Inget E3 på klassisk LA-mark 2024, talas om stor comeback 2025

Robot
Inget E3 på klassisk LA-mark 2024, talas om stor comeback 2025

Reedpop inte längre arrangör.

#e3, #e3-2024, #e3-2025


Medlem

Det enda som kan rädda E3 är att göra som alla andra och fly Kalifornien.

Medlem

Sony, nintendo, microsoft osv har nog råd göra sina egna mässor och fokusera på det istället. Tiderna förändras e3 hoppas jag inte återkommer igen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det enda som kan rädda E3 är att göra som alla andra och fly Kalifornien.

Vad skulle förändras med en flytt?

Skrivet av SWEBarb:

Sony, nintendo, microsoft osv har nog råd göra sina egna mässor och fokusera på det istället. Tiderna förändras e3 hoppas jag inte återkommer igen.

Saknar E3 av nostalgiska skäl, fanns inget bättre än att få hem E3-numret av Super Play eller PC Gamer. Men fullt förståeligt att det satsas på egna föreställningar nu när det är så lätt att nå ut till alla på en gång.

Medlem
Skrivet av rosski:

Vad skulle förändras med en flytt?

Saknar E3 av nostalgiska skäl, fanns inget bättre än att få hem E3-numret av Super Play eller PC Gamer. Men fullt förståeligt att det satsas på egna föreställningar nu när det är så lätt att nå ut till alla på en gång.

Vad jag sett på Instagram och Youtube är det mycket hemlösa med drogproblematik i LA samt många lyxbutiker som rånas lite till och från så det är en stad i förfall på många sätt och vis. Att flytta till annan stad, kanske Las Vegas istället?, gör att det lär bli lättare att locka press och besökare. Det är ju fortfarande en ansedd stad och andra teknikmässor anordnas redan där. Kanske kan de få ned priserna också och locka tillbaka "drakarna" med det? Men det är iofs svårt att konkurrera mot nästan gratis när de håller egna "mässor" så E3 har oavsett en uppförsbacke att kunna återvända. Men som du säger, det ligger mycket nostalgi i det så kanske försöker de anspela på det. Men den räckvidd E3 hade har också Youtube redan så det är verkligen motströms för dem på alla sätt och vis. Men andra spelmässor anordnas ju så formatet är ju inte helt dött så kanske har de en liten chans ändå.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Sony, nintendo, microsoft osv har nog råd göra sina egna mässor och fokusera på det istället. Tiderna förändras e3 hoppas jag inte återkommer igen.

Jag tycker att det finns en charm med att ha allt på ett ställe. Det börjar likna alla spelklienter eller streamingklienter som väller över. Man borde tappa publik med att arrangera allt själv.
Mig tappar dom, som vill ha allt serverat på rad och inte sitta å jaga alla separata event. Men men, vi är ju alla olika

1
Skriv svar