Nintendo har inga dlc-planer för Zelda: Tears of the Kingdom

Robot
Nintendo har inga dlc-planer för Zelda: Tears of the Kingdom

"Vi har gjort allt vi kan för att göra den världen rolig."

#zelda-tears-of-the-kingdom


Medlem

Ja det räcker för mig.
Jag tröttnade på spelet.
Tar en paus och avslutar det vid senare tillfälle.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nintendo gör verkligen allt rätt med den här titeln!

Medlem

Bra att de inte pumper ut något "bara för att", det är ett stort och innehållsrikt spel som det är! Förhoppningsvis låter de serien vila lite tills de kan återuppfinna den på nytt som i BotW för att sen släppa lös kraften i nya konsolen! De har nog vridit all kräm ur Switch som de kan så.

Medlem

Jag lade ner minst 310 timmar på spelet. Det är redan fullspäckat med innehåll så det behövs inga expansioner.

Medlem

Såhär önskar jag alla tänkte. Vi gör ett så bra spel vi kan, direkt. Utan att tänka på expansioner, dlc och annat krafs. Nintendo gör helt rätt i detta fall och många andra.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Jag lade ner minst 310 timmar på spelet. Det är redan fullspäckat med innehåll så det behövs inga expansioner.

Kan inte annat än hålla med till 110%.
Själv gav jag mer än 255 timmar och då fanns det fortfarande en hel del att göra i spelet. Kan tillägga att jag aldrig stötte på en enda bugg under hela äventyret. Bara att applådera till Nintendo med andra ord. 🙌

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Kan inte annat än hålla med till 110%.
Själv gav jag mer än 255 timmar och då fanns det fortfarande en hel del att göra i spelet. Kan tillägga att jag aldrig stötte på en enda bugg under hela äventyret. Bara att applådera till Nintendo med andra ord. 🙌

Jag var orolig för att det skulle lagga när en föll ned/dök från övärldarna men hela spelet flyter så otroligt fint! Applåder till Nintendo!

Inaktiv

Jag hoppas att nästa spel utspelar sig i ett mycket större Termina. Det hade varit kul.

Medlem

Har ännu inte hunnit spela spelet så jag hoppas de släpper en uppfräschad version till Switch 2.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Bra att de inte pumper ut något "bara för att", det är ett stort och innehållsrikt spel som det är! Förhoppningsvis låter de serien vila lite tills de kan återuppfinna den på nytt som i BotW för att sen släppa lös kraften i nya konsolen! De har nog vridit all kräm ur Switch som de kan så.

Jag hoppas vi slipper vänta 6 långa år igen… 😱
Jag känner mig för övrigt klar med detta Hyrule, och en stor eloge till Nintendo som får BotW att känns som en teknikdemo i jämförelse.

Vågat av Nintendo att också använda samma värld, något som inte störde mig ett dugg.
Om Nintendo skulle använt ”Ocarina of Time”-värden och byggt ut den istället i Twilight Princess så skulle jag nog känna mer för det spelet. För mig finns det alltid en gnutta besvikelse, dom stora tomma ytorna som kändes alldeles för öde och grafiken som kändes bitvis gammal emellanåt. Men men, hoppas ändå på en fin version till Nintendo Switch och dess uppföljare med Wind Waker och 64-klassikerna Ocarina of Time och Majoras Mask inräknade i samma utgåva.

Jag skulle faktiskt vilja se en regelrätt uppföljare till Wind Waker när jag tänker till, med ett enorm hav att utforska med både små och stora öar med allt vad det innebär. Hoppas att Nintendo hör min bön. 🙏

Medlem

Hoppas att nästa Zelda är lite mer åt det traditionella hållet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag var orolig för att det skulle lagga när en föll ned/dök från övärldarna men hela spelet flyter så otroligt fint! Applåder till Nintendo!

Funkade fint. 👌

Medlem

Imponerande spel och allt men saknar den klassiska Zelda formeln med tempel fulla med pussel, minibossar och nycklar. Samt musiken som brukade finnas för varje zon. Ska bli intressant att se hur nästa generations Zelda kommer att vara


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Helt rätt att skippa DLC, det finns så mycket innehåll i spelet ändå och ser hellre att nästa stora Zeldaspel kommer lite tidigare. Vill gärna ha ett nytt Hyrule men med liknande gameplay och spelmekanik med öppen spelvärld nästa gång.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Jag hoppas vi slipper vänta 6 långa år igen… 😱
Jag känner mig för övrigt klar med detta Hyrule, och en stor eloge till Nintendo som får BotW att känns som en teknikdemo i jämförelse.

Vågat av Nintendo att också använda samma värld, något som inte störde mig ett dugg.
Om Nintendo skulle använt ”Ocarina of Time”-värden och byggt ut den istället i Twilight Princess så skulle jag nog känna mer för det spelet. För mig finns det alltid en gnutta besvikelse, dom stora tomma ytorna som kändes alldeles för öde och grafiken som kändes bitvis gammal emellanåt. Men men, hoppas ändå på en fin version till Nintendo Switch och dess uppföljare med Wind Waker och 64-klassikerna Ocarina of Time och Majoras Mask inräknade i samma utgåva.

Jag skulle faktiskt vilja se en regelrätt uppföljare till Wind Waker när jag tänker till, med ett enorm hav att utforska med både små och stora öar med allt vad det innebär. Hoppas att Nintendo hör min bön. 🙏

Det gör mig ingenting om de tar tid på sig, men de kanske kan nöja sig med max fem år den här gången
Men blir det såhär fantastiskt väntar jag hellre än stressar fram någonting. Då ser jag gärna återutgivningar emellan som dämpar väntan istället! Som just Wind Waker och Twilight Princess som ryktas vara färdiga för släpp redan! Tyvärr har det inte ryktats någonting om Ocarina of Time och/eller Majoras Mask, men skulle gärna se samma samling som släpptes med dem och de två första NES-spelen återutgivna på Switch också!

En uppföljare till Wind Waker vore inte så dumt! Gillar den grafiska stilen och det öppna havet. Det kan de göra mycket med i BoTW-stuket. Små, stora öar - både till havs och till skyn (igen)? Vore nog inte så dumt!

Skrivet av Vileoxe:

Hoppas att nästa Zelda är lite mer åt det traditionella hållet.

Nej, usch, inget bakåtsträvande tack!

Skrivet av PGR1985:

Funkade fint. 👌

Ja, oron var ju helt obefogad! Otroligt vad de får maskinen att klara ändå!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det räcker för mig.
Jag tröttnade på spelet.
Tar en paus och avslutar det vid senare tillfälle.

Tröttnade också och jag var helt frälst vid BOTW. TOTK är inte alls lika roligt som BOTW var första gången man spelade det.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nej, usch, inget bakåtsträvande tack!

Fast bakåtsträvande är det ju inte. Nintendo har visat flera gånger att det går att ha fler spel i samma spelserie fast med olia spel spelstilar. Tror absolut vi kommer se mer av det folk anser vara det traditionella.

Medlem
Skrivet av Sunray:

Tröttnade också och jag var helt frälst vid BOTW. TOTK är inte alls lika roligt som BOTW var första gången man spelade det.

Ja samma här gillade botw.
Tyckte att totk var kul ett tag men nu på slutet börjar det bli drygt.
Sky gjorde inte så mycket i det stora hela och depths är bara tråkigt.

Sen hänger jag fan inte med storyn.
Är det här eftet förra spelet? Känns som botw aldrig hänt 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Låter bra, då har men ett komplett spel redan med andra ord. Tummen upp!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Sen hänger jag fan inte med storyn.
Är det här eftet förra spelet? Känns som botw aldrig hänt 😅

Att det utspelar sig direkt efter BoTW tycker jag är EXTREMT tydligt, men det verkar råda allmän förvirring vart de båda spelen passar in i allmänna spellinjen.

Medlem

Lika bra. Fixade alla sages och master sword plus lite shrines sen piskade jag slutbossen.
Imponerades inte speciellt mycket av den här typen av spel, kanske hade mycket innehåll men det mesta av innehållet kändes meningslöst, jag föredrar gamla Zelda med mer progression.
Kanske nästa gång


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det gör mig ingenting om de tar tid på sig, men de kanske kan nöja sig med max fem år den här gången
Men blir det såhär fantastiskt väntar jag hellre än stressar fram någonting. Då ser jag gärna återutgivningar emellan som dämpar väntan istället! Som just Wind Waker och Twilight Princess som ryktas vara färdiga för släpp redan! Tyvärr har det inte ryktats någonting om Ocarina of Time och/eller Majoras Mask, men skulle gärna se samma samling som släpptes med dem och de två första NES-spelen återutgivna på Switch också!

En uppföljare till Wind Waker vore inte så dumt! Gillar den grafiska stilen och det öppna havet. Det kan de göra mycket med i BoTW-stuket. Små, stora öar - både till havs och till skyn (igen)? Vore nog inte så dumt!

Nej, usch, inget bakåtsträvande tack!

Ja, oron var ju helt obefogad! Otroligt vad de får maskinen att klara ändå!

Lite småtrist att Nintendo inte nyttjar sina omarbetade versioner till 3DS (Ocarina/Majoras). Skulle i princip räcka med att trycka upp upplösningen då det grafiska redan är tillräckligt genomarbetat.

Sen vill jag se mer 3DS spel till Switchen. Mario 3D-Land och Zelda Link Between Worlds hade suttit fint. 👌😍

Om Twilight Princess och Wind Waker kommer i en samling så hoppas jag innerligt att Nintendo gjort vissa förbättringar, såsom att få Twilight att kännas mer levande men ändå öde på rätt sätt (om du förstår vad jag menar?). Lägg även till det bortplockade materialet i Wind Waker och på så sätt få till ett andra varv, eller något liknande.

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Att det utspelar sig direkt efter BoTW tycker jag är EXTREMT tydligt, men det verkar råda allmän förvirring vart de båda spelen passar in i allmänna spellinjen.

Som ett Zelda fan så har jag insett att det inte är någon idé att försöka sätta in dessa spelen i den äldre tidslinjen då det finns mycket som inte går ihop med tidigare spel.

Finns många teorier och en av teorierna som jag hört är att efter allt som hände i de tidigare spelen så blev det något fel med de tre olika dimensionerna som hände efter Ocarina of Time. Som denna person förklarade så blev det ett sådant fel eftersom Hero of Time åkte tillbaka till sin tid och varnade Zelda om vad som skulle hända, den händelse som skapade child timeline. Men på grund av detta bland annat så smälte de tre olika tidslinjerna samman till en tidslinje efter många år och skapade tidslinjen med Breath of the Wild och Tears of the Kingdom.

Den här tidslinjen köper jag inte, inte ens om det skulle komma fram att det är så Nintendo tänker för det blir så förvirrande och invecklat.
Så jag säger att de gamla spelen har sina tidslinjer medan de nya spelen har sin tidslinje eftersom jag tycker att det känns som att Nintendo ville börja om helt från början med Zelda i och med Breath of the Wild och Tears of the Kingdom. Det är därför de har blandat hej vilt med varelser som enligt de äldre spelen inte kan existera samtidigt.

Inaktiv
Ingen teori är sämre än någon annan
Skrivet av Gertzy:

Att det utspelar sig direkt efter BoTW tycker jag är EXTREMT tydligt, men det verkar råda allmän förvirring vart de båda spelen passar in i allmänna spellinjen.

Detta är också intressant.

”and he likes there to be room for fans to fill in the blanks between games”

Vi har ju ett antal spel som man vet inträffar efter varandra:

The Legend of Zelda => Zelda II: The Adventure of Link

Ocarina of Time => Majora’s Mask => Twilight Princess

Oracle of Seasons och Oracle of Ages => Link’s Awakening

A Link to the Past => A Link Between Worlds

Ocarina of Time => The Wind Waker => Phantom Hourglass => Spirit Tracks

The Minish Cap => Four Swords => Four Swords Adventures

Breath of the Wild => Tears of the Kingdom

Efter detta är det upp till spelarna att bestämma hur dessa spelen efter detta hänger ihop. Ingen teori är bättre eller sämre än någon annan.

Kan också tillägga att de flesta är enade om att Link’s Awakening utspelar sig efter A Link to the Past pga att Link ser ut som samma Link och att Link får uppleva dröm fiender som har kopplingar till A Link to the Past.
Det enda som har blivit ett litet problem i den senaste officiella tidslinjen är ju att de valde att säga att det inte är samma Link i Link’s Awakening som i Oracle of spelen eftersom det verkar som att Link träffar Zelda för första gången i dessa spelen. Problemet med den teorin är ju att de gjorde Oracle of spelen för att de skulle vara äventyren som Link var med om innan Link’s Awakening.

Men Link är ju en länk mellan spelaren och spelet. Så efter detta är det upp till varje spelare att göra sin egen tolkning. Vad vore mest logiskt för dig?

___________________________________________________

Vill bara avsluta med en annan rolig teori som jag såg på Youtube för ett tag sedan.
Det var en person som hade gjort en egen tidslinje men de enda spelen som var med var:
Skyward Sword
Ocarina of Time
Twilight Princess
Breath of the Wild
Tears of the Kingdom

Anledningen var för att hen hade hittat kopplingar mellan Skyward Sword, Ocarina of Time och Twilight Princess i Breath of the Wild och Tears of the Kingdom.
Så med denna tidslinjen fick ju hen ta bort en hel del spel som inte kan hända om detta skulle gå ihop men det var ändå väldigt intressant.

Tycker att det är kul att höra olika typer av teorier 🙂

Medlem

Helt rätt beslut.
Har nog spenderat totalt över 300h i Botw/Totk-Hyrule, och känner inte att det behövs ännu mer innehåll. Inte minst TotK är ju redan så stort att man nog kan köra minst 200h i det om man vill. Känner inget sug på mer, men kommer nog spela om Totk om ett par år eller så när minnet av första genomgången börjat blekna, för ibland kommer jag på mig själv med att sakna det dagliga utforskandet av den fantastiska världen/naturen i TotK.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det räcker för mig.
Jag tröttnade på spelet.
Tar en paus och avslutar det vid senare tillfälle.

Skrivet av Sunray:

Tröttnade också och jag var helt frälst vid BOTW. TOTK är inte alls lika roligt som BOTW var första gången man spelade det.

Skrivet av Molotov:

Ja samma här gillade botw.
Tyckte att totk var kul ett tag men nu på slutet börjar det bli drygt.
Sky gjorde inte så mycket i det stora hela och depths är bara tråkigt.

Jag håller med er.
Gillade Breath of the wild väldigt mycket första gången jag spelade det.
Har klarat ut det fyra gånger!

Men något känns off med Zelda Tears of the kingdom. Det måste vara storyn eller något, man har som inte dragits in på samma sätt eller så har jag för mycket annat roligare att spela. Nu har jag bara kört i några timmar och inget sug att fortsätta så funderar på om man skall försöka på nytt från början om något år.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Beundransvärt beslut.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Att det utspelar sig direkt efter BoTW tycker jag är EXTREMT tydligt, men det verkar råda allmän förvirring vart de båda spelen passar in i allmänna spellinjen.

Kan du ge exempel på tydliga tecken?
Känns ju som alla i spelet inte minns ett skit det nämns ju inte ens nått från förra spelet ich där var ju allt tom deppigare än totk. är inte Ganon samma som i förra spelet?

Allmäna tidslinjen, ja det är bara och glömma. Det hålls inte ens ihop med buntband utan står och balanseras på en smal tråd och h0lls ihop bara av dom som vill att det ska finnas en tidslinje 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Flera borde ta efter och släppa ett helt färdig spel för det priset som de vill ha.

12
Skriv svar