Över 250 000 fuskare har bannats från Overwatch 2 sedan släppet

Robot
Över 250 000 fuskare har bannats från Overwatch 2 sedan släppet

Och möjligheten att ta "ofiltrerad chatt" tas bort.

#Blizzard, #Overwatch-2


Medlem

Tycker nästan de kan stänga ner public chat helt och hållet. Ändå bara skit som skrivs.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Det är ju jättebra men en del kvarstår:
-Matchmakingen: Jag har spelat mp sedan doom-eran på 90-talet och har aldrig varit med om en så dålig matchmaking som ow2 har. Jag tror att en AI skulle göra ett bättre jobb här. En lösning verkar dock vara på gång: https://overwatch.blizzard.com/en-us/news/24003139/director-s...

-Folk som lämnar eller trollar för report-systemet fungerar sådär. Samma spelare återkommer då och då fast man klättrat upp flertalet divisioner.

-Balanseringarna är både "hit" och "miss". Senaste patchen har sönderbuffat Zarya och supports är fortsatt på tok för starka.

-Avoid-listan är för liten, borde vara minst 10 där men då blir väl kötiderna 10 minuter+, fast ja, det kan jag ta bara matchkvaliteten blir bättre.

-"Push"-banorna skulle vara perfekt för arkad-läget men inte i competitive.

Hade det inte varit för att jag spelar med några polare så hade ow2 avinstallerats för längesedan.
Men verkar som många kommer gå över till nya cod eller payday 3 sen och då blir det bojkott av ow2.

Jag börjar också bli helt fast i BG3 med så


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Tycker nästan de kan stänga ner public chat helt och hållet. Ändå bara skit som skrivs.

Man kan stänga av alla tre chatt-funktionerna, det görs i options -> social och slå sedan av alla tre chat-typerna.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fattar inte hur folk tycker det ör kul att fuska online, av vilken anledning spelar man


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Fattar inte hur folk tycker det ör kul att fuska online, av vilken anledning spelar man

e-penis?


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Fattar inte hur folk tycker det ör kul att fuska online, av vilken anledning spelar man

Jag å andra sidan förstår inte varför många till synes har så svårt att förstå varför folk fuskar. De får väl helt enkelt en kick av det, plus att när du spelar online behöver du inte bli konfronterad ansikte mot ansikte med dina offer så det är en mycket lågare tröskel.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag å andra sidan förstår inte varför många till synes har så svårt att förstå varför folk fuskar. De får väl helt enkelt en kick av det, plus att när du spelar online behöver du inte bli konfronterad ansikte mot ansikte med dina offer så det är en mycket lågare tröskel.

En kick säger du.
När man ser folk som spelar med fusk känns det mer som om dom är allmänt uttråkade.
Byt spel eller spela inte alls, fusk lär inte göra det roligare i längden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar