Dying Light 2 får premiumvaluta, och folk är inte glada

Robot
Dying Light 2 får premiumvaluta, och folk är inte glada

De negativa recensionerna kom som ett brev på posten.

#Dying-light-2, #Techland


Quake-konnässsör

Stackarna försöker mjölka de få spelare de har kvar. Tyckte Dying Light 2 var rätt svagt spel, jämfört med första spelet då. Storyn var under all bemärkelse sämre, parkour kändes mer stel (förutom funktionen med grappling hooken).

Men önskar lycka till att få något att köpa In-Game valutorna.

Medlem

Har spelet ligger ospelat o inplastat i backloggen, detta rör mig inte det minsta. Går väl bra att spela igenom spelet utan att köpa något.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Har spelet ligger ospelat o inplastat i backloggen, detta rör mig inte det minsta. Går väl bra att spela igenom spelet utan att köpa något.

Tänkte precis samma sak att det borde väl gå att klara fram på vanligt gammalt knegare vis? Har aldrig brytt mig om micro transaktioner plöjer gladeligen på för att få fram det jag vill ha! Och vill jag inte plöja på längre betyder det att jag ändå är trött på spelet och går vidare till nästa!

Medlem

Ser inte riktigt heller problemet om det bara handlar om skins. Folk bryr sig kanske mer om skins än vad jag gör. Det måste ha förändrats något sedan innan? Svårare att grinda sig till skinsen utöver den nya premiumvalutan?

Medlem

Tror det var trialversionen jag testade på Ps5. Hade mycket högre förväntningar måste jag säga med tanke på hur kul det såg ut i flera av filmerna som visades upp innan släppet. Räckte gott och väl med de timmarna jag spelade för att glömma spelet helt och hållet.
Vad hände förresten med det grafiska? Såg ju så bra ut i demonstration efter demonstration månader innan släppet.

Gen
Medlem
Skrivet av Gaara:

Har spelet ligger ospelat o inplastat i backloggen, detta rör mig inte det minsta. Går väl bra att spela igenom spelet utan att köpa något.

Kan intyga att det går alldeles utmärkt Varvade det i våras och hade relativt kul även om det blev något segdraget i slutet. Stora minuset är allt trivialt plotter på kartan men sådant går givetvis att ignorera.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Tänkte precis samma sak att det borde väl gå att klara fram på vanligt gammalt knegare vis? Har aldrig brytt mig om micro transaktioner plöjer gladeligen på för att få fram det jag vill ha! Och vill jag inte plöja på längre betyder det att jag ändå är trött på spelet och går vidare till nästa!

Har du samtidigt märkt hur många spel med microtransactions verkar bli tråkigare med åren? Och att meningslös grind och time-padding ökar för varje spel? Det är nästan som att det är medvetet, jättekonstigt. /end sarkasm.

Medlem
Skrivet av almblad:

Stackarna försöker mjölka de få spelare de har kvar. Tyckte Dying Light 2 var rätt svagt spel, jämfört med första spelet då. Storyn var under all bemärkelse sämre, parkour kändes mer stel (förutom funktionen med grappling hooken).

Men önskar lycka till att få något att köpa In-Game valutorna.

Första spelet innehåller också mikrotransaktioner i form av kosmetiska variationer och det uppdaterade Techland i 6-7 år gratis, förutom The Following som jag tror var ett betalt dlc. Personligen har jag inget emot om ett företag finansierar nytt innehåll till ett spel jag gillar med kosmetiskt krimskrams


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Ettan va bra, tvåan var högst mediokert. Avinstallerade spelet när sista bossen bestämde sig för att fastna inuti en plattform så det inte gick att ta död på honom, då kände jag mig färdig med spelet. Det enda uppdraget som jag minns som va riktigt bra var när man skulle ta sig in i en kyrka och ta kontakt med en galen vetenskapsman 👍

Quake-konnässsör
Skrivet av OAKTHYR:

Första spelet innehåller också mikrotransaktioner i form av kosmetiska variationer och det uppdaterade Techland i 6-7 år gratis, förutom The Following som jag tror var ett betalt dlc. Personligen har jag inget emot om ett företag finansierar nytt innehåll till ett spel jag gillar med kosmetiskt krimskrams

Personligen tycker jag att det är löjligt med detta kosmetiska krimskrams, slöseri med resurser för ett spel. Ordna bättre innehåll till spelet istället. Expansionen till först spelet "The Following" är ett bra exempel som gjorde spelet bättre. Skulle säga att den expansionen är mycket bättre än vad hela Dying Light 2 är.

ELF
Medlem

Så, grejerna finns redan i spelet och skulle lika väl kunna låsas upp med en trainer?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Ser inte riktigt heller problemet om det bara handlar om skins. Folk bryr sig kanske mer om skins än vad jag gör. Det måste ha förändrats något sedan innan? Svårare att grinda sig till skinsen utöver den nya premiumvalutan?

Förr klagade ju folk på att de sålde föremål som faktiskt gjorde skillnad och menade att företagen borde sälja skins istället. Nu när de säljer skins så klagar folk fortfarande.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Förr klagade ju folk på att de sålde föremål som faktiskt gjorde skillnad och menade att företagen borde sälja skins istället. Nu när de säljer skins så klagar folk fortfarande.

En hel del borde ta en paus från gaming alt vidga sina vyer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag gillar verkligen DL2. Efter en patch som gjorde nätterna lite farligare med volatiles överallt och med mörkare nätter är det riktigt stämningsfullt att skutta omkring nattetid.

Det som var lite upprörande med DL-points är att de gav alla 500 poäng, men det mesta kostar 550. Dessutom går det bara att köpa paket med DL-points á la mobilspel. Minsta kostar 5 €. Så då känns det lite ruttet. Det är inte riktigt ett smidigare sätt som de hävdar, utan bara dåligt för konsumenten tycker jag.
Ska det vara så? *slänger DL-points i soptunnan*

1
Skriv svar