Marvel's Spider-Man 2

Robot
Marvel's Spider-Man 2

The swinging is still good.

#spider-man-2


Medlem

Gårdagens trailer på Sonys showcase var så otroligt mycket bättre än tio-minuters trailern sist där de mest visade "hela spelet" men nu gav betydligt bättre information. Blev pepp!

Medlem

Tack Jonas för finfin förhandstitt.

Jag ser grymt mycket fram emot spelet, och hoppas det lever upp till mina förväntningar.

Medlem

Kommer bli riktigt kul att leka Spider-Man igen!

Medlem

Hoppas laddtiderna är lika korta som i de tidigare spelen. Det var helt sjukt att gå direkt från dashboard i ps5 till att klättra runt en skyskrapa på 2 röda. Då har inte ps5 quick resume. Oavsett så blir vi ruggigt bortskämda det här året.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Hoppas laddtiderna är lika korta som i de tidigare spelen. Det var helt sjukt att gå direkt från dashboard i ps5 till att klättra runt en skyskrapa på 2 röda. Då har inte ps5 quick resume. Oavsett så blir vi ruggigt bortskämda det här året.

I gårdens Showcase (se ovan) pratade de om hur de utnyttjar den fulla kraften i PS5!

Skribent

Snyggt Jonas. Detta lär bli mitt GOTY.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av GustavA:

Hoppas laddtiderna är lika korta som i de tidigare spelen. Det var helt sjukt att gå direkt från dashboard i ps5 till att klättra runt en skyskrapa på 2 röda. Då har inte ps5 quick resume. Oavsett så blir vi ruggigt bortskämda det här året.

Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/grZigSpVDno

I gårdens Showcase (se ovan) pratade de om hur de utnyttjar den fulla kraften i PS5!

Kunde inte testa laddtiderna vid uppstart då testkonsolerna var redan på då vi började - men jag reagerade på hur snabbt bytet mellan Miles och Peter gick! 🙂

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Snyggt Jonas. Detta lär bli mitt GOTY.

Tack! Känns verkligen som att Insomniac förvaltar sitt arv från de förra spelen på ett föredömligt sätt 🙂

Baserat på förhandstitten tror att MSM2 kan göra anspråk på första platsen i många serietidnings-fans GOTY-listor, min egen inräknad 🙌🏻

Medlem

Jag tittade just på Easy Allies preview som innehåller en hel del gameplay och det ser riktigt bra ut.

(en hel del är dock samma som FZ visar)

Medlem

Lite synd att man inte får välja själv om man vill spela enbart spider man eller miles morales.

Valmöjligheter är ju oftast något positivt.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Lite synd att man inte får välja själv om man vill spela enbart spider man eller miles morales.

Valmöjligheter är ju oftast något positivt.

Där har du redan 2 spel som du kan välja vilken du vill spela som Kul man kan skifta tycker jag. Gillar starkt båda.


signatur

I drank what?

Medlem

Ser verkligen fram emot helt hysteriska galna fighter i main storyn. Har Xbox och Ps5 men tyvärr i denna match förlorar både Xbox och PC


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Men frågan är när vi får se sådan grymma o snygga spel som Spider-Man och Forbidden West som verkligen maxar konsolens kraft på Xbox


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Välkänt att detta är ett Xbox forums så snart kommer dom negativa kommentarerna att hagla, spelet är inte snyggt grafiken dålig storyn inte djup mm.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Välkänt att detta är ett Xbox forums så snart kommer dom negativa kommentarerna att hagla, spelet är inte snyggt grafiken dålig storyn inte djup mm.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det enda man redan vet är att det kommer bli galet grymma fighter i main story. Grym grafik o ljud och 60fps och med 40fps quality mode för dom med nya tv


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Min avatar avslöjar nog min hype nivå för det här spelet. Nu har jag sett tillräckligt mycket mer än vad jag borde tillåtit mig själv. Back to gömma sig under sten i en månad så man inte får något spoilat för sig

Medlem

Körde Spider-man i våras och kör igenom Miles Morales nu i helgen så man är uppdaterad! Det är inte många som slår Spider-Man när de gäller mysfaktorn iaf!

Medlem

Så de valde att gå den vägen. Mer av allt är bäst. Det var det inte i GTA 5. Blir lätt splittrat och pajar rytmen när man ska spela flera olika karaktärer.

Medlem

jaa! längtar efter detta spel, ettan var skitkul


signatur

//monster

Skribent
Skrivet av monsterbenke:

jaa! längtar efter detta spel, ettan var skitkul

Om du bara spelat ettan tycker jag definitivt att du ska ta dig an Miles Morales också! Drygt 8-10h förträffligt äventyrsspel 👌🏻 🙂

Avstängd
Skrivet av Crank:

Ser verkligen fram emot helt hysteriska galna fighter i main storyn. Har Xbox och Ps5 men tyvärr i denna match förlorar både Xbox och PC

Jag sätter 100 kr på att du bara äger en PS5.

Medlem

Med tanke på att det är precis samma stad med bara lite utbygge får man ju hoppas att den är fylld med lite mer än föregående spel, inte bara mer uppdrag osv utan att det faktiskt finns lite mer att utforska och den inte bara agerar som en tom kuliss.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Hoppas laddtiderna är lika korta som i de tidigare spelen. Det var helt sjukt att gå direkt från dashboard i ps5 till att klättra runt en skyskrapa på 2 röda. Då har inte ps5 quick resume. Oavsett så blir vi ruggigt bortskämda det här året.

Såg i senaste trailern att det är sömlöst att byta mellan Miles och Peter även om dom befinner sig i varsin ände av staden.

Skribent
Skrivet av Deli:

Med tanke på att det är precis samma stad med bara lite utbygge får man ju hoppas att den är fylld med lite mer än föregående spel, inte bara mer uppdrag osv utan att det faktiskt finns lite mer att utforska och den inte bara agerar som en tom kuliss.

Under min speltid hann jag se både mindre brott som begicks och en del ikoner med utmaningar. Det ska finnas fler olika saker att samla och aktiviteter att sysselsätta sig med, men jag är inte säker på det är sånt du menar? 🤔

Tänker du mer som i typ RDR2? Att man kan syssla med lite av varje utan att det finns ett egentligt mål?

Skribent
Skrivet av GustavA:

Hoppas laddtiderna är lika korta som i de tidigare spelen. Det var helt sjukt att gå direkt från dashboard i ps5 till att klättra runt en skyskrapa på 2 röda. Då har inte ps5 quick resume. Oavsett så blir vi ruggigt bortskämda det här året.

Skrivet av McRaoul:

Såg i senaste trailern att det är sömlöst att byta mellan Miles och Peter även om dom befinner sig i varsin ände av staden.

Under uppdragen flöt allt på finfint, var ju en del mellansekvenser så dom passar väl på att ladda in allt nödvändigt då 🙂

Det gick väldigt snabbt att byta mellan dem, men precis som i GTA V så verkar det som att båda två ”lever egna liv” när spelaren kontrollerar den andre. Jag tror inte att man kan lämna Peter i Queens och sedan hoppas att han är kvar där 😅 🤷🏼‍♂️

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Under min speltid hann jag se både mindre brott som begicks och en del ikoner med utmaningar. Det ska finnas fler olika saker att samla och aktiviteter att sysselsätta sig med, men jag är inte säker på det är sånt du menar? 🤔

Tänker du mer som i typ RDR2? Att man kan syssla med lite av varje utan att det finns ett egentligt mål?

Mja jag tänkte mest om det finns spännande utrymmen att utforska, kunna ta sig in i byggnader eller något liknande? Eller är staden återigen bara ett skal man svingar sig igenom?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Deli:

Mja jag tänkte mest om det finns spännande utrymmen att utforska, kunna ta sig in i byggnader eller något liknande? Eller är staden återigen bara ett skal man svingar sig igenom?

Staden är densamme och man kan nog inte gå in i byggnadet mer än vad man kunde i de första två spelen.

Vilket känns okej. Staden är inte exakt likadan, och den innehåller ju andra uppdrag än sist. Blir väl sådär när båda spelen utspelas is amma stad


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av Deli:

Mja jag tänkte mest om det finns spännande utrymmen att utforska, kunna ta sig in i byggnader eller något liknande? Eller är staden återigen bara ett skal man svingar sig igenom?

Skrivet av uberpwnage2.0:

Staden är densamme och man kan nog inte gå in i byggnadet mer än vad man kunde i de första två spelen.

Vilket känns okej. Staden är inte exakt likadan, och den innehåller ju andra uppdrag än sist. Blir väl sådär när båda spelen utspelas is amma stad

Hm, svårt att säga just nu. Staden är ju den ”samma”, precis som Uber säger, men den är ju uppdaterad med mer detaljer + att du kan ta dig till Brooklyn och Queens.

Man får ju röra sig in i byggnader under uppdragen men tror inte att man kan göra det i free mode 🤷🏼‍♂️

123
Skriv svar