EA bekräftar: "The Sims 5" blir ett gratisspel

Robot
EA bekräftar: "The Sims 5" blir ett gratisspel

Och ska samexistera med andra Sims-spel.

#Project-rene, #The-sims-5


Medlem

Då finns bara hoppet kvar för "Life by You" från Paradox.

Hoppas dom tar tronen gällande livssimulation ifrån EA, dom har ju redan snott åt sig stadsimulation med råge.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Då finns bara hoppet kvar för "Life by You" från Paradox.

Hoppas dom tar tronen gällande livssimulation ifrån EA, dom har ju redan snott åt sig stadsimulation med råge.

Ser väldigt mycket fram emot Life by You.

Men, det tråkiga är att Paradox är precis lika kända som Sims för att pumpa ut så enormt mycket DLC osv som möjligt för löjliga priser. Titta bara på Cities: Skylines, det är nog värre än The Sims tror jag med mängd av DLC och kostnad kanske till och med.

Hur som helst kommer jag hålla tummarna att det blir bra och inte ett sönder präglat spel tack vare DLCs.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Sims var redan vidrigt dyrt. Jag hade sagt att det gör knappast någon skillnad vid detta laget pågrund av priset ändå men gissningsvis blir det bara ännu dyrare nu då.

Hade kunnat tänka mig spela det ifall det fanns multiplayer i samma hushåll eller kvarter, annars avstår jag antagligen. Kanske testar det liksom, why not, men sannolikt inte mer än så.

Redaktör
Ponny

Gratis och gratis... tänker att man behöver sälja sin själ?

Nåja. Free to play är kanske smart ur målgrupps-synpunkt. Jag gör som flera här: riktar in mig på Life by You.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Den där överhypade personen är lagom irriterande. Trodde det hade potential men nej

Quake-konnässsör
Medlem

Som många redan är inne på lär väl detta öka intresset för Life by You, åtminstone bland typen av folk som hänger på FZ. Har dock otroligt svårt för stilen på grafiken i LbY, tycker den känns väldigt platt på något sätt? Hoppas det är något som justerats till release.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Då finns bara hoppet kvar för "Life by You" från Paradox.

Hoppas dom tar tronen gällande livssimulation ifrån EA, dom har ju redan snott åt sig stadsimulation med råge.

Paradox är nära nog lika bra som EA på att ge ut massiva mängder DLC till sina långkörare. Till exempel kostar all DLC till Cities Skylines just nu €394.

Medlem

"The Sims 5" blir ett "gratisspel"

Medlem
Skrivet av totte1015:

Då finns bara hoppet kvar för "Life by You" från Paradox.

Hoppas dom tar tronen gällande livssimulation ifrån EA, dom har ju redan snott åt sig stadsimulation med råge.

Haha, paradox är ju precis lika intresserade som EA av att casha in så mycket det bara går av spelare. Om något borde EAs modell vara "billigare" då man kanske kan faktiskt välja mera vad man vill ha och inte ha, om man nu har lite kontroll över sig själv.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

De har väl kört något liknade upplägg nu med Sims 4, där huvudspelet är gratis medan alla DLCs kostar en slant. Antar att det säljs bra mycket bättre när spelaren blir investerade i sina Sims och därefter köper dlcs. Läste jag fel eller är tanken att fortsätta släppa sims 4 dlcs samtidigt som man har sims 5?

Paradox versionen ska bli intressant, dock är ju Paradox typ mini EA och älskar DLCs haha

Medlem

Jag väljer Life by you för det är närproducerat och KRAV märkt

Medlem

Detta låter bara sämre och sämre, lägger hällre all mina förhoppningar på ' life by you" och "paralives".

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Haha, paradox är ju precis lika intresserade som EA av att casha in så mycket det bara går av spelare. Om något borde EAs modell vara "billigare" då man kanske kan faktiskt välja mera vad man vill ha och inte ha, om man nu har lite kontroll över sig själv.

Så sant så, om nån älskar att mjölka speled dlc så är det paradox skulle gå så långt som att säga att dom är mycket värre än EA någonsin varit! I'm looking at you Crusader kings

Medlem

Oj så generöst av EA. Gratis väder 🙄

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Så sant så, om nån älskar att mjölka speled dlc så är det paradox skulle gå så långt som att säga att dom är mycket värre än EA någonsin varit! I'm looking at you Crusader kings

De hade också kunnat släppa ett nytt Crusader Kings vartannat år istället. Tycker modellen de har passar den typen av spel.

Medlem

Tur project zomboid finns som har allt en livssimulator bör plus zombies 😄

Medlem
Skrivet av Fulci:

Paradox är nära nog lika bra som EA på att ge ut massiva mängder DLC till sina långkörare. Till exempel kostar all DLC till Cities Skylines just nu €394.

PCGAMESN gjorde en uträkning i dollar/pund för 5 månader sedan för alla Sims 4 grejer.

"Overall total: $1064,45 USD/£974.35 GB

Paradox har lite marginal kvar ändå.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Tur project zomboid finns som har allt en livssimulator bör plus zombies 😄

Sist jag spelade det var vid early access release. Räknar med att det hänt en del sedan dess

Medlem
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Sist jag spelade det var vid early access release. Räknar med att det hänt en del sedan dess

Det är fortfarande i early access..

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Det är fortfarande i early access..

Jo, men vid releasen av early access

1
Skriv svar