Sony håller State of Play om kommande tredjepartsspel i dag

Robot
Sony håller State of Play om kommande tredjepartsspel i dag
Medlem

Frpn Playstation bryr jag mig bara om PSVR2.
Så gärna nått nytt därifrån, varflr ibteblite gameplay frpn Resident Evil 4 Remake VR.

Tillägger att ni som väljer att spela Resident evil spelen "platt" går miste om otroligt mycket böttre upplevelse 👌


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kanske dags att visa upp något eget Sony?

NuZ
Testpilot

Skulle vilja se ett FPS. Gärna något goth och mörkt i temat.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Molotov:

Frpn Playstation bryr jag mig bara om PSVR2.
Så gärna nått nytt därifrån, varflr ibteblite gameplay frpn Resident Evil 4 Remake VR.

Tillägger att ni som väljer att spela Resident evil spelen "platt" går miste om otroligt mycket böttre upplevelse 👌

Skrev du detta på fyllan?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Resident Evil 4 VR och Half-Life: Alyx. Önsketänkande att de slänger på VR till Avatar: Frontiers of Pandora också! Sen om de kunde spika datum för PS5 Slim snart vore ju toppen!

Medlem
Skrivet av miffot:

Skrev du detta på fyllan?

Haha ja man kan tro det.
Men jag är så oense med tangentbordet på telefonen att den börjat lägga mina feltryck/felstavelser som rättelse.
Vet inte ens hur det är möjligt men har tryckt fel för många ggr gissar jag 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det har ju ryktats om en del titlar. Ser mycket fram emot att se mer från Rise of the ronin

Medlem

Inte utannonserad, men hoppas alltid på Days Gone 2.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Haha ja man kan tro det.
Men jag är så oense med tangentbordet på telefonen att den börjat lägga mina feltryck/felstavelser som rättelse.
Vet inte ens hur det är möjligt men har tryckt fel för många ggr gissar jag 😂

Know that feeling!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Kanske dags att visa upp något eget Sony?

Tycker jag med. Samtidigt så har de endå flera exklusiva släpp i år och Spiderman 2 har vi redan sett massor av.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Tycker jag med. Samtidigt så har de endå flera exklusiva släpp i år och Spiderman 2 har vi redan sett massor av.

Men vilka egna titlar har de i år förutom Spiderman?

Medlem

Jag vill se Little Devil Inside och releasedatum för Pixeljunk Eden 2.
Samt något nytt från Avatar: Frontiers of Pandora.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Men vilka egna titlar har de i år förutom Spiderman?

Hehe, Pangspelet Forspoken! Sen har de ju redan visat upp till exempel FF7 Rebirth, Stellar Blade, Rise of the ronin, Wolverine och Death Stranding 2. Var ju inte superlängesen.

Medlem

FF7 R och sedan mer på TGS

Medlem
Skrivet av Deekar:

Hehe, Pangspelet Forspoken! Sen har de ju redan visat upp till exempel FF7 Rebirth, Stellar Blade, Rise of the ronin, Wolverine och Death Stranding 2. Var ju inte superlängesen.

Fast jag menade första part, där ingår inte Square Enix. Jag tänker bara att de har massor av studior men det är glest med titlar nu. Kanske kommer en hel drös nästa år ja!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Fast jag menade första part, där ingår inte Square Enix. Jag tänker bara att de har massor av studior men det är glest med titlar nu. Kanske kommer en hel drös nästa år ja!

Fast förstapartspel är väl ganska glest överlag i år. Till och med från Nintendo. Inte så att Xbox och Nintendo pumpat ut stora förstapartspel i år heller. De har väl i princip ett var.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Fast förstapartspel är väl ganska glest överlag i år. Till och med från Nintendo. Inte så att Xbox och Nintendo pumpat ut stora förstapartspel i år heller. De har väl i princip ett var.

Jag jämförde väl inte med konkurrenter egentligen, det brukar dock se bättre ut. Nintendo är jag inte så insatt i då jag tycker att de är ointressanta, men det har kommit minst en handfull till Xbox i år och snart Forza. Men som sagt inte för att jämföra, det är intressant vad deras studios jobbar med.

Medlem

Langa lite vettiga spel nu!
PS5 står och dammar, inte ens satt på det sedan senaste Final Fantasy, som också var riktigt utdaterat.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Langa lite vettiga spel nu!
PS5 står och dammar, inte ens satt på det sedan senaste Final Fantasy, som också var riktigt utdaterat.

Det är väll vad konsoler oftast är i en multi setup som många har, en dammsamlare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kollar imorgon istället då State of Play sällan levererar något häpnadsväckande.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag jämförde väl inte med konkurrenter egentligen, det brukar dock se bättre ut. Nintendo är jag inte så insatt i då jag tycker att de är ointressanta, men det har kommit minst en handfull till Xbox i år och snart Forza. Men som sagt inte för att jämföra, det är intressant vad deras studios jobbar med.

Vad har Xbox släppt mer än Hi-fi Rush och Starfield? Jämförelse blir det väl alltid. Sen hade väl Sony 4 stora släpp 2022 så inte heller superkonstigt att de inte kommer fler spel i år; Vilket jag personligen tycker är bra för har Starfield, Baldurs Gate 3, AC Mirage, Spiderman 2 och Super Mario Wonder att spela i höst🤣 Kaos!

Medlem

Något VR spel som kan berättiga varför jag la 7000:- på ett headset... 😡

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Något VR spel som kan berättiga varför jag la 7000:- på ett headset... 😡

Det finns väll 100 spel till PSVR2, spelat alla redan?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag hoppas på att höra något officiellt från Kotor-remaken. Ryktena har ju inte varit så positiva men jag är fortsatt hoppfull.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Skrivet av Molotov:

Frpn Playstation bryr jag mig bara om PSVR2.
Så gärna nått nytt därifrån, varflr ibteblite gameplay frpn Resident Evil 4 Remake VR.

Tillägger att ni som väljer att spela Resident evil spelen "platt" går miste om otroligt mycket böttre upplevelse 👌

Problemet för mig är att det inte bara vore min karaktär som skulle dö om jag prövade det 😱

Medlem
Skrivet av martingoransson:

Problemet för mig är att det inte bara vore min karaktär som skulle dö om jag prövade det 😱

Ja du har en poäng, hjärtat bultar på riktigt i läskiga spel i VR inte bara din karaktär ingame

Ett VR spel som höjt pulsen, gjort en lite svettig osv, det är dom bästa spelupplevelsen 👌👌👌


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Fast jag menade första part, där ingår inte Square Enix. Jag tänker bara att de har massor av studior men det är glest med titlar nu. Kanske kommer en hel drös nästa år ja!

Tror inte dem tänker så, om det är 1st party eller 3rd party verkar kvitta bara det är exklusivt eller tidsexklusivt.
I båda fallen så lockar det ändå till konsol köp.

I år så har du FF16, Baldurs gate 3, Stellar blade, Horizon: Burning shores(expansion), Spider-Man 2.
Forspoken vart väl ingen höjdare, men det är väl svårt att veta innan.

De släpper/har också släppt en drös med hårdvara samt spel till VR.

Orkar inte lista alla VR spel, men exklusiva AAA inkluderar GT7, RE8, RE4 och Call of the mountain.

Skrivet av NaxoS:

Något VR spel som kan berättiga varför jag la 7000:- på ett headset... 😡

Finns hur många spel som helst, vad har du ens provat?

Hellsweeper, Hubris, Synapse, Red Matter 2 har släppts nyligen eller släpps snart.
No mans sky fick en Foveated rendering patch nu och Switchback fixades till för en månad sedan.
Sedan så släpps förmodligen RE4:VR i år och Bulletstorm kan passa riktigt bra.
Vertigo 2, Vampire the Masquerade och Journey to foundation kan också bli riktigt bra.

Skulle nog istället säga att vi är fruktansvärt bortskämda med PSVR2 spel idag, det har nog aldrig släppts så mycket mjukvara till ett nytt system det första året som med PSVR2.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Vad har Xbox släppt mer än Hi-fi Rush och Starfield? Jämförelse blir det väl alltid. Sen hade väl Sony 4 stora släpp 2022 så inte heller superkonstigt att de inte kommer fler spel i år; Vilket jag personligen tycker är bra för har Starfield, Baldurs Gate 3, AC Mirage, Spiderman 2 och Super Mario Wonder att spela i höst🤣 Kaos!

Jag tänker väl på Minecraft Legends, Redfall och Age of empires 4 bland annat. Men som sagt är inte ute efter att jämföra.
Absolut kan det vara så att det är ett mellanår mellan större spel. Klart att det blir så ibland som jag var inne på. Nästa år kanske blir ett riktigt pang-år!
Håller med att spel generellt råder det ingen brist på. Tredje part levererar! Jag ser även fram emot mortal kombat 1 bland många andra.

Skrivet av Fearnox:

Tror inte dem tänker så, om det är 1st party eller 3rd party verkar kvitta

Orkar inte lista alla VR spel, men exklusiva AAA inkluderar GT7

Håller med om spelåret som sagt, extremt starkt och klart det säljer konsoler även om det inte är exklusivt eller första part. Tror inte att vr säljer så många konsoler dock, verkar svalt.
Men vi diskuterade första part, ska bli intressant att se vad de har på gång där.

Släppte de gt7 vr som ett separat spel?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Inte utannonserad, men hoppas alltid på Days Gone 2.

Jag vill så gärna se vad Bend Studio kommer med härnäst. Men ikväll skulle det vara indie och tredjepart. Så det är nog väldigt liten chans för det

123
Skriv svar