Steam fyller 20 år i dag!

Medlem

2 dagar kvar tills mitt personliga 20-års firande då 😅

14 september 2003 bodde man i ungkarlslyan med "supersnabbt" bredband via föreningens fibernät. Hade lirat cs sedan inflytten 2 år tidigare.
Även om det var ett väldigt "bekymmersfritt" liv så längtar jag inte precis tillbaka. Här blir det ingen åldersångest(!) 🙂

Medlem

Julafton 2004, fick Half-Life 2 som jag hade önskat mig konstant under hela året. Första jag gjorde när vi var hemma efter festligheterna var att spela det pronto. Hann med att bara spela 1-2 timmar men vad kul jag hade!

Gjorde ett konto 2004 till Half Life 2 och som många andra var jag inte glad över att behöva göra det. Var sen länge utan att använda Steam och glömde bort det kontot och skapade ett nytt 2007 som är mitt nuvarande.

Medlem

Ja det var väl något med CS 1.6 som fick mig att skapa konto, en stund innan HL2. Så mitt konto blev 19 år för mindre än 2 veckor sen, så mindre än 1 år efter att Steam startades.

Som många andra för att få igång HL2 . Laddade ner alla nödvändiga filer på ett 56k modem. Det tog sin tid


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Hade ett tidigare konto med bara HL2 och CS 1.6 tror jag, men blev lurad av någon jag spelade online med att låna ut mitt konto för att kunna spela med någon annan också - och ung och dum som jag var gick jag med på det men de bytte alla kontaktuppgifter osv så det gick förlorat. Så var lite ledsen över det och tog ett tag innan jag fick mod att starta nytt konto som jag i alla fall har haft sedan dess. Tur att en lär sig av sina misstag iaf Så skulle gissa jag varit medlem sedan 2004 men detta konto från 2006. Det är ändå ett tag och många spel har det blivit - även om många är från humble bundles som jag knappt rört. Men ändå den spelaffär jag haft och hållit mig till trognast. Valve gjorde allting rätt med Steam och det blev bara bättre med tiden

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Som många andra för att få igång HL2 . Laddade ner alla nödvändiga filer på ett 56k modem. Det tog sin tid

Haha, ja, det var en plåga Även för oss som köpt spelet på skiva och trodde vi skulle klara oss lindrigare så var massa filer tvungna att tankas och har för mig en var tvungen att gå online bara för att ens kunna starta spelet. Så det var inte så roligt med uppgringt modem. Men det gick ju att starta spelet och sen välja offline mode så behövde iaf inte vara always online som tur är.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha, ja, det var en plåga Även för oss som köpt spelet på skiva och trodde vi skulle klara oss lindrigare så var massa filer tvungna att tankas och har för mig en var tvungen att gå online bara för att ens kunna starta spelet. Så det var inte så roligt med uppgringt modem. Men det gick ju att starta spelet och sen välja offline mode så behövde iaf inte vara always online som tur är.

Haha, just jävlar, satt ju på 56k själv då innan bredbandet letade sig ut på landsbygden något år senare. Dock så satt vi på LAN hos en kompis med bredband under HL2 lanseringen, men då var det iofs inte bara filstorleken som var ett problem den dagen 😅

Medlem
Medlem
Skrivet av Lepr:

Haha, just jävlar, satt ju på 56k själv då innan bredbandet letade sig ut på landsbygden något år senare. Dock så satt vi på LAN hos en kompis med bredband under HL2 lanseringen, men då var det iofs inte bara filstorleken som var ett problem den dagen 😅

Jag bodde så långt ut på landet att vi kunde aldrig få ordentligt bredband, utan endast genom 3G-masten de byggde i närheten utav vårat hus Så fick köpa modemsticka med abbonemang för att få något bättre än 56k men datan som ingick innan det blev sirapssegt var inte på många GB så inte mycket bättre blev det. Saknar inte det direkt.

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Har tydligen varit medlem på steam sedan 14 september 2003, vill minnas att det blev ett krav för att spela CS 1.6 efter ett tag...

ja, vill också minnas att jag hade steam innan hl2 och att cs hade något med det hela att göra. tyvärr har jag "bara" varit medlem sedan februari 2006. trots att man skaffade hl2 när det var nytt. men så vet jag att man glömde av/något hände med ens tidigare konto 😟


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Ja, man börjar bli silverräv i dessa sammanhang.

Medlem

2003, i samband med HL2... hade en period dock av inaktivitet,
hade problem att få tillbaka mitt konto... 2022 var återkomsten till steam, yeah!


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

Medlem

Nuvarande kontot är från 06 men jag betatestade Steam och har sålt två tidigare konton så det vore intressant att veta när jag först registrerade ett :/

Först på Steam beta var väl ändå Counter-Strike 1.6? Det var ett helvete eftersom man var tvungen att köra Steam för att spela, och Steam då var den absoluta motsatsen till vad det är idag; fifan vad man hatade det.

EDIT: CS 1.6 droppade 15 September 2003, HL2 16 November 2004,
Känner på mig att jag har rätt

Medlem

Vet att jag hade steam långt innan det blev en butik. Men enligt steam så var mitt konto skapat 17 april 2004, tror det var i samband med att dom lanserade en ny version.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skaffade när Modern Warfare 2 släpptes Nov 2009 och krävde att man måste ha Steam för att få spela.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Blev medlem när de öppnade skiten 😄


signatur

no remorse

Medlem

Grattis Steam och tack Tomas Helenius för den fantastiska ingressen

Mitt egna Steam får handla medicin åt mig först den 20 november

12
Skriv svar