Starfield kommer få Toddstö... förlåt, moddstöd både på pc och Xbox

Robot
Starfield kommer få Toddstö... förlåt, moddstöd både på pc och Xbox

Hemmafixare har redan ordnat FOV-reglage och Nvidia-uppskalning. Och Intel lovar att fixa fungerande drivrutiner.

#starfield


Medlem

Om man inte orkar eller vill modda så kan man öppna konsolen och skriva "fov 90 90" (eller vilket värde man nu önskar) istället.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Hur kan man inte ha en FOV-slider i sitt spel år 2023?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hur kan man inte ha en FOV-slider i sitt spel år 2023?

För att konsoler förstör för oss alla =D

Geeks Gaming
Skrivet av Jozo:

Hur kan man inte ha en FOV-slider i sitt spel år 2023?

Jag kanske minns fel men är det inte lite av bethesdas signum? Avsaknad av fov-slider? 🤔

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hur kan man inte ha en FOV-slider i sitt spel år 2023?

Välkommen till Bethesta. IT JUST WORKS! TM (Toddmark)

Medlem
Skrivet av Nyhet:

högt på Wakkaahs Todd-o-lista

Skrivet av Nyhet:

Starfield kommer få Toddstö... förlåt, moddstöd

Hur länge dröjer det innan @Tomas Helenius a.k.a Todd-mas Helenius får slut på Todd-skämt?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hur kan man inte ha en FOV-slider i sitt spel år 2023?

För man gör ett immersive rpg och inte en shooter, och vet att moddare/folk som bryr sig kan fixa det i ini-filer.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Geeks Gaming
Skrivet av Bennii:

Hur länge dröjer det innan @Tomas Helenius a.k.a Todd-mas Helenius får slut på Todd-skämt?

Förhoppningsvis redan Todd-ay (*badum-tish*)

Redaktör
Skrivet av Bennii:

Hur länge dröjer det innan @Tomas Helenius a.k.a Todd-mas Helenius får slut på Todd-skämt?

Skrivet av NordhNet:

Förhoppningsvis redan Todd-ay (*badum-tish*)

Det där var sToddigt kul skrivet! 😂


signatur
Redaktör
Skrivet av Natrium:

För att konsoler förstör för oss alla =D

Konsoler klarar att läsa ett par rader text. Det är ett utvecklarbeslut, inget annat.


signatur
Medlem

En fix.... för att kunna ändra FOV..... i ett spel år 2023....
Det kunde man göra 1998 i Half-Life.
Quake också... 1996....

Visserligen också genom console, men den fanns också 1996.

Intressant.

Medlem

Hoppas nån lyckas modda över det till PS5

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

För man gör ett immersive rpg och inte en shooter, och vet att moddare/folk som bryr sig kan fixa det i ini-filer.

Fast för det behöver man inte ha en begränsad fov som gör en yr.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Fast för det behöver man inte ha en begränsad fov som gör en yr.

Nä kan inte pleasa alla såklart.
Red: jag håller med, men känns inte som en stor prio i det stora hela, med tanke på hur lätt det är att fixa om man verkligen vill, men spelet/cutscenes är gjorda för ett perspektiv och kan se buggigt ut om man pillar för mycket. Bara en gissning såklart


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Vad är det för jävla värld vi lever i då folk accepterar att moddare ska fixa spelet? Som om Bethesta var efterbliva och inte kan fixa det själv? Helt rubbat ju. Vilken annan studio kommer undan med att spel måste moddas för att bli bra?

Så fort en studio inte levererar är ju högafflarna fram annars.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Konsoler klarar att läsa ett par rader text. Det är ett utvecklarbeslut, inget annat.

det har du rätt I men utvecklarbeslutet tas för att det just är en konsol som det ska funka på. Dom har oftast inte FOV på en konsol för det skulle göra skillnad på prestandarden vilket dom inte vill talla på. Mer än du kanske ha ett prestanda läge och ett kvalitets läge. Nu lirar jag inte på konsol så mycket men jag vet inte ett enda spel som har en FOV slider. Kanske rocket league?
Det finns det gör det säkert och du kan nog säkert nämna ett eller två. Men FoV på dator har funnits fan sedan Doom tiden typ. Quake kommer jag ihåg att man körde med Fov kommando på ialla fall.

Medlem

Att inte ens ha 'Brightness' / 'Contrast' i spelet, verkar väldigt underligt för att det är oerhört ljust. Fick ändra inställningar på min skärm för att det ska bli något mörkare i spelet.

Medlem
Skrivet av John7612:

Vad är det för jävla värld vi lever i då folk accepterar att moddare ska fixa spelet? Som om Bethesta var efterbliva och inte kan fixa det själv? Helt rubbat ju. Vilken annan studio kommer undan med att spel måste moddas för att bli bra?

Så fort en studio inte levererar är ju högafflarna fram annars.

Ja det känns som nått bethesda "tar för givet".
Bara positivt att det är så mod vänligt dock


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av Natrium:

det har du rätt I men utvecklarbeslutet tas för att det just är en konsol som det ska funka på. Dom har oftast inte FOV på en konsol för det skulle göra skillnad på prestandarden vilket dom inte vill talla på. Mer än du kanske ha ett prestanda läge och ett kvalitets läge. Nu lirar jag inte på konsol så mycket men jag vet inte ett enda spel som har en FOV slider. Kanske rocket league?
Det finns det gör det säkert och du kan nog säkert nämna ett eller två. Men FoV på dator har funnits fan sedan Doom tiden typ. Quake kommer jag ihåg att man körde med Fov kommando på ialla fall.

Du har säkert rätt. Men utvecklarna hade kunnat peta in en FOV-slider på pc om de hade velat, konsoler är inget hinder för det.


signatur
Medlem

Kan man modda spelet om man kör via gamepass?

Medlem
Skrivet av Natrium:

det har du rätt I men utvecklarbeslutet tas för att det just är en konsol som det ska funka på. Dom har oftast inte FOV på en konsol för det skulle göra skillnad på prestandarden vilket dom inte vill talla på. Mer än du kanske ha ett prestanda läge och ett kvalitets läge. Nu lirar jag inte på konsol så mycket men jag vet inte ett enda spel som har en FOV slider. Kanske rocket league?
Det finns det gör det säkert och du kan nog säkert nämna ett eller två. Men FoV på dator har funnits fan sedan Doom tiden typ. Quake kommer jag ihåg att man körde med Fov kommando på ialla fall.

Jag spelar i stort sett bara på konsol och det finns mängder med spel med FOV-slider. Det är mer standard än undantag, om vi ska vara ärliga.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Jag spelar i stort sett bara på konsol och det finns mängder med spel med FOV-slider. Det är mer standard än undantag, om vi ska vara ärliga.

Det är ganska uppenbart att personen i frågan inte spelar konsol och sitter och antar saker sen utrycker det som om det vore fakta. Fruktansvärt vanligt hör på FZ. Alla vet bäst och kan allt!

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Nä kan inte pleasa alla såklart.
Red: jag håller med, men känns inte som en stor prio i det stora hela, med tanke på hur lätt det är att fixa om man verkligen vill, men spelet/cutscenes är gjorda för ett perspektiv och kan se buggigt ut om man pillar för mycket. Bara en gissning såklart

Oavsett dåligt beslut. Lägg till en slider med en exclaimer att saker kan se fel ut. Spela upp cutscenes i den fov som de är gjorda för.

Skall vi sluta rullstolsanpassa byggnader för det ser fult ut? Låta de i rullstolar bygga sina egna ramper om de behöver komma fram? Nu är det inte så svårt att ändra en .ini fil men det är ett AAA spel, att lägga till en setting tar inte lång tid och det skulle hjälpa många som inte googlar sig fram hur man fixar saker.

Medlem

Kan man luta sig runt hörn i starfield när man skjuter eller måste man modda det som i fallout 4?

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Kan man luta sig runt hörn i starfield när man skjuter eller måste man modda det som i fallout 4?

Det går inte, en av de första grejerna jag ville göra i strid så per automatik tryckte man ju "e" men kom direkt på att spelet såklart inte är så ""avancerat"" när det gäller strid.

Men tja, moddar behövs nog för att det ska bli hyffsat. Hur kan dom ha haft 400 personer extra till detta undrar man ju stilla.
Vad gjorde alla? Hur kunde det to.m ta längre tid än Skyrim? Det är ju inte så att de 1000 planeterna kan ha tagit tid för det är massa cut/paste + genererat.

Vad gäller 3D modeller för träd/gräs/buskar så är det alltså mindre än i Skyrim. lol.... 10/10

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Du har säkert rätt. Men utvecklarna hade kunnat peta in en FOV-slider på pc om de hade velat, konsoler är inget hinder för det.

If (platform === PC)
ShowSlider = true


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av tuxsmasher:

Kan man modda spelet om man kör via gamepass?

Ja, det går bra. Bara art hämta mods från Nexus

1
Skriv svar