Dokument avslöjar: ny Xbox Series X-design + ny kontroll 2024

Robot
Dokument avslöjar: ny Xbox Series X-design + ny kontroll 2024
Medlem

Ja jävlar! Inget snack om den ska vara kraftfullare än X alltså? Kontrollen låter otroligt intressant! Jag tycker att det är den största skillnaden mellan ps5 och xbox. att spela med dual sense och en Xbox kontroll är som natt och dag. Där haptiskt feedbacken är så otroligt mycket bättre. Coolt med cylinderformad utseende med 😊
Då dröjjjer det inte länge föränns fan made bilder på den xboxen dyker upp.

Medlem

Mest nyfiken på kontrollen här, modulära styrspakar betyder att man kan byta ut dem? Finns det olika att byta till?

Ska bli spännande att se hur MS/Xbox reagerar efter alla dessa FTC läckor, kommer dem bara haka på och avslöja allt? Kommer detta påverka FTC beslutet om Activision/Blizzard?

Medlem
Skrivet av blackidus:

Mest nyfiken på kontrollen här, modulära styrspakar betyder att man kan byta ut dem? Finns det olika att byta till?

Ska bli spännande att se hur MS/Xbox reagerar efter alla dessa FTC läckor, kommer dem bara haka på och avslöja allt? Kommer detta påverka FTC beslutet om Activision/Blizzard?

De har utbytbara styrspakar på elite-kontrollen. Där finns det med olika längd och man kan ställa in motstånd osv. Kanske blir nåt liknande här

Medlem

Haptisk feedback ser vi fram emot!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Aka Xbox Torky.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

De har utbytbara styrspakar på elite-kontrollen. Där finns det med olika längd och man kan ställa in motstånd osv. Kanske blir nåt liknande här

Jag är tveksam att det är samma typ av utbytbara spakar som på Elite med tanke på ordvalet

På elite heter dem "Thumbstick toppers" som bara är själva toppen av spaken med olika former och längd.
Här har man döpt det till "Modules", betyder det att man byter hela styrspaksenheten och inte bara toppen?
Det gråa runt själva spaken gör ju även så att det ser ut som att hela enheten eller modulen kan plockas ur och bytas.

Sen "Repair and Disassemble" lutar ju också åt det håller, får vi större och enklare möjligheter att reparera kontrollerna själv?
Alla dem grejerna är mer spännande än Haptic Feedback för min del.

Det blir spännande att se

Medlem

Nya handkontrollen ser lovande ut.
Den nya series X ser snygg ut men jag gillar verkligen inte att den saknar skivläsare. Hur ska jag kunna lira mina gamla spel?

Medlem

Mycket snyggare med en cylinderformad konsol. Men är det en box då?😅

Att den saknar skivläsare är ett minus om du redan har fysiska spel!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Mycket snyggare med en cylinderformad konsol. Men är det en box då?😅

Att den saknar skivläsare är ett minus om du redan har fysiska spel!

Det finns väl många exempel på cylinderformade lådor

Medlem

Undrar varför FTC läcker dem här dokumenten nu? Kan ett speciellt rättsligt fall där Microsoft vann vara orsaken? Hmmm geeee I Wonder why.

Medlem

XCylinder Series X


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Gillar mer minne, ogillar avsaknaden av skivläsare. Så ser inte detta som ny huvudkonsol men kanske komplement.

Medlem

Kommer nog "garanterat" bli stor kontrovers angående avsaknaden utav skivläsare.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Hoppas att det går att stänga av Lift to Wake på kontrollen, eller att den går till sömns igen ifall man inte trycker något på 10 sekunder.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Haptic feedback och inbyggda högtalare låter najs. Kan dock inte bry mig om Direct-to-Cloud, blir det typ som en Stadia kontroller då?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Bedårande digital. Ja det var ju ett sätt att uttrycka det. Som att säga rosendoftande skit.
Bye bye till bakåtkompabilitet då. Om det inte kommer en extern skivläsare förstås.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Bedårande digital. Ja det var ju ett sätt att uttrycka det. Som att säga rosendoftande skit.
Bye bye till bakåtkompabilitet då. Om det inte kommer en extern skivläsare förstås.

Jag hade 100% köpt en heldigital x om det fanns från start, har använt skivläsaren hela två gånger under de här åren. Speciellt om valet var 2tb disk istället för samma pris. Det är ju dock valbart att köpa den utan skivläsare eller köpa en med, har svårt att tro att de skulle sluta sälja series x med skivläsare helt.

NuZ
Testpilot

Ok villhöver en nu! Så snygg och fuck skivläsare!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Men satan vad dyra Series X blivit! Över 7 000 hos alla.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Bedårande digital. Ja det var ju ett sätt att uttrycka det. Som att säga rosendoftande skit.
Bye bye till bakåtkompabilitet då. Om det inte kommer en extern skivläsare förstås.

Ja, kommer det en extern skivläsare (som typ HD DVD-läsaren till Xbox 360) kan jag tänka mig en sådan setup! Faktiskt.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, kommer det en extern skivläsare (som typ HD DVD-läsaren till Xbox 360) kan jag tänka mig en sådan setup! Faktiskt.

Jag spelar alla spel digitalt men har en diger filmsamling som kräver skivläsare. Har alla slängt sina dvd och bluray?

Medlem

Detta måste ändå vara den mest omfattande gaming-läckan på ett bra tag? Jag kan inte minnas något värre.

Tystare knappar på kontrollen är uppskattat. Jäkla smattrande på nuvarande.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag hade 100% köpt en heldigital x om det fanns från start, har använt skivläsaren hela två gånger under de här åren. Speciellt om valet var 2tb disk istället för samma pris. Det är ju dock valbart att köpa den utan skivläsare eller köpa en med, har svårt att tro att de skulle sluta sälja series x med skivläsare helt.

Ryktas ju att dom ska sälja av alla nuvarande series x och sen bara sälja denna variant.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ok villhöver en nu! Så snygg och fuck skivläsare!

Spel på minneskort/skiva är ju det bästa med konsoler. Är ju värdelöst att inte kunna köpa och sälja begagnade spel till pc.
Hoppas inte det försvinner helt från Xbox.

Medlem

Fy fan vad deppigt ändå, ingen skivläsare och spelarna är så dumma att man själva släpper makten helt och hållet till de här storföretagen vad det gäller priser osv. Kan ju mildras lite av en extern skivläsare, men kan inte värja mig mot den här framtiden där som oundvikligen kommer utan fysiska spel där makten helt och hållet flyttas från konsumenter till företagen. Det känns verkligen deppigt.

Medlem
Skrivet av John7612:

Ja jävlar! Inget snack om den ska vara kraftfullare än X alltså? Kontrollen låter otroligt intressant! Jag tycker att det är den största skillnaden mellan ps5 och xbox. att spela med dual sense och en Xbox kontroll är som natt och dag. Där haptiskt feedbacken är så otroligt mycket bättre. Coolt med cylinderformad utseende med 😊
Då dröjjjer det inte länge föränns fan made bilder på den xboxen dyker upp.

Blir ju förmodligen smidigt med kompabilitet för 3rd party eftersom att PS5 redan stödjer detta.
Det har varit surveys för användare där de efterfråga om detta var en önskad funktion på Xbox, så det kommer ju inte från ingenstans.
Detta kan ju också bidra till att det används bättre av 3rd party, nu när typ alla system får stöd.

Jag rekommenderar att ni kollar på Destina video när m läckan, det innehöll mycket mer och var riktigt intressant. Xbox planer fram till 2030.

Medlem

Konsolen intresserar mig inte alls. Det jag finner intressant här, som saknas, är varför marknadsföringsmaterial för en ny konsol tas upp i Act/blizz tvisten

Medlem
Skrivet av greb1989:

Fy fan vad deppigt ändå, ingen skivläsare och spelarna är så dumma att man själva släpper makten helt och hållet till de här storföretagen vad det gäller priser osv. Kan ju mildras lite av en extern skivläsare, men kan inte värja mig mot den här framtiden där som oundvikligen kommer utan fysiska spel där makten helt och hållet flyttas från konsumenter till företagen. Det känns verkligen deppigt.

Det är fortfarande en rätt så stor del av Xboxs spelare som föredrar att spela med skivor just ändå. Det blir väl att gå över till PlayStation enbart då istället för oss. Eller Nintendo. Undrar hur stor spelarbas Xbox kommer att förlora av den redan lilla man har. Snacka om att skjuta sig själva i foten.

Skriv svar