Baldur's Gate 3 släpps till PS5 i kväll – betygen ÄNNU högre än till pc

Medlem

Inte provat själv men efter så bra betyg blir man ju sugen! Ser ut som ett snyggt mobilspel så kanske blir iOS release också?

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Inte alls du styr ju de med spaken

Skrivet av Lasrod:

Man styr som vanliga 3rd party spel med styrspak(det går även att välja klick styrning med ett klick på L3). Så just movement skulle jag säga att jag föredrar via handkontroll.

Jag tänkte mer vid combat, i turnbased mode. Är det inte rätt drygt jämfört med mus? Och just det, finns det stöd för mus på ps5?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag känner mig onekligen lite utanför eftersom detta spel är så långt ifrån min spelsmak att jag inte ens skulle förstå mig på det. Men... roligt för alla er andra!

Haha, jag sitter i exakt samma båt. Testade spelet men det blev snabbt en refund för min del. Har blivit Starfield, Dark and Darker och Remnant 2 istället.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Har jag fattat detta korrekt:
BG3 till PS5 finns endast som fysiskt exemplar via Japan?

Skrivet av Mike Stranéus:

Nyckelordet här var: fysiskt – min kära Tomas. Du vet ju hur gubbig jag är med mina fysiska exemplar som tar onödig plats.

Nu vill jag inte vara en sån där ordpolis men i ditt första inlägg låter det ju lite som om du undrar om spelet endast släpps som fysiskt spel via Japan. Inte om man endast kan köpa en fysisk kopia av spelet från Japan
Jag förstår att man kan missförstå om man bara läser din kommentar lite snabbt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Skribent
Skrivet av OAKTHYR:

Nu vill jag inte vara en sån där ordpolis men i ditt första inlägg låter det ju lite som om du undrar om spelet endast släpps som fysiskt spel via Japan. Inte om man endast kan köpa en fysisk kopia av spelet från Japan
Jag förstår att man kan missförstå om man bara läser din kommentar lite snabbt.

Ändå var du det. Men ja. Frågan är fortfarande obesvarad dock.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Gen:

Det tänkte jag också först men nyfikenheten tog överhanden och jag köpte spelet. Nu har jag bara lirat 30 timmar men vilka fantastiska timmar! Jag har nog dålig koll på exakt vad jag gör och någon mer erfaren med denna typen av spel hade skrattat åt mig men framåt går det

Jag har inte mycket koll heller men jag älskar spelet. Kastar lite magi på måfå och ibland så blir det bra och ibland spränger jag hela min grupp i luften. Bästa spelet jag någonsin spelat under mina 40 år som gamer.


signatur

"Kebab?"

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Ändå var du det. Men ja. Frågan är fortfarande obesvarad dock.

Kunde inte låta bli Googlade lite och precis som du skrev verkar det ju bara vara Japan som får en fysisk version av spelet. Det verkar ju inte ens vara planerat att släppas i något annat land framåt heller. Jättekonstigt.


signatur

PSN: OAKTHYR

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Adlyd:

Haha, jag sitter i exakt samma båt. Testade spelet men det blev snabbt en refund för min del. Har blivit Starfield, Dark and Darker och Remnant 2 istället.

Starfield gränsar också till kategorin "spel jag inte förstår mig på". Men det är ändå tillräckligt begripligt för att jag ska spela det och ha roligt. Jag är lite fäst vid rymden och jag köpte Constellation Edition så nu ska jag ge det tid. Mycket tid.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av OAKTHYR:

Kunde inte låta bli Googlade lite och precis som du skrev verkar det ju bara vara Japan som får en fysisk version av spelet. Det verkar ju inte ens vara planerat att släppas i något annat land framåt heller. Jättekonstigt.

Det är riktigt märkligt. Vi får väl se. De kanske ändrar sig eftersom spelet säljer bra.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Aj, ingen fysisk utgåva i Europa. Var köper man bäst japanska utgåvor, play-asia?

12
Skriv svar