Se Nintendo presentera Super Mario Bros. Wonder

Robot
Se Nintendo presentera Super Mario Bros. Wonder

Det första 2d-Mario-spelet på en halv evighet är snart här.

#super-mario-bros-wonder


Skribent

Inte så taggad, men ska iaf se presentationen

Skribent

Det var då rejält mycket de avslöjade. Hade jag varit sugen att spela det här, så hade jag inte velat sett det här.

Medlem

Det ser härligt psykedeliskt ut med en del roliga nyheter. Verkar som att Nintendo lyckas skaka lite liv i ett gammalt koncept. Ser fram emot när vi sitter skrattandes hela familjen i soffan och sen blir osams över ett gäng driftande kontroller.

Inaktiv

Såg mycket bättre ut än vad jag trodde innan.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Inte så taggad, men ska iaf se presentationen

Har varit skeptisk jag också - men herregud vilken presentation! Nintendo gör det igen! Enorm kreativitet, nya fiender, att kunna spela online "med andra" och de nya specialförmågorna en kan samla på sig. Detta verkar bli det bästa och mest förnyande 2D-Mario sedan Super Mario World! M-hatten av! Blir garanterat ett köp!

Testpilot
Skrivet av Shadee:

Det var då rejält mycket de avslöjade. Hade jag varit sugen att spela det här, så hade jag inte velat sett det här.

Tack för varningen. Alltför ofta som det är så numera.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Har varit skeptisk jag också - men herregud vilken presentation! Nintendo gör det igen! Enorm kreativitet, nya fiender, att kunna spela online "med andra" och de nya specialförmågorna en kan samla på sig. Detta verkar bli det bästa och mest förnyande 2D-Mario sedan Super Mario World! M-hatten av! Blir garanterat ett köp!

Lugn nu! Att ens bli exalterad över att man kan spela online med andra 2023😅 Och nej, det var ju direkt inte revolutionerande.

Kul med nytt Mario men som sagt, luuugn nu😅

Redaktör
Skrivet av Shadee:

Det var då rejält mycket de avslöjade. Hade jag varit sugen att spela det här, så hade jag inte velat sett det här.

Prinsessan är i ett annat slott!


signatur
Medlem

Som alla andra "mainline" Super Mario-spel, mer eller mindre.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kulneff:

Som alla andra "mainline" Super Mario-spel, mer eller mindre.

Kolla igen! Otroligt mycket nytt här gällande nivåerna, power-ups, Wonder-delarna av nivåerna som skiljer sig från New Super Mario Bros-serien och tidigare 2D-titlar

Det är ju fortfaranade "Super Mario" men det ska det ju vara


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag och tjejen är taggade åtminstone!

Skribent

Ser riktigt trevligt ut, och online-delen kändes rolig. Perfekt färgklick i höstmörkret.

Medlem

Perfekt att dom gjort det barnvänligare beroende på vilken karaktär man spelar. Blir ett givet köp till grabben 😃👍. Det enda som oroar mig var att dom pratade rätt mycket om coins men förklarade inte hur man får dom. Misstänker att kommer ta lång tid att spela ihop men finns ett knapptryck bort att köpa.

Edit: Såg nu när ja beställningen att det släpps ju samma dag som Spider-man 2.

Är hösten 2023 spelårets spelår? Ett par timmar kvar till Starfield och 3 veckor kvar till cyberpunk och sedan AC Mirage, spider-man 2 och Mario. Man kommer inte behöva fundera vad som ska liras till efter jul ledigheten 🥸

Medlem
Skrivet av Deekar:

Lugn nu! Att ens bli exalterad över att man kan spela online med andra 2023😅 Och nej, det var ju direkt inte revolutionerande.

Kul med nytt Mario men som sagt, luuugn nu😅

Det är väl ändå det Mario med mest kreativa och nya inslag någon del haft på ett bra tag? Och visst är det ingen revolution med onlinespelande 2023 men det är ett stort och innovativt steg för Mario och plattformsspelande i sig. Så skulle säga att hypen är berättigad! Kul även att en kan rida på andra spelares Yoshis - även om en spelar som Yoshi själv! Kommer bli kul detta!

Medlem
Skrivet av Shadee:

Det var då rejält mycket de avslöjade. Hade jag varit sugen att spela det här, så hade jag inte velat sett det här.

Jag är sugen på det här redan innan.
Jag ville egentligen inte se, såg ändå och vill spela det ännu mera nu! HYPE!


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Prinsessan är i ett annat slott!

Hey! No spoilers!

På en mer seriös not: den beryktade Switch-utgåvan som inte helt oväntat visade sig stämma känns väldigt... lat? Tråkig. Ingen för mig. Men så har jag redan den ursnygga Zelda-Switchen så kanske bäst så...

Medlem

Nu är bara frågan, kommer jag orka vänta på att spela detta med min tjej eller ska jag spela det själv?
Hon är ju inte så duktig så är rädd att jag blir frustrerad xD MEN! Då finns ju Yoshi, hennes favoritkaraktär.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag som tidigare hade tänkt att jag kunde avvakta med detta då spelhösten är så fylld och föräldraledighet inte genererar pengar som räcker till spel direkt…

Skribent
Skrivet av Mutumba:

Tack för varningen. Alltför ofta som det är så numera.

Ja, det var mycket som jag gärna hade upptäckt själv när jag spelat. Det var inte direkt "You can zoom in, zoom out, CHANGE ANGELS!" utan mycket mer ingående.

Fast jag är nog rätt extrem när det gäller sådant här, men de allra bästa spelupplevelserna jag haft har varit när jag gått in i spel utan någon förhandsinfo överhuvudtaget. T.ex. FF VII, Phantasy Star IV, Hollow Knight, Ori, Undertale kommer jag på såhär på rak arm.

Skrivet av Tomas Helenius:

Prinsessan är i ett annat slott!

Där var spiken i kistan! Nu behöver jag inte spela det här.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det är väl ändå det Mario med mest kreativa och nya inslag någon del haft på ett bra tag? Och visst är det ingen revolution med onlinespelande 2023 men det är ett stort och innovativt steg för Mario och plattformsspelande i sig. Så skulle säga att hypen är berättigad! Kul även att en kan rida på andra spelares Yoshis - även om en spelar som Yoshi själv! Kommer bli kul detta!

Ja alltså de ser ju bra ut och kommer säkert vara ett pangspel i 15 timmar och det är säkert det mest kreativa Mario-spel på länge. Men jag var ju 300x mer hypead på Oddysey! Sen i allmänhet är det ju inte mer kreativt än vissa andra spel. Jag tolkade det som om det kommer vara GOTY😅

Medlem
Skrivet av Deekar:

Ja alltså de ser ju bra ut och kommer säkert vara ett pangspel i 15 timmar och det är säkert det mest kreativa Mario-spel på länge. Men jag var ju 300x mer hypead på Oddysey! Sen i allmänhet är det ju inte mer kreativt än vissa andra spel. Jag tolkade det som om det kommer vara GOTY😅

Jag var också mycket mer hypad på Galaxy. Inte för att detta ser dåligt ut, men jag tycker inte sidscrollande plattformsspel är speciellt roliga bara.

Medlem

Spelet släpps den 20 oktober.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Ja alltså de ser ju bra ut och kommer säkert vara ett pangspel i 15 timmar och det är säkert det mest kreativa Mario-spel på länge. Men jag var ju 300x mer hypead på Oddysey! Sen i allmänhet är det ju inte mer kreativt än vissa andra spel. Jag tolkade det som om det kommer vara GOTY😅

Ja, jag hade också varit betydligt mer exalterad över ett "Odyssey 2" eller något - men det sparar de väl till nästa konsol så - men jag gick från att vara grovt skeptisk till spelet och om jag ens kommer införskaffa det till positivt överraskad hur mycket kreativitet och spelglädje Nintendo återigen lyckas smäcka in i ett nytt spel så de lyckades ändå vända mig helt med denna Direct. Men att det blir bättre än Tears of the Kingdom, Spider-Man 2 eller Starfield ser jag inte som speciellt troligt. Men någonstans på årsbästalistorna kanske det hamnar ändå

Testpilot
Skrivet av Shadee:

Ja, det var mycket som jag gärna hade upptäckt själv när jag spelat. Det var inte direkt "You can zoom in, zoom out, CHANGE ANGELS!" utan mycket mer ingående.

Fast jag är nog rätt extrem när det gäller sådant här, men de allra bästa spelupplevelserna jag haft har varit när jag gått in i spel utan någon förhandsinfo överhuvudtaget. T.ex. FF VII, Phantasy Star IV, Hollow Knight, Ori, Undertale kommer jag på såhär på rak arm.

Jag är ganska mycket likadan. Brukar kolla trailer 1 och kanske 2 men sedan har jag inte behovet längre. I just det här fallet vet jag redan att spelet kommer vara bra eftersom det är Nintendo och då blir trailer-behov inte lika starkt.

Inaktiv
Skrivet av Kulneff:

Som alla andra "mainline" Super Mario-spel, mer eller mindre.

Jag förstår vad du menar.
Lite som New Super Mario Bros med att man har en extra sak att byta till och att det är världar med mera. Men det är ju ett Super Mario Bros spel så då vore det ju synd om de ändrade för mycket.
Men sen har de ju lagt till med så mycket mer nya funktioner. Plus att man fick reda på mycket mer om Wonder flowers 🌸

Medlem

Oklart vad som hände ikväll, råkade...


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Riktigt taggad på det här! Såg kreativt och roligt ut samtidigt som det är klassiska 2D Mario i grunden


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

1
Skriv svar