Systembolaget rekommendationer

Medlem
Skrivet av Devan:

Ser intressant ut, tyvärr så har inga system när den hemma :/

Lägg en beställning

RmK
Medlem
Skrivet av Devan:

Ser intressant ut, tyvärr så har inga system när den hemma :/

Det var ju synd men det finns garanterat något annat nice att hämta, jag har dock inga konkreta rekommendarioner mer än att jag gillar Zinfandel druvan och där finns det många goda viner men den oven sticker ut lite extra (priset också ).

Medlem

Systembolaget rekommenderar🍻

Medlem
Skrivet av KuShO:

Körsbärsvinet ... alltså ja, jo. Det går väl att dricka. Främst tror jag det dricks av parkbänksgubbar, MEN - det går att göra en riktigt schysst körsbärssås på det Tänk rödvinssås fast med detta vinet istället. Passar ypperligt till all form av viltkött.

Haha, EXAKT vad jag använt just den där till! Grillade filé på dovhjort med hasselbackspotatis om jag inte missminner mig 😅

Medlem

När jag var i Belgien fanns där ett jättegott violvin som vi visserligen köpte i matbutik men som jag undrar om vi har någon motsvarighet till? Minns inte namnet (var många år sedan nu) men kanske något alternativ finns? Något i stil med godiset alltså!

Releasehästryttare
Skrivet av RmK:

Det var ju synd men det finns garanterat något annat nice att hämta, jag har dock inga konkreta rekommendarioner mer än att jag gillar Zinfandel druvan och där finns det många goda viner men den oven sticker ut lite extra (priset också ).

Ja, tack för tipset!
Har testat några olika Zinfandel viner nu och i princip varit nöjd varje gång, andra billigare viner på andra druvor torkar ut mig, man får nästintill inget bakslag när man dricker Zinfandel!

RmK
Medlem
Skrivet av Devan:

Ja, tack för tipset!
Har testat några olika Zinfandel viner nu och i princip varit nöjd varje gång, andra billigare viner på andra druvor torkar ut mig, man får nästintill inget bakslag när man dricker Zinfandel!

Roligt att höra att du uppskattar det!

För att hålla tråden vid liv ska jag även passa på att lägga in en rekommendation en riktigt god svensk whisky som har blivit en favorit hos mig på senare tid:

https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/high-coast-8237502...

Medlem

Skämt åsido.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

Systembolaget rekommenderar
Denna används mest till deras blended (slöseri) för den är grymt god
Skål o trevlig helg

Inaktiv
Irland är bäst 🇮🇪

I like Irish 🍀

Min favorit öl är Kilkenny (har jättesvårt för öl men den kan jag dricka)
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/kilkenny-167803/

Min favorit whiskey är Bushmills (jag har aldrig kunnat dricka whiskey men denna går det att dricka)
https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/bushmills-41001/

När det kommer till likörer så är jag inte lika kräsen. Älskar mest Bailey’s som också är irländsk men tycker också väldigt mycket om Dooley’s som är tysk likör.
https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/baileys-76501/
https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/dooley-s-69101/

Medlem

För er som gillar öl så rekommenderar jag Stella Artois, en belgisk importlager på 5.0%


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Så en tråd om lagligt knark på en spelsida.. Den mest fruktansvärda drog människan brukar och dessutom betalar skatt för, allt för lite flykt från sig själv, kanoners!


signatur

|.|

Medlem

Det ska vara gött att leva 🥂🍻

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Så en tråd om lagligt knark på en spelsida.. Den mest fruktansvärda drog människan brukar och dessutom betalar skatt för, allt för lite flykt från sig själv, kanoners!

Det finns också tråden "Att bli nykter"
https://www.fz.se/forum/trad/444722-att-bli-nykter?p=1

Som är fler sidor större än den här tråden. Kanske kan det ge dig lite perspektiv att det här är ett öppet forum och inte en lobbyverksamhet för alkoholindustrin.

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Så en tråd om lagligt knark på en spelsida.. Den mest fruktansvärda drog människan brukar och dessutom betalar skatt för, allt för lite flykt från sig själv, kanoners!

Systembolaget ska bort! Alla över 18 år borde, oavsätt tid på dygnet kunna köpa och inta denna dryck.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Inaktiv
Skrivet av Mr_Qi:

Så en tråd om lagligt knark på en spelsida.. Den mest fruktansvärda drog människan brukar och dessutom betalar skatt för, allt för lite flykt från sig själv, kanoners!

Lite märkligt att man inte gjort samma sak med snus och tobak än så att det bara får säljas i en viss typ av butik. I Finland har de ju istället förbjudit så att man inte får sälja snus.

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Så en tråd om lagligt knark på en spelsida.. Den mest fruktansvärda drog människan brukar och dessutom betalar skatt för, allt för lite flykt från sig själv, kanoners!

Surgubbe, här blandas snart rom och cola för lite trevligt med grannarna. Skål!

Releasehästryttare
Skrivet av heady89:

Surgubbe, här blandas snart rom och cola för lite trevligt med grannarna. Skål!

Skål! Sitter och suger på ett billigt portugisiskt vin (79.- för en liter)

Medlem

Är det nån här som dricker Cognac??
Jag har kollat runt restaurangers menyer i göteborg men hittar
inget

Nån som har lite tips?
Tack på förhand

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Är det nån här som dricker Cognac??
Jag har kollat runt restaurangers menyer i göteborg men hittar
inget

Nån som har lite tips?
Tack på förhand

https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/hennessy-vs-15601/

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Känns sjukt otippat att läsa alkoholrekommendationer på det här forumet. Dricker själv otroligt sällan och alltid haft bilden av att de som är väldigt spelintresserade gärna väljer bort flaskan. Kul initiativ dock, även om jag inte har några tips att bidra med.

gött o öla o spela

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Känns sjukt otippat att läsa alkoholrekommendationer på det här forumet. Dricker själv otroligt sällan och alltid haft bilden av att de som är väldigt spelintresserade gärna väljer bort flaskan. Kul initiativ dock, även om jag inte har några tips att bidra med.

Jag dricker varje dag, fast väldigt lite. På sommaren ett glas folköl, nu på vintern dricker jag whisky. Men inga mängder, bara en munfull.
Några jag gillar: Stewart's, The Talisman, Bell's. Jack Daniel's vill jag också ha ibland.
Ska testa nån julöl denna julen.

Medlem

Åh vad kul att testa nåt annat än whisky 😀
Tack för tipset

Har du provat martell eller remy martin ?

Medlem
Skrivet av Robostar:

Haha när jag såg tråden så tänkte jag; 200% att någon lagt upp en bild på dunken 😅

Medlem

2 av mina favorit-gins 2023!

Överlägset bäst 2023!
349:- Nr 39087

Sjukt bra pris och runner-up 2023!
289:- Nr 725

Releasehästryttare

Är Sake värt att testa eller är det bara äckligt?

Medlem
Skrivet av Devan:

Är Sake värt att testa eller är det bara äckligt?

Finns jättegod Sake så inget du borde utesluta bara för att, vet dock inte vad som är gott på systemet.

Blev intresserad ditt inlägg och beställde ett par flaskor för att testa då utbudet nu är lite större än senast jag kollade.

Medlem

Älskar sake! Tycker att det är farligt gott faktiskt testa Gekkeikan eller Dewatsuru Choinama. Lite "billigare" på bolaget men extremt goda, tror de finns på de flesta bolag också.
@Devan

Medlem

Har vi någon som är duktig på Whisky här?

Jag är på jakt efter varsin flaska till 2 barndomsvänner som nyligen fyllt 34. De har stöttat mig genom en riktigt mörkt period av mitt liv och jag vill ge dem något som är lite "extra".

Den ena tycker om rökig Whisky och Laphroaig är favoriten. Det skulle vara kul att ge honom något liknande men ändå annorlunda. Allt från medel rökighet till rejält rökigt tänker jag.

Den andre är mer för icke rokig whisky, gärna från Japan. Här har jag verkligen noll koll men tänker spontant något från ett land man i första hand inte förknippar med Whisky.

Budget är 2000:-/flaska och storleken spelar ingen direkt roll. 350 eller 700ml.

Har ni några tips i spannet 500-2000 kr så uppskattas det mycket.

Tack på förhand!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Emelal:

Har vi någon som är duktig på Whisky här?

Jag är på jakt efter varsin flaska till 2 barndomsvänner som nyligen fyllt 34. De har stöttat mig genom en riktigt mörkt period av mitt liv och jag vill ge dem något som är lite "extra".

Den ena tycker om rökig Whisky och Laphroaig är favoriten. Det skulle vara kul att ge honom något liknande men ändå annorlunda. Allt från medel rökighet till rejält rökigt tänker jag.

Den andre är mer för icke rokig whisky, gärna från Japan. Här har jag verkligen noll koll men tänker spontant något från ett land man i första hand inte förknippar med Whisky.

Budget är 2000:-/flaska och storleken spelar ingen direkt roll. 350 eller 700ml.

Har ni några tips i spannet 500-2000 kr så uppskattas det mycket.

Tack på förhand!

Är som din kompis och älskar själv rökig whisky. Andra rökiga från Islay-destillerier som Ardbeg, Laphroaig eller Caol Ila är givna vinnare. Annars rekommenderar jag gärna denna.

Japansk whisky har jag tyvärr dålig koll på.

Skriv svar