Immortals of Aveum-utvecklaren säger upp halva personalstyrkan

Robot
Immortals of Aveum-utvecklaren säger upp halva personalstyrkan

Men framtida uppdateringar utlovas till spelet.

#Ascendant-studios, #Immortals-of-aveum, #nyhetstips


Medlem

Det lär ha spelat all roll. Hade det sålt så hade man ju inte behövt göra sig av med så mycket folk, om ens någon.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Förstod inte riktigt meningen med detta spelet, marknadsföringen var sjukt dålig, även fast dom spenderade tydligen 2-3x det vanliga på Twitch promotions osv, var inget snack alls runt spelet utanför det.

Även fast man visste om spelet, så fanns det typ inget att haka på sitt intresse, generiskt namn och fps magi, och skryt om att det använde sjukt krävande grafik, så många PC lirare bara raderade det ifrån sinnet direkt.

Jag har följt spelet lite som jag följer allt annat som kommer till PC, läser artiklar och väntar på recensioner, ingenstans fick jag någon som helst idé av vad spelet ens är, magi + fps var typ allt.

under 500 concurrent spelare dag 1 talar för totalt bristande kommunikation med den potentiella köparen, samt att priset var alldeles för högt för en single-player upplevelse ifrån en ny IP, ny studio, samt nichad prestanda klass.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Förstod inte riktigt meningen med detta spelet, marknadsföringen var sjukt dålig, även fast dom spenderade tydligen 2-3x det vanliga på Twitch promotions osv, var inget snack alls runt spelet utanför det.

Med bara ~500 recensioner på steam så måste det varit helt otroligt dåligt marknadsfört, det är ändå ett EAspel.

Jag visste knappt själv vad det var, sedan kollade jag upp namnet och kom knappt ihåg det ändå haha.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det räcker med generiska spel. Det är bara köra remakes med bättre grafik. Man får bara släppa nya spel om de är svinbra.

Medlem
Skrivet av pazu:

Det räcker med generiska spel. Det är bara köra remakes med bättre grafik. Man får bara släppa nya spel om de är svinbra.

Nya IPs osv är såklart riktigt nice, men tror den gemenne gamern äter det sura äpplet på 850kr spel nuförtiden mest för att det är ett socialt kontrakt med dom spelen att något kommer leverera, när CoD tar 850kr så vet dom flesta vad dom kommer få, samt att dom har en förståelse på ungefär hur länge det kommer vara kul/relevant.

Men att ta 850kr för ett nichat oprövat spel känns helt fel, pris sätter förutsättningar, och skulle gissa att dom flesta gjorde som mig, tog en titt, såg prislappen och valde att inte chansa.

Dessutom så gillas det inte ibland att tala om pengar/timme underhållning, men för mig och många som har begränsad budget så är det nog väldigt relevant, Ogillar CoD flesta tiden, men 850kr för en person som troligtvis kommer spela det flera veckor är nog en mycket bättre sell än ett single player lir man blir klar med under helgen.

Tror dom flesta skulle gå med på att ett spel som tar 1 timma att klara inte är värt 850kr oavsett kvalitet. skillnaden mellan folk är nog bara hur många timmar man måste lägga till för att dom ska köpa.

Medlem

Såg riktigt mediokert och själlöst ut. Marknadsfördes som något grafiskt under med stenhårda hårdvarukrav och "true next-gen" men såg ingenting som motiverade sådana påståenden.

Lite ironiskt med att fiska för jobb där också för de avskedade, vem vill anställa de sämsta från företaget som inte "var tillräckligt bra för att få stanna kvar"?

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Lite ironiskt med att fiska för jobb där också för de avskedade, vem vill anställa de sämsta från företaget som inte "var tillräckligt bra för att få stanna kvar"?

Det är inte alls säkert att det är de sämsta som får gå. Troligare är det de som jobbat där kortast tid som får gå, från avdelningar som post-release inte längre har hög arbetsbörda. Säkert främst juniorer i branchen som ändå fått mycket erfarenhet under bältet på tiden där och har mycket att erbjuda på nästa jobb.

Redaktör
Ponny
Skrivet av ompalompa:

Det är inte alls säkert att det är de sämsta som får gå. Troligare är det de som jobbat där kortast tid som får gå, från avdelningar som post-release inte längre har hög arbetsbörda. Säkert främst juniorer i branchen som ändå fått mycket erfarenhet under bältet på tiden där och har mycket att erbjuda på nästa jobb.

Medhåll. Tror också det är juniora utvecklare som tvingas gå men som du säger: med välbehövlig rutin i bagaget. Hoppas det går bra för alla inblandade, för sådant här svider alltid att läsa om.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar