EA ryktas ge upp sin support för Wild hearts

Robot
EA ryktas ge upp sin support för Wild hearts

Spelet fick sju månader innan yxan föll.

#EA, #Wild-hearts


Medlem

Jag var intresserad av spelet, såg coolt ut och fick sjyssta betyg, men det har fallit i glömska.

Men även om supporten försvinner så finns väl spelet kvar? Det är väl inga servrar som behövs för att det ska fungera?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare

Man har ju haft 20+ år på sig att lära sig att inte köpa spel från EA ..

Medlem

EAs sanna natur!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Det känns som att EA - likt med Immortals of Aveum nyligen - knappt marknadsförde detta.

Medlem

Tråkigt, verkade vara en serie med potential. Skulle lagt mer vikt vid en tekniskt stabil produkt vid release.

Medlem

Jag provade det på EA pro men tyvärr som många redan är inne på dog min upplevelse på grund av allmänt dålig prestanda. Ännu ett spel i mängden av ofärdiga spel läggs på hög...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

kul för de som betalat fullt pris.

Medlem

inte förvånad. spelet är ju skit

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag var intresserad av spelet, såg coolt ut och fick sjyssta betyg, men det har fallit i glömska.

Men även om supporten försvinner så finns väl spelet kvar? Det är väl inga servrar som behövs för att det ska fungera?

Det har en online del med coop för att slås mot svårare bossar vad jag vet, blir väl problem om dom stänger ner servrar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Testade att spela tidsbaserade test versionen. När monster gjorde ett utfall aå hoppade jag åt sidan. På något magiskt vis så hamnade attacken på mig ändå. Jag ogillar skarpt när min karaktär är en magnet. Ser hel löjligt ut och förstörde spelkänslan.
Såg väldigt märkligt ut och väldigt irriterande. Jag skrev det till utvecklarna som en bug/glitch med den kritiken. Hörde inget. Så jag spelade inget mer

Medlem
Skrivet av Cyberz:

kul för de som betalat fullt pris.

24 timmar om dagen i 7 månader för typ 700 spänn? Det skulle jag säga är ett otroligt billigt nöje!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av magma:

Jag provade det på EA pro men tyvärr som många redan är inne på dog min upplevelse på grund av allmänt dålig prestanda. Ännu ett spel i mängden av ofärdiga spel läggs på hög...

Att dom inte fattar att spelen floppar av dessa anledningar?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

24 timmar om dagen i 7 månader för typ 700 spänn? Det skulle jag säga är ett otroligt billigt nöje!

Ingen som spelar 24h om dagen.
Och så kanske man vill spela framöver spelet man betalat för. Sånt här dynga som det blivit med spel är helt värdelöst.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Ingen som spelar 24h om dagen.
Och så kanske man vill spela framöver spelet man betalat för. Sånt här dynga som det blivit med spel är helt värdelöst.

Så fortsätt spela spelet

Medlem

Wild-vaddå? Aldrig hört talas om detta...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Wild-vaddå? Aldrig hört talas om detta...

Det var lite min tanke också, tycker jag har koll på de flesta spel på marknaden, men när jag såg nyhetstråden så hade jag ingen aning om vad detta var överhuvudtaget. Oavsett så är det ju trist om spelet har en fanbase.

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Så fortsätt spela spelet

Svårt om de stänger servarna.

Medlem

Jag hade riktigt roligt i Wild Hearts. Väldigt mycket Monster Hunter men med lite egna idéer. Det ligger på min topp 5 över spel 2023. Synd att det inte fick det genomslaget som det ändå förtjänar.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Det var lite min tanke också, tycker jag har koll på de flesta spel på marknaden

Det sa jag en gång med, fast det var 2001 typ. Det finns ingen som kan ha det idag, kanske på de större släppen, men inte spel generellt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Trist om detta händer. Jag gillade iaf Wild Hearts mer än MH - Rise. Enda jag verkligen ogillade var prestandan, vilket vart riktigt dåligt ibland så till en gräns att det nästan inte gick att spela. Men gameplayn gillade jag skarpt, mer än MH spelen.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

24 timmar om dagen i 7 månader för typ 700 spänn? Det skulle jag säga är ett otroligt billigt nöje!

Rätt säker på att du dött långt innan 7 månader om du spelar 24 timmar och dygnet.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Jag var intresserad av spelet, såg coolt ut och fick sjyssta betyg, men det har fallit i glömska.

Men även om supporten försvinner så finns väl spelet kvar? Det är väl inga servrar som behövs för att det ska fungera?

Mycket av spelets DNA (likt MH) ligger i co-op med andra spelare. Sen går det förstås att spela själv, men det är inte i närheten av lika roligt då bestarna ska jagas i grupp.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Det har en online del med coop för att slås mot svårare bossar vad jag vet, blir väl problem om dom stänger ner servrar.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Mycket av spelets DNA (likt MH) ligger i co-op med andra spelare. Sen går det förstås att spela själv, men det är inte i närheten av lika roligt då bestarna ska jagas i grupp.

Då suger det att EA lägger ner sitt stöd för spelet då det kommer att dö då.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

EA är ju alltid snabba med att lägga ner stödet för sina spel.
Och ofta tyvärr innan dem ens hunnit släppa patcher som fixar buggar och prestandaproblem.

Medlem

På 80talet var EA det företag vars spel jag mest såg fram emot...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

gillar monhun skarpt, testade vid release och prestandan var fruktansvärt dålig, så satte spelet i min mentala, "testa om ett år" fack.

Men detta tog bort lusten att testa igen.

Skribent
Skrivet av Piigge:

gillar monhun skarpt, testade vid release och prestandan var fruktansvärt dålig, så satte spelet i min mentala, "testa om ett år" fack.

Men detta tog bort lusten att testa igen.

Prestandan på PC var verkligen fruktansvärd, men funkade desto bättre på konsol.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Svårt om de stänger servarna.

Svårt att spela co-op, visst

Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Rätt säker på att du dött långt innan 7 månader om du spelar 24 timmar och dygnet.

Jasså? Vad får dig att tro det?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar