlem

Lyssnade tidigare idag på några som fått test en tidig version av spelet. De var riktigt imponerande av det lilla de kunde testa. Det verkar vara ENORMT ambitiöst. Hoppas dom får till det.

Skrivet av Thane:

De släpper typ ett större DLC per år till varje spel. Inte särskilt mycket egentligen. Ser hellre den modellen än ett helt nytt spel varannat år.

Problemet at Paradox har kört fast på den tyvärr populära linjen att utveckla DLC som skall vara fristående och oberoende av varandra. Vilket gör att spelen har en tendens att bli väldigt röriga och spretiga, får många buggar som aldrig fixas och blir ruskigt dåligt balanserade efter 3-4 DLCer.
EU4, CK2 och Stellaris lider alla av de problemen...
Jag hade hellre sett om de gått på spåret som typ Farming Simulator eller FIFA. Där det släpper nyversioner av spelen vart eller vartannat år (kanske med rabatt för hur många tidigare versioner man äger). Med samma innehåll som DLCerna vi fått i dagens läge, fast där varje innehållspaket är robust integrerat med tidigare innehåll och balanserat runt att man faktiskt äger "allt".

Medlem

Ser riktigt trevligt ut. Man kanske skulle lira det. Älskar Paradox spel. Det här kan vara bättre än Civ kanske. Långt in i framtiden:)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Thane:

De släpper typ ett större DLC per år till varje spel. Inte särskilt mycket egentligen. Ser hellre den modellen än ett helt nytt spel varannat år.

Bättre de gör färdigt spelen istället för att hålla kvar innehåll och släppa ”nytt innehåll” som dlc eller en uppföljare i serien.

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Lyssnade tidigare idag på några som fått test en tidig version av spelet. De var riktigt imponerande av det lilla de kunde testa. Det verkar vara ENORMT ambitiöst. Hoppas dom får till det.

Problemet at Paradox har kört fast på den tyvärr populära linjen att utveckla DLC som skall vara fristående och oberoende av varandra. Vilket gör att spelen har en tendens att bli väldigt röriga och spretiga, får många buggar som aldrig fixas och blir ruskigt dåligt balanserade efter 3-4 DLCer.
EU4, CK2 och Stellaris lider alla av de problemen...
Jag hade hellre sett om de gått på spåret som typ Farming Simulator eller FIFA. Där det släpper nyversioner av spelen vart eller vartannat år (kanske med rabatt för hur många tidigare versioner man äger). Med samma innehåll som DLCerna vi fått i dagens läge, fast där varje innehållspaket är robust integrerat med tidigare innehåll och balanserat runt att man faktiskt äger "allt".

Exakt, att vara trogen kund borde löna sig.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

En trailer med namnen på alla kommande DLC visades. Kul!

(sämsta trailern för ett spel på länge)

Medlem

Låter som en cover, brukade inte Paradox ligga bakom saker som kändes nyskapande förr i tiden?

Även om CS var för att härma Sim City så var det spelet i och för sig mer nyskapande.

1
Skriv svar