Nintendo Direct pratar kommande Switch-spel i morgon

Medlem

Solklart chill-spel!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

F-Zero 99 tillgängligt senare idag för alla NSO-prenumeranter!

Detta kommer jag köra så fort det släpps!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Detta kommer jag köra så fort det släpps!

Ses i kaoset ikväll då!

Medlem

Blir nog inget köp personligen men säkert någon som finner det kul!

Medlem

Sista DLC-vågen ger oss flera karaktärer!

Medlem

Oh! Paper Mario-remaken som ryktades till förra Directen! Men de kände väl de hade så mycket Mario då så sparade väl den tills nu! Kul att det stämde i alla fall!

Medlem

Paper Mario remaken var väldigt välkommen oklart om man får både 1:an eller bara 2:an men eftersom jag har aldrig spelat tvåan så kommer jag givetvis spela det :3

Medlem

Inget Zelda eller Metroid alls dock. Lite tråkigt. Men helt okej Direct ändå kan jag känna. Trodde det skulle vara mycket tråkigare. Blir en del att se fram emot!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Inget Zelda eller Metroid alls dock. Lite tråkigt. Men helt okej Direct ändå kan jag känna. Trodde det skulle vara mycket tråkigare. Blir en del att se fram emot!

Zelda? Litet tidigt för ett nytt Zelda kanske. Och ett nytt Metroid presenteras säkert i samband med nästa maskin.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Zelda? Litet tidigt för ett nytt Zelda kanske. Och ett nytt Metroid presenteras säkert i samband med nästa maskin.

Det har florerat rykten om remasters av Wind Waker och Twilight Princess till Switch, inte att det skulle vara ett helt nytt spel redan

Förövrigt såg detta riktigt spännande ut också!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ses i kaoset ikväll då!

Det gör vi!😀

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det har florerat rykten om remasters av Wind Waker och Twilight Princess till Switch, inte att det skulle vara ett helt nytt spel redan

https://youtu.be/FIGTfzK3www

Förövrigt såg detta riktigt spännande ut också!

Då förstår jag. Ja det där såg intressant ut.

Skribent

Så. Många. Remakes. Det sagt så ser jag fram emot Mario RPG-remaken.

Hade det inte varit för att jag redan har så många spel igång just nu (Zelda, Starfield, Palia) så hade jag nog varit sugen på att aktivera online på switchen för att köra F-Zero.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Det har florerat rykten om remasters av Wind Waker och Twilight Princess till Switch, inte att det skulle vara ett helt nytt spel redan

https://youtu.be/FIGTfzK3www

Förövrigt såg detta riktigt spännande ut också!

Waretales är grymt!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Waretales är grymt!

Haha, är det också remake?

Det märks att det är i slutet av konsolcykeln (även om den förväntas stödjas fortsatt sen också...)

Medlem

Hur mycket skit hinner man visa på 30min? Fråga Nintendo🤣 Det enda som var något att ha var ett multiplatform-spel och en remake. Nintendo gör 10x mer remakes än vad de gör nya spel.

Svingamla Tomb Raider-spel. Ingen annan hade visat upp det i en reveal-video😅

Medlem

Kan känna att det blir ett bra avslut för Switchen innan uppföljaren.

Dags att sätta sig med Paper Mario 64 på NSO-emulatorn då

Medlem
Skrivet av Deekar:

Hur mycket skit hinner man visa på 30min? Fråga Nintendo🤣 Det enda som var något att ha var ett multiplatform-spel och en remake. Nintendo gör 10x mer remakes än vad de gör nya spel.

Svingamla Tomb Raider-spel. Ingen annan hade visat upp det i en reveal-video😅

Kanske för att alla team jobbar med spel till Switch 2 just nu! De har inte tid att göra spel till en 7år gammal konsol..

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/haoiSDKghLE

F-Zero 99 tillgängligt senare idag för alla NSO-prenumeranter! Inte GX men enligt "ryktena"

Läckert kaos. Kul att min vita 8bitdo m30 kom idag. Det blir en perfekt invigning.

Medlem

Snabbspolade den första halvan 20 min..
Wartales och "JRPG-Wartales" var nog det enda som såg intressant ut. Paper Mario Remastern, också helt okej. Annars precis så blek direct som jag förväntat mig, så blev vare sig besviken eller positivt överraskad. Wargroove 2 ser ut att bli det första spelet en gång till, inte intressant tyvärr...

Medlem

Bra sammanfattning - mest remasters i väntan på nästa generation

Varför heter Luigis Mansion 2 , HD som tillägg

Just HD känns rätt gammalt uttryck va


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Cappachino:

Kanske för att alla team jobbar med spel till Switch 2 just nu! De har inte tid att göra spel till en 7år gammal konsol..

Det tror jag på när jag ser det. Mitt bet ligger på att de kommer göra spelen till både lastgen och nextgen iallafall minst ett år.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Varför heter Luigis Mansion 2 , HD som tillägg

Just HD känns rätt gammalt uttryck va

Well, nytt eller gammalt "uttryck" så beskriver det ju ändå att det remastrats till högupplöst nyutgåva som är just "high definition". De kan ju inte gärna skriva 4K bara för att vara moderna liksom. Så det är som det är.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Det tror jag på när jag ser det. Mitt bet ligger på att de kommer göra spelen till både lastgen och nextgen iallafall minst ett år.

Jo, som sagt Nintendo har ju för avsikt att stödja Switch under en tioårsperiod så det kommer ju vara några år (tre?) som de antagligen släpper till båda. Men det är väl snarare nedbantade Switch 2-spel snarare än renodlade spel utvecklade specifikt för just Switch. Och de kan ju inte gärna visas upp ännu då många säkert skulle känna "jaha varför ska jag köpa nya konsolen när dessa spelen redan är utannonserade till nuvarande?" och "nya" utbudet kännas billigare. Vilket visserligen kan bli poängen om allt nytt som visas sen med nya konsolen visar sig också släpps bakåt - så antar att de gör utannonsering med konsol och något spel, för att sedan fylla på med utannonseringar som i efterhand visar sig komma till båda formaten. Eller något. Så tror absolut ni båda har en poäng här. Vi är på väg framåt nu, men Nintendo kommer också vilja blidka de 100M+ Switch-spelare som inte bör överges bara sådär. Speciellt inte om nästa konsol riskerar bli ny Wii U, även om all hype på nätet pekar på motsatsen. Men vet ju aldrig, kan ju lanseras med någon löjlig gimmick ingen bryr sig om och det bara blir kaos av det. Igen.

Medlem

Peachspelet ser kul ut och Fzero 99 har jag kört nu i nån timma och satan vad roligt det är! Splatoon DLC verkar grymt och sen har vi ju Luigis Mansion 2, Mario RPG och Paper Mario som jag tror många välkomnar som inte spelat dem eller vill köra dessa i snyggare förpackning. En ganska bra Direct känner jag. Detta året för Nintendo blir ju rätt grymt med alla exklusiva släpp de haft och kommer släppa.

Medlem

Kul med Another Code, spelade första på DS men aldrig uppföljaren på Wii. Hade dock hoppats på mer information om Decapolice och nya Layton. Framför allt det förstnämnda som ska släppas i år.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/m6i9BGlGQyU

Another Code - en annan "vild chansning" som visade sig stämma

Det här såg intressant ut. Har du själv kört det på DS eller Wii? 🤔

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Well, nytt eller gammalt "uttryck" så beskriver det ju ändå att det remastrats till högupplöst nyutgåva som är just "high definition". De kan ju inte gärna skriva 4K bara för att vara moderna liksom. Så det är som det är.

Är spelet helt omgjort eller är det samma 3DS-spel fast med högre upplösning?

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Haha, är det också remake?

Det märks att det är i slutet av konsolcykeln (även om den förväntas stödjas fortsatt sen också...)

Nä, men det släpptes på Steam för några månader sen. Ett strategi spel ingen pratar om men som är riktigt bra.


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar