Rapport: Nintendo visade Switch 2 för utvecklare på Gamescom

Robot
Rapport: Nintendo visade Switch 2 för utvecklare på Gamescom

Sägs haft demo på boostat Zelda: Breath of the Wild.

#gamescom, #nintendo, #switch, #switch-2


Medlem

Ta min pengar bara ta dem !

Medlem

Metroid Prime 4 och/eller nytt 3D Mario som launchtitlar hade varit något. Kanske bara önsketänkande från min sida när det kommer till Metroid dock, haha!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Managor:

Metroid Prime 4 och/eller nytt 3D Mario som launchtitlar hade varit något. Kanske bara önsketänkande från min sida när det kommer till Metroid dock, haha!

Jag tror att du har rätt angående Metroid 4. Det är så öppet mål att Nintendo inte kan missa det.

Kombinerat med en upphottad version av senaste Zelda, ett nytt Mario Kart, uppföljare till Odyssey samt diverse simpla remasters så är försäljningssuccen ett faktum.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Känner mig både arg och ledsen att de inte visade mig den.

Medlem

Blir den bakåtkompatibel så blir det förmodligen köp.
Stod i kö klockan 0:00 och Elgiganten öppnade 10 när Wii släpptes, kanske blir en repris av det om det behövs😅

Mario Kart, Zelda och Metroid Dredd har jag saknat mest, men även andra multiplayer spel som new super Mario Bros. Kirby ser också kul ut. Hoppas dock på lite högre prestanda den här gången.

Medlem

Det är dags att döda ryktena nu och avslöja nästa switch, skulle vara perfekt till julhandeln.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Köpte Switch, och sålde när det mest samlade damm. Nintendos titlar är extremt ointressanta, tycker jag. Men hatten av för att bana väg för moderna handhållna konsoler, Steam Deck är grym!

Inaktiv

Det kommer bli väldigt intressant att se hur Switch Two kommer bli. Även att det kommer dröja innan någon som mig kommer få råd med den.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag tror att du har rätt angående Metroid 4. Det är så öppet mål att Nintendo inte kan missa det.

Kombinerat med en upphottad version av senaste Zelda, ett nytt Mario Kart, uppföljare till Odyssey samt diverse simpla remasters så är försäljningssuccen ett faktum.

Nej, Metroid är tyvärr ingen konsolsäljare. En Mario Kart X, däremot...

Medlem
Skrivet av Danster:

Nej, Metroid är tyvärr ingen konsolsäljare. En Mario Kart X, däremot...

Det är en systemsäljare för en viss grupp av människor. X antal miljoner vill jag påstå.

Det kombinerat med ex Mario Kart kan bli magi.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kan knappt vänta längre! Det enda i spelväg som är värt att köpa dag ett! :). Lutar väl åt release H1 2024

Medlem

Bakåtkompatibilitet som boostar spelen och oled skärm så köper jag direkt på release.

Fattas något av det så väntar jag

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är en systemsäljare för en viss grupp av människor. X antal miljoner vill jag påstå.

Det kombinerat med ex Mario Kart kan bli magi.

En sådan kombination vore fantastiskt. Metroid är ju långt ner på listan över Nintendos storsäljare trots att det senaste har sålt 3 miljoner, känslan är att Metroid är en stor IP för Nintendo och det är den ju på ett sätt men inte försäljningsmässigt, kanske Metroid 4 ändrar på det.

Medlem
Skrivet av Querth:

Kan knappt vänta längre! Det enda i spelväg som är värt att köpa dag ett! :). Lutar väl åt release H1 2024

Det kan bli då och det hoppas jag, 2024 är iallafall året den släpps tror jag.

Medlem

Hur tror ni att en Mario Kart-uppföljare skulle kunna se ut?
Tycker MK8 Deluxe känns som ett helt komplett Mario Kart och kan liksom inte se hur man kan göra en värdig uppföljare. Samtidigt känns det ju lite väl mjölkat om dom bara gör en Deluxe-Deluxe till Switch 2.
Samma problematik är det väl kring Smash också men den serien är jag inte lika insatt i.

Å andra sidan så kunde jag inte föreställa mig ett bättre Zelda än BotW heller och sen blåstes jag av stolen av TotK!


signatur

Spel under utveckling:
https://missingmildred.com/

Medlem

Bra. Hoppas Nintendo håller sig relevant länge. Nu har jag själv inte ägt en Nintendo-konsol sedan Nintendo DS Lite, men den spelglädjen de ger sin målgrupp är en klass i sig.

Medlem
Skrivet av superapan:

Köpte Switch, och sålde när det mest samlade damm. Nintendos titlar är extremt ointressanta, tycker jag. Men hatten av för att bana väg för moderna handhållna konsoler, Steam Deck är grym!

Ja visst är Steam Deck grym!
Själv äger jag 26 fysiska Nintendo Switch spel och kommer att fortsätta köpa de spel jag vill spela.
Har dock inte klarat ut många av spelen jag äger ännu.

Skrivet av Karmak:

Bakåtkompatibilitet som boostar spelen och oled skärm så köper jag direkt på release.

Fattas något av det så väntar jag

Köper också på en gång om Switch2 blir bakåtkompatibel.
Om den inte är det och det släpps ett spel som jag kan vänta med, då kommer jag nog invänta tills det finns tillräckligt många spel ute på switch 2 innan jag slår till. Har som sagt fortfarande många titlar att ta mig genom på Switch 1.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kul!
Hoppas på att de fortfarande kör på med sitt hybridtänk. Kanske ha en docka som ger lite mer skjuts, typ eGPU, och inte bara är en "laddstation" med några extra portar som nuvarande dockan är.

Jag drömmer lite ...
- Lite utan docka
- Standard levereras med "passiv" docka
- PRO-version levereras med eGPU-docka
- Bägge dockor kan köpas separat


signatur

no remorse

Medlem

Hade varit kul om vi äntligen får grafik i nivå med zelda tech demon dom visa till wii-u över 10 år sen

Medlem
Skrivet av lonian:

Köper också på en gång om Switch2 blir bakåtkompatibel.
Om den inte är det och det släpps ett spel som jag kan vänta med, då kommer jag nog invänta tills det finns tillräckligt många spel ute på switch 2 innan jag slår till. Har som sagt fortfarande många titlar att ta mig genom på Switch 1.

Precis så känner jag!

Inaktiv
Skrivet av Kvadruppelmas:

Kul!
Hoppas på att de fortfarande kör på med sitt hybridtänk. Kanske ha en docka som ger lite mer skjuts, typ eGPU, och inte bara är en "laddstation" med några extra portar som nuvarande dockan är.

Jag drömmer lite ...
- Lite utan docka
- Standard levereras med "passiv" docka
- PRO-version levereras med eGPU-docka
- Bägge dockor kan köpas separat

Ja någon typ av dockningssystem lär de ju använda sig av.

Min dröm vore ju om de nya handkontrollerna till ” Switch Two” även fungerar till gamla Switch eftersom Nintendo lär använda sig av sådana spakar nu som man säger inte kan börja drifta. Men det kan jag nog säga till hundra procent att man inte kommer kunna använda Switch Two kontroller till gamla Switch.

Är bara besviken på att Nintendo aldrig började med sådana spakar på gamla Switch.

Medlem

Angående att de använde Breath of the Wild som teknikdemo tror jag inte innebär att det kommer släppas remastrat till nästa konsol, istället tror jag det handlar om en "next gen patch" som ger stöd till 4K uppskalning med DLSS 3.1 och kanske även ray-tracing! För det verkar som de även visade Matrix: Awakens med de funktionerna och den verkade kunna prestera i stil med PS5! Med det sagt så lär den inte bli så stark, utan mer i stil med PS4 Pro eller Xbox Series S, och med modern teknik kunna erbjuda upplevelser som påminner om de andra konsolerna. Vilket är imponerande nog om det stämmer. Och fler större Switch-spel lär få next gen patches snarare än nyversioner. Tror jag i alla fall!

Inaktiv
Angående: ”Next Gen Patch”
Skrivet av Gertzy:

Angående att de använde Breath of the Wild som teknikdemo tror jag inte innebär att det kommer släppas remastrat till nästa konsol, istället tror jag det handlar om en "next gen patch" som ger stöd till 4K uppskalning med DLSS 3.1 och kanske även ray-tracing! För det verkar som de även visade Matrix: Awakens med de funktionerna och den verkade kunna prestera i stil med PS5! Med det sagt så lär den inte bli så stark, utan mer i stil med PS4 Pro eller Xbox Series S, och med modern teknik kunna erbjuda upplevelser som påminner om de andra konsolerna. Vilket är imponerande nog om det stämmer. Och fler större Switch-spel lär få next gen patches snarare än nyversioner. Tror jag i alla fall!

Jo det har jag också hört från någon på Youtube att hen trodde att det skulle bli svårt att göra nästa konsol bakåtkompatibel eftersom spelen är patchade för Switch.
Vad tror du? Kan det bli så att endast de spelen som får en ”next gen patch” blir bakåtkompatibla eller tror du att Nintendo kan fixa det ändå?

Personligen tycker jag att den borde vara bakåtkompatibel på något sätt eftersom Nintendo brukar göra sina konsoler bakåtkompatibel en generation.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jo det har jag också hört från någon på Youtube att hen trodde att det skulle bli svårt att göra nästa konsol bakåtkompatibel eftersom spelen är patchade för Switch.
Vad tror du? Kan det bli så att endast de spelen som får en ”next gen patch” blir bakåtkompatibla eller tror du att Nintendo kan fixa det ändå?

Personligen tycker jag att den borde vara bakåtkompatibel på något sätt eftersom Nintendo brukar göra sina konsoler bakåtkompatibel en generation.

Jag (och säkert 99% av alla andra😂) hoppas förstås att den blir fullständigt bakåtkompatibel och att vissa spel får en next gen patch för att nyttja den bättre prestandan optimalt. Håller tummarna!

Moderator | Testpilot
Skrivet av tuckdragon:

Hade varit kul om vi äntligen får grafik i nivå med zelda tech demon dom visa till wii-u över 10 år sen

https://youtu.be/27Lf4uVuE50?si=H6sI72hj8FMRzcLB

Såg bra ut då men ställt till spel som Halo, God of War, Spider-man, Horizon eller liknande så imponerar det där inte lika mycket idag. Konceptuellt dock - mer än gärna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Ugglan:

Jag (och säkert 99% av alla andra😂) hoppas förstås att den blir fullständigt bakåtkompatibel och att vissa spel får en next gen patch för att nyttja den bättre prestandan optimalt. Håller tummarna!

Jo det hoppas jag med, så att det inte typ skulle bli upp till de som gjort spelen om spelen ska fungera på nästa konsol eller ej.
Vill ju kunna fortsätta spela alla mina spel även på ”Switch Two” om jag någon gång får råd att köpa den.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jo det har jag också hört från någon på Youtube att hen trodde att det skulle bli svårt att göra nästa konsol bakåtkompatibel eftersom spelen är patchade för Switch.
Vad tror du? Kan det bli så att endast de spelen som får en ”next gen patch” blir bakåtkompatibla eller tror du att Nintendo kan fixa det ändå?

Personligen tycker jag att den borde vara bakåtkompatibel på något sätt eftersom Nintendo brukar göra sina konsoler bakåtkompatibel en generation.

Skrivet av Ugglan:

Jag (och säkert 99% av alla andra😂) hoppas förstås att den blir fullständigt bakåtkompatibel och att vissa spel får en next gen patch för att nyttja den bättre prestandan optimalt. Håller tummarna!

Detta är förstås lika mycket spekulation som önsketänkande, men vad det pratats om är att "Switch 2"-kasettluckan ska vara större, men att de nuvarande kassetterna får plats där också. Så du kan spela Switch spel på den men inte Switch 2-spel på Switch. Någon har spekulerat i också att den kanske "bara" blir bakåtkompatibel digitalt, alltså köpta spel över Eshop eller ditt NSO-konto som följer med. Det sistnämnda vore verkligen en sorglig nödlösning bättre än ingenting men jag väljer att tro på det första tills det är motbevisat! Sen kanske next-gen-patcharna kostar lite (susade runt en siffra om 2.99$/spel men vet inte hur trovärdigt det var) men så länge grundspelet startar utan och det är frivilligt vad en vill lägga pengar på (eller inte) ser jag inget problem med det. Skulle nog av nyfikenhet betala för ett förbättrat BoTW bara för att Men långt ifrån alla spelen som är värda det imo. Så vill mest se fysisk och digital bakåtkompabilitet öht då det vore soft att slippa ha två Switch-generationer inkopplade för att spela det en vill.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Detta är förstås lika mycket spekulation som önsketänkande, men vad det pratats om är att "Switch 2"-kasettluckan ska vara större, men att de nuvarande kassetterna får plats där också. Så du kan spela Switch spel på den men inte Switch 2-spel på Switch. Någon har spekulerat i också att den kanske "bara" blir bakåtkompatibel digitalt, alltså köpta spel över Eshop eller ditt NSO-konto som följer med. Det sistnämnda vore verkligen en sorglig nödlösning bättre än ingenting men jag väljer att tro på det första tills det är motbevisat! Sen kanske next-gen-patcharna kostar lite (susade runt en siffra om 2.99$/spel men vet inte hur trovärdigt det var) men så länge grundspelet startar utan och det är frivilligt vad en vill lägga pengar på (eller inte) ser jag inget problem med det. Skulle nog av nyfikenhet betala för ett förbättrat BoTW bara för att Men långt ifrån alla spelen som är värda det imo. Så vill mest se fysisk och digital bakåtkompabilitet öht då det vore soft att slippa ha två Switch-generationer inkopplade för att spela det en vill.

Intressant helt klart! Lite som de löste gameboy-gamboy color och DS-3DS med andra ord. Det väljer jag att hoppas på också
Jag hade helt klart betalt för just BoTW och TotK att förbättrats men antagligen inte resten av samlingen. Jag tror jag har runt 15 fysiska spel och bara 2-3 digitala så det vore synd om det bara blev en digital bakåtkompatibel lösning 😅

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Intressant helt klart! Lite som de löste gameboy-gamboy color och DS-3DS med andra ord. Det väljer jag att hoppas på också
Jag hade helt klart betalt för just BoTW och TotK att förbättrats men antagligen inte resten av samlingen. Jag tror jag har runt 15 fysiska spel och bara 2-3 digitala så det vore synd om det bara blev en digital bakåtkompatibel lösning 😅

Ja precis, de har ju löst det tidigare så varför inte igen? Det ligger nog i deras största intresse att inte göra en stor Switch-publik besviken genom att missa den enkla chansen. Nu har jag vågat köpa på mig lite digitalt när det inte visar sig vara låst till bara denna konsolen och börja om, så har köpt lite på reor så har litet digitalt bibliotek nu men det är ändå fysiskt jag köper det mesta och det jag gillar mest så hoppas verkligen det också blir spelbart på nya. Men nä, alla spel skulle jag nog inte se vinst i att "köpa upp mig" med patchar till men som du säger Zelda och kanske Metroid Prime 4 (om det inte släpps direkt till NG Switch också då) men resten klarar jag mig nog med att spela som de är. Men häftigt om de satsar lite på det. Pokémon som först ryktades få med nya DLC:erna verkar ju lida av prestandaproblem så det kanske blir som det spel det var menat att vara med en sådan next gen-patch! Det har jag inte vågat ge en chans ännu men skulle gladeligen göra det om det stämmer.

12
Skriv svar