Starfield-releasen – Här är tider, priser och annat!

Medlem

Det här spelet är så himla bra!!! Hur mycket som helst att göra! I början hackade spelet, så jag formaterade om en av mina externa SSD diskar, och nu kan jag lira på Ultra utan minsta hack…och inga långa laddningstider heller… PURE JOY!!! 🤩

Medlem

Jag har spelat sen fredags på min XsX och spelet flyter på bra.. några små buggar än så länge men inget som stör mitt spelande. Spelet är stort och det är mycket intryck på kort tid men när man kommit en bit på vägen då faller plötsligt pussel bitarna på plats. Ge dig själv tid att lära dig spelet. Stressa inte. Tips läs igenom skillsen för många av dom gör en betydande skillnad för ditt spelande.

Medlem
Skrivet av lonian:

Han har nu köpt det, så jag inväntar någon gång under natten då han inte spelar så testar jag över steam xD.

Smart! Och billigt... har gamepass så körde inatt! Ska bli kul att testa och se hur det funkar att streama på Steam Deck via xcloud i em.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Det är ju inte som att det är superbra optimerat till konsol heller. Tror det var 1440p (uppskalat mot 4K) på Series X och 960p (uppskalat mot 4K) på Series S, där en del inställningar är nedställda. Båda är i 30fps med vissa drops.
https://youtu.be/LlStOHRI56o?si=sh3uQK5PSEkYeLzG

Med ett RTX 3090 borde du kunna spela i High 4K med FRS quality och få runt 60fps på de flesta ställen.
https://youtu.be/JkXnXvZSGFw?si=VPvVqcJykkh4yuvr

Tack ska kika på det


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Devan:

Dags att börja skramla till Elderscrolls 6 redan nu om man skall ha råd och spela det tidigt

https://y.yarn.co/975e6c44-d88a-4739-9466-4ad3caf09774_text.g...

Behöver du spara i 5 år för det?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Hmm, jag tror inte det då questen är inne i staden och verkar bestå av att inhämta 4st föremål, när jag skall hämta den fjärde så skickar questmarkören ut mig i vildmarken utanför New Atlantis, men när jag väl åker dit så pekar markören genast tillbaka till staden och jag har pratat med 2 vänner som spelat samma quest och detta hände inte dom.

Haha nu blev jag ännu mer nyfiken ^^

Hoppas att du finner en lösning eller att det patchas för dig så snart som möjligt, bugen som jag stötte på där jag missade en som gömde sig tvingade mig att ta en gammal sparfil 4 timar tbx i tiden ^^ det sved lite kan man säga 🤪

Medlem
Skrivet av Mirage:

Behöver du spara i 5 år för det?

Haha precis är ekonomin så dålig så kanske det är dags att byta jobb eller faktiskt skaffa sig ett xD

Releasehästryttare
Skrivet av Mirage:

Behöver du spara i 5 år för det?

Det finns ju en tråd där folk skriver vad de tjänar, jag blev deprimerad bara jag läste första sidan då man tjänar så mycket mindre än alla andra!

Medlem
Skrivet av Devan:

Det finns ju en tråd där folk skriver vad de tjänar, jag blev deprimerad bara jag läste första sidan då man tjänar så mycket mindre än alla andra!

Var inte det. Vad folk tjänar har många faktorer. Yrkesval, år av erfarenhet, etc, etc.
Så länge som du gillar vad du jobbar med!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Kan inte komma vidare i storyn för spelet krashar om jag försöker space-jumppa till Venus for some reason, hur jag än gör.

Happ..

"Äh vafan det där är så jävla överblåst pga media osv - jag kommer visst kunna spela dag 1 och det kommer vara helt lungt".

Tji fick jag.

Uppföljning: Efter det började krasha så fick jag en corrupted drive varning av Microsoft, och gjorde en scan/repair grej.
Typ 2 timmar senare så vägrade Windows att boota upp igen efter jag startat om datorn - och gick bara till BIOS.

Nu har jag precis installerat om windows, för att kunna starta datorn igen över huvud taget.

Det är inte säkert att Starfield hade något med detta att göra... Men det känns sjukt mycket som Starfield hade något med detta att göra

Om det visar sig att buggen är löst efter jag installerat om windows på en ny hårddisk (den andra är fortf korrupt), så skulle jag nästan se det som bekräftat att det var PGA Starfield som detta hände.
DVS i bästa fall korrupterade hela min Windows installation, och i värsta fall förstörde hela hårddisken.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Testade spelet tidigt i morse, kan säga två saker.

Det fungerar inte på en HDD, du måste köra det på en SSD. Väl på SSD så fungerade spelet stabilt för mig runt 35+ FPS.

Spelet var väldigt tråkigt och jag skickade det på återbetalning efter cirka 100 minuters speltid.

Medlem

Om själva spelet är bra eller inte vet jag inte då det i princip är ospelbart.

Det fryser helt i 1-5 sek med jämna mellanrum (läs ofta).

Kör medium settings med RTX 3060 Ti och i7 10700K 3.8 GHz. Borde räcka gott och väl.

Så otroligt dåligt optimerat kan det väl ändå inte vara?

Någon som stött på samma problem och har en lösning?

EDIT: Det blev avinstallation och vänta på att spelet blir klart "på riktigt"...

Medlem
Skrivet av Lofa:

Om själva spelet är bra eller inte vet jag inte då det i princip är ospelbart.

Det fryser helt i 1-5 sek med jämna mellanrum (läs ofta).

Kör medium settings med RTX 3060 Ti och i7 10700K 3.8 GHz. Borde räcka gott och väl.

Så otroligt dåligt optimerat kan det väl ändå inte vara?

Någon som stött på samma problem och har en lösning?

EDIT: Det blev avinstallation och vänta på att spelet blir klart "på riktigt"...

Kolla in Nexusmods efter optimization mods.
https://www.nexusmods.com/starfieldNexusmods

Medlem
Skrivet av Raid25:

Kolla in Nexusmods efter optimization mods.
https://www.nexusmods.com/starfieldNexusmods

Bra att mod community löser problemen, men det blir lite bakvänt.

En mod för mig är en förändring i ett spel, förbättra något, lägga till eller ta bort saker osv.

Men om en mod behövs för att spelet för huvud taget ska gå att spela så har utvecklaren misslyckats, spelet är helt enkelt inte klart.

Bethesda har nog blivit lite för bekväma med sitt stora mod community

Så väntar ett halvår/år tills spelet är klart och spelbart. Och på köpet så kommer det nog finnas många bra mods som kommer förbättra spelet

123
Skriv svar