Starfield (2 av 2)

Robot
Starfield (2 av 2)

Starfield skaver och skakar, men är samtidigt en rik stjärnhimmel av rymdäventyr.

#bethesda-game-studios, #starfield


Medlem

Håller med om betyget!
Det är nästan en 5/5 för mig, men det är lite för mycket som gjorts dåligt och prestandan på PC är för kass för att jag skulle kunna ge det högre.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

9/10 här, skulle nog sätta 5/5 om jag blir påtvingad den skalan.

Medlem

Betyget blir alltså fyra Todds av fem möjliga. Ganska väntat. Jag får se om jag håller med när jag testar om ett år eller två..

Medlem

Bra recension, som motiverar mig ännu mer att vänta ett bra tag. Så kommer personligen vänta på buggfixar, moddar och framför allt prissänkning. Har ingen lust att betala fullpris på spel idag, när man alltid har en backlog med spel i Steam ändå.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Force:

Håller med om betyget!
Det är nästan en 5/5 för mig, men det är lite för mycket som gjorts dåligt och prestandan på PC är för kass för att jag skulle kunna ge det högre.

Finns helt klart många fantastiska kvaliteter! Men skumpar hit och dit med en del annat.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det rör sig bland fyra eller fem för mig med. Det finns störiga moment som sänker det från en fullpott. Tycker tex att stealth kunde förbättras.
Förhoppningsvis kan sånt patchas eftersom.

Medlem

Hur är det med new game? Någon som vet om man får behålla något till nästa rund.

Medlem

Håller med om betyget men det är väldigt flytande, stundtals 5/5 och ibland till och med 3/5.

Men jag tycker spelet är fantastiskt och jag bara fortsätter och fortsätter att spela det.

Härlig recension Fredrik!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Spelet växer just mer jag spelar(bara 6 timmar in), just nu är jag överens om en 4a


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Redaktör
Ponny
Skrivet av Atreyu:

Hur är det med new game? Någon som vet om man får behålla något till nästa rund.

New game+ finns. Skulle rekommendera att inte googla detta. Jag testade och det dök upp en del spoilers.
Men så mycket kan jag (spoilerfritt) säga: new game+ finns, vissa bitar behålls till nästa omgång.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
ris och ros

Jag har spelat bara några timmar, men direkt märker jag två saker som stör, och det är AI på fienderna, som vanligt..uselt! Och trotts alla löften, bethesda kunde inte fixa det att man kan "take off" "land in" in aktuella planeter, utan det ersätts med animationer!! Why?! Det hade vart så coolt och gett något nytt på riktigt! Nu känns spelen bara som en blanding av nomansky,mass effect och icarus typ Men vi får se, ska spela några kvällar, det blir säkert bättre, men det kommer inte vara häpnädsväckande som man hade hoppats på..
Spelet verkar inte vara riktigt optimerad, det här är första spel som laggar med min xbox series x, jag föredrar datorn, men även där hackar den då och då med ultra 75% :/ och jag har rtx 3080..Bästa iaf. är att den ingår till gamepass.

Medlem

Klassiskt Bethesda-spel. 4/5 original, 5/5 med moddar.

Medlem

Tack för en mycket bra och givande recension i samma höga FZ-klass som alltid!

Medlem

Hur många timmar klockade du in på Fredrik?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Håkan:

Hur många timmar klockade du in på Fredrik?

Att nå själva slutet tog strax norr om 40 timmar. Sedan fortsatte jag en bit efter det – som man gör.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Fin recension, som inte får medhåll denna gång. 2/5 av mig efter mina timmar. Alldeles för "Janky" , alla loadingscreens förstör upplevelsen helt. Till och med microloadings in och ur hus i samma städer.

Sedan flyter det dåligt på min rigg, något jag inte upplevt på det här sättet tidigare. Har lagt in dlss-modden dock för lite mera frames.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Fin recension, som inte får medhåll denna gång. 2/5 av mig efter mina timmar. Alldeles för "Janky" , alla loadingscreens förstör upplevelsen helt. Till och med microloadings in och ur hus i samma städer.

Sedan flyter det dåligt på min rigg, något jag inte upplevt på det här sättet tidigare. Har lagt in dlss-modden dock för lite mera frames.

Då spelar du ändå på en snabb ssd.. väldigt kasst optimerat av det jag läst.. spelet är verkligen för krävande och grafiken tycker jag inte alls ser speciellt imponerande ut.

Medlem

Bra recension! Skulle förmodligen ge det ännu högre betyg, men det är fortfarande för tidigt att bedöma ännu, men jag har roligt, väldigt roligt när jag spelar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Känns som ett spel man vill spela om 6mån med lite QoL patchar

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Snälla, en 5:a. Annars väntar jag med köp.

=D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kerrai:

Känns som ett spel man vill spela om 6mån med lite QoL patchar

Samt QoL-moddar. ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

För min del är detta ett 3/5 inget som sticker ut, typiskt bethesda spel.


signatur

Spela spel är kul ibland.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag spelar bara spel som har 100 på metacritic!

Skrivet av miffot:

För min del är detta ett 3/5 inget som sticker ut, typiskt bethesda spel.

Gör gärna en detaljerad beskrivning på vad det är du inte gillar från låt säga en 15 timmar in i spelet, då jag inte tror att du har spelat det över huvudtaget!

Medlem

Synd att min dator är för kass/dålig för att spela Starfield 😛
Aja, får trösta mig med BG3 och minst en raket till i Factorio


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Jag hade tänkt mig 2/5. Vare sig om man tittar in på individuella komponenter så som handling, manus, animationer, skjutmekanik, AI, texturer, mesh, eller som helhet så är det under medelmåttet för denna budget. Det är en avsaknad av innovation, samma gamla fallout i nya texturer, tungt beroende av 'fast travel' mellan kartor. Rymden är bara ett minispel. 30fps, något som tidigare titlar har ätits upp levande för. Tragiskt nog så bedöms Bethesda efter en annan måttstock, en betydligt lägre sådan. Det ges automatiskt ut bonuspoäng. Hade samma spel presenterats av t.ex. Naughty Dog så hade betyget varit lägre och kritiken hårdare. Spel borde bedömas för vad de är, inte efter utgivare.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

New game+ finns. Skulle rekommendera att inte googla detta. Jag testade och det dök upp en del spoilers.
Men så mycket kan jag (spoilerfritt) säga: new game+ finns, vissa bitar behålls till nästa omgång.

Tackar! Nä har inte googlat på det än, men tyckte jag hörde någonstans att det skulle finnas. Frågan är om man tar sig dit inom en snar framtid. Har knappt petat på mainstory än

Medlem
Skrivet av hat3sn0w:

Synd att min dator är för kass/dålig för att spela Starfield 😛
Aja, får trösta mig med BG3 och minst en raket till i Factorio

Samma här ☹️

Medlem

Rättvist betyg. Bra recension. Skulle själv i stunder vilja ge det 5/5. Det är minst sagt beroendeframkallande. Första tio timmarna eller så skulle jag nog satt 2/5 så det stämmer som så många säger att det är ett spel som behöver ges tid.


signatur

7900XTX
7800X3D

Skriv svar