Visa upp din Starfield-hjälte!

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Undra vad han åt till frukost ?

Nu hänger jag inte med 😅

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Nu hänger jag inte med 😅

Något hårt måste det vara. Hårdkokta ägg med knäckebröd kanske. Kopp kaffe på det utan mjölk och socker.

Medlem

Kenneth Starfighter

När Kenny drog sig sig tillbaka så fick Kenneth allt svårare att leva på broderns berömelse. Efter att ha varit gäst vid en extremt blöt uppesittarkväll hos glöggfantomen Kenneth Ålborg, så hade Kenneth dagen efter ett gig som Kenny i en skolpjäs på Majblommans dagis. Tyvärr råkade Kenneth i sitt fortfarande berusade tillstånd ta fel på rekvisita och äkta vara, vilket resulterade i att 23 av barnen blev förvandlade till deo-slime och Kenneth blev dömd till straffarbete i en gruva på planeten Vectera.

Epilog:
"-Vi ville egentligen att Staffan Starboy skulle komma, men fröken sa att då måste vi skära ner på konserverna, för han kostar så mycket", säger Göran 6 år till Svt:s reporter.
På frågan om han saknar sina kompisar svarar Göran att "-Jo det gör jag ibland ute på rasterna, men fröken säger att de fortfarande kan höra oss, och ibland tycker jag att det ser ut som att de ler", säger Göran och pekar på de 23 små glasburkarna med grönt slime som står bland kottarna i leksakshyllan.
På s.k. alternativa radiokanaler så pratas det alllt mer om att Kenneth blev lurad, och att det i själva verket var rektorn som bytte ut rekvisitan som en besparingsplan, då de enligt regelverket fortfarande får skolpeng för elever även om de är slime i en burk samtidigt som de kan skära ner på skolmaten då "slime har ingen ämnesomsättning" enligt skolforskaren Dr Rollon.

Uppdatering:
Rapporter kommer nu in om att Kenneth är anmäld försvunnen efter en attack mot det kommunala arbetslägret på Vectera. Det är oklart om detta var en fritagningskupp av gruppen "Återställ Kenneth" som varit relativt högljudda över HAM-radion den senaste tiden, eller om det hela var en slumpmässig attack.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Riktig badass!

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag har ingen bra närbild men här är min

Medlem
Skrivet av Constantine:

Riktig badass!

Yes🙌 o insåg de igår, är han inte lite lik Andrew Huberman?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Något hårt måste det vara. Hårdkokta ägg med knäckebröd kanske. Kopp kaffe på det utan mjölk och socker.

Tror mer på gröt och 8 ägg, samt 1 liter vetten.

Medlem
Mason Pierce

Före detta inkastare
Före detta gatukämpe
Före detta gruvarbetare


signatur

War, War never changes...

Medlem

signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Cassandra Gihr. Här på besök i Paradisio.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Geeks Gaming
Skrivet av Mattias Frost:

<Uppladdad bildlänk>

Möt Fistelkvist som vandrar genom livet med kniven i högsta hugg. Fritidsintressen: matlagning, ljuga för folk, göra inbrott. (Samma typ jag alltid kör i Bethesdas spel.)

Bartholomew Simpson the 8th 😁

Medlem

Ursäktar belysningen. Blir alltid lite konstigt att ta en bild med HDR moddat.

Medlem

Ja alltså min protagonist som står till vänster, inte douchebagen som vräker sig i soffan.. Han är strax död. (vad oskarpa bilderna ser ut om man inte klickar på dem, typ 50% för mycket kompression där kanske?)


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Den introverta (blir så när man spenderar 90% av sin tid ensam i sitt rymdskepp kanske) Rymdtruckern Jake Kobayashi. Tyvärr har han ett pris på sitt huvud (antagligen pga. nåt borttappat smuggelgods) så det har blivit lite svårt att köra rymdtruck ostört. Försökte ligga lågt med gruvarbetsjobb men det gick ju som det gick... Nu jobbar han tydligen för Constellation och extraknäcker med diverse jobb av mer eller mindre illegal karaktär. Frånskild, måttligt alkoholiserad och dålig kontakt med barnen såklart.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

<Uppladdad bildlänk>

Den introverta (blir så när man spenderar 90% av sin tid ensam i sitt rymdskepp kanske) Rymdtruckern Jake Kobayashi. Tyvärr har han ett pris på sitt huvud (antagligen pga. nåt borttappat smuggelgods) så det har blivit lite svårt att köra rymdtruck ostört. Försökte ligga lågt med gruvarbetsjobb men det gick ju som det gick... Nu jobbar han tydligen för Constellation och extraknäcker med diverse jobb av mer eller mindre illegal karaktär. Frånskild, måttligt alkoholiserad och dålig kontakt med barnen såklart.

Wow, gillar att du tänkt efter angående din karaktär. Blir sugen på att starta från scratch och verkligen gå in för rollspelandet. Tid..fattas det..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Wow, gillar att du tänk efter angående din karaktär. Blir sugen på att starta från scratch och verkligen gå in för rollspelandet. Tid..fattas det..

Tycker om att sitta och dikta ihop backstory och inre monologer karaktären har medans jag springer runt på platter och scannar grejer och gör sånt som inte kräver så mycket fokus. Började bara med utseendet och bakgrunden som "long hauler", sen kunde man sitta och hitta på massa livshistoria. Hjälper ju att han ser ut att vara 50+ och ha upplevt rätt mycket också.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Tycker om att sitta och dikta ihop backstory och inre monologer karaktären har medans jag springer runt på platter och scannar grejer och gör sånt som inte kräver så mycket fokus. Började bara med utseendet och bakgrunden som "long hauler", sen kunde man sitta och hitta på massa livshistoria. Hjälper ju att han ser ut att vara 50+ och ha upplevt rätt mycket också.

Håller med 😀
Det blir så mycket roligare att spela då. Har t.om. börjat tänka på det när jag lekte runt med photomode. Tog en bild där Kenneth står i hjältepose framför en död jätteskorpion (1a uppdraget) och tog sedan ett lite grynig "back stage" foto "från 5 min innan" där Kenneth sitter på huk och tar skydd bakom Vasco, och i mitt huvud skriker han "ahh döda'n då Vasco! Döda'n, jag är ju skaldjursallergiker för i helvetet!".

(Sedan skrev jag min backstory i ett något halvsovande tillstånd i natt... men nu vill ag inte ändra...)


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Ska nog börja om tänker jag, tog ett tag att vänja sig vid kontrollerna och allt så kan nog få ut ännu mer av spelet då. Första 10 timmarna kändes mer eller mindre som en tutorial för mig men kanske är ovanligt trög Har fortfarande inte byggt några baser eller skepp. Är väl uppe i minst trettio-fyrtio timmar nu.. Gäller bara att komma på backstoryn för min karaktär.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Medlem
Skrivet av GustavA:

<Uppladdad bildlänk>

Ser ut som Brian i Backstreet Boys med peruk och lösskägg...

Medlem
Medlem
Skrivet av Ftmch:

Ser ut som Brian i Backstreet Boys med peruk och lösskägg...

Haha lite. Skojade mest runt med editorn. Det här är tjejen jag spelar med nu.

Valentina, Bounty hunter, Freestar Collective

Har precis tagit mina första stapplande steg men jag gillar det än så länge. Väldigt Bethesda.

Medlem
Medlem

Jag blir alltid lite förundrad över personer som kommer på en hel backstory till sina karaktärer eftersom tanken aldrig ens slår mig.
Tänker att det kanske beror på att dessa individer är lite mer kreativa och fantasifulla än jag är
Karaktärer som jag gör är som ett tomt blad när jag börjar spela och sen kan jag gå tillbaka i efterhand och tänka tillbaka på saker som karaktären har varit med om i spelet.


signatur

PSN: OAKTHYR

sts
Medlem
Skrivet av kennyg123:

<Uppladdad bildlänk>

Amos?

Medlem
Skrivet av kennyg123:

<Uppladdad bildlänk>

Amos Burton?

Medlem
Skrivet av sts:

Jag var visst tvåa på bollen där

Medlem
Skrivet av sts:

Faktiskt inget jag tänkt på alls förrän nu när du sa det, men han är ju en klockren kopia av Amos:)

123
Skriv svar