Embracer stänger Saints Row-utvecklaren Volition

Robot
Embracer stänger Saints Row-utvecklaren Volition
Medlem

Inte för att vara den som är den men det hjälper nog inte heller att studion levererat tvivelaktiga spel på senaste.

Medlem

Åh, jag minns rymdspelens glada dagar där Volition verkligen levererade toppklass. Descent var en bra serie, men Freespace 1 och 2 var verkligen fantastiska. Riktigt kul att de spelen lever vidare i open source-projekt.

Saints Row har väl känts som det varit på dekis ett tag, tyvärr.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag minns första Red Faction! Ett så underbart och innovativt spel.
Inget annat spel (om möjligen kanske No Man's Sky, beroende på hur man ser det) har sedan dess anammat möjligheten att gräva, borra eller spränga väggar, tak och golv på samma sätt som man kunde göra helt fritt i Red Faction. Gräva långa djupa tunnlar under marken eller spränga hål i väggar, i princip var man ville på kartan. Inga begränsningar. Detta spelet släpptes dessutom för 22år sedan. 2001.
Man kunde dessutom bygga egna banor med samma möjligheter.
Good times.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Så köpa studion för att sen stänga ner dem, genialiskt! Kanske inte ska spendera över ens tillgångar trots allt.

Medlem

Embracer är nutidens EA för 15 år sen.

Avstängd

Go woke, go broke.

Skrivet av JohannaBjärred:

Go woke, go broke.

Spelade du spelet?
Det var hellre go not woke, go broke.
Spelet var fyllt av skämt som inte var PK.

Medlem

Red faction guerrilla är ett av mina all time favorit spel. Sjukt trist.

Medlem

Nooo! Inget nytt freespace.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Avstängd
Skrivet av Adventure Time:

Spelade du spelet?
Det var hellre go not woke, go broke.
Spelet var fyllt av skämt som inte var PK.

Ja, jag spelade spelet, och det var så woke det kan bli. Bara för att man vågade vara edgy och skämta om det manliga könet så är det inte anti-PK för det. Extremt många nickningar till anti-kapitalism, marxism och postmodern könsförvirring. Helt klart tillräckligt mycket för att det skulle störa min upplevelse. Sen var det ju en trött värld och en buggfest också, så det hjälpte ju inte heller direkt.

Medlem

Snarare en konsekvens av att frångå spelet kärna och svara med hånfulla kommentarer mot sitt community.

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hoppsan. Kom konsekvenserna ikapp Volition?

Medlem

Det är synd på alla studios och alla jobb som försvinner tack vare embracers girighet och fall!

Medlem

"Det är inte känt om nedläggningen av Volition även innebär slutet för Saints Row eller om någon annan studio får ta sig an licensen"
Äger inte Embracer licenserna nu då?

Sedan, om de är kompetenta utvecklare, så kommer de förhoppningsvis hitta nya jobb. ChatGPT tar över? 😦

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

"Det är inte känt om nedläggningen av Volition även innebär slutet för Saints Row eller om någon annan studio får ta sig an licensen"
Äger inte Embracer licenserna nu då?

Sedan, om de är kompetenta utvecklare, så kommer de förhoppningsvis hitta nya jobb. ChatGPT tar över? 😦

Jo, Embracer bör äga licensen för Saints Row.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Redaktör
Skrivet av Weeks_death:

"Det är inte känt om nedläggningen av Volition även innebär slutet för Saints Row eller om någon annan studio får ta sig an licensen"
Äger inte Embracer licenserna nu då?

Sedan, om de är kompetenta utvecklare, så kommer de förhoppningsvis hitta nya jobb. ChatGPT tar över? 😦

Jo, men om nån annan Embracerägd studio tar över utvecklingen.


signatur
Medlem

Har inte spelat nya Saints Row men ersattes originalkaraktärerna med dom där som ser ut som random npc's?
Snacka om att tappa själen så fall.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Synd, framförallt Descent, Freespace och Red Faction var en betydande del av min speluppväxt. Har aldrig riktigt gett mig på Saints Row men serien verkar ju ha haft en hel del fans, åtminstone fram till den senaste delen. Däremot börjar jag att tycka alltmer illa om Embracer - från att ha varit odelat positiv till en svensk stormakt i spelindustrin tycker jag nu att de framstår mer och mer som EA i gammalt gott slag där en studio stängdes ner utan förvarning efter ett enstaka mindre lyckat projekt.

Medlem

herrejävlar! visste inte att dom skapade och gjorde red faction serien. stort fan. att leka med miljön, förstöra och kunna se byggnader falla, är alltid så kul (i spel förstås). agents of mayhem har sina moment men så köpte man den svin billigt på xboxen (under 100kr för det hela med dlc). synd för alla anställda 😟


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Inte för att vara den som är den men det hjälper nog inte heller att studion levererat tvivelaktiga spel på senaste.

yep, tänkte samma. tyvärr varit så ett tag från dom


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Väldigt tråkigt. Saints row 2 var fantastiskt.

Medlem
Skrivet av Alexcan:

Väldigt tråkigt. Saints row 2 var fantastiskt.

Fantastiskt roligt spel, särskilt i co-op.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har inte spelat nya Saints Row men ersattes originalkaraktärerna med dom där som ser ut som random npc's?
Snacka om att tappa själen så fall.

Jo, de ersattes av ett gäng millenials med studielån och den största motivatorn till allt är hur dom ska ha råd med ett våffeljärn (ja, på riktigt).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Med senaste Saints Row i tanke så kommer uttrycket "go woke, go broke" återigen.
Leverera saker spelare vill ha, inte politiskt korrekt skit.

Skrivet av DarkSvenn1002:

Det är synd på alla studios och alla jobb som försvinner tack vare embracers girighet och fall!

Det kan ju inte vara så att Volition producerade skit som sålde dåligt.

Skrivet av Molotov:

Har inte spelat nya Saints Row men ersattes originalkaraktärerna med dom där som ser ut som random npc's?
Snacka om att tappa själen så fall.

Precis. Det där edgelord gänget ersatte Saints Row gänget.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Alexcan:

Väldigt tråkigt. Saints row 2 var fantastiskt.

Ja och det var typ 15 år sedan det kom ut med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det bästa spartipset borde väl helt enkelt vara att sluta handla?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ja och det var typ 15 år sedan det kom ut med.

Haha ja men hade lätt kunnat köra igenom den igen.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Jo, de ersattes av ett gäng millenials med studielån och den största motivatorn till allt är hur dom ska ha råd med ett våffeljärn (ja, på riktigt).

Jag vet inte jag är själv 80-talist karaktärerna ser mer ut som nått från Fortnite generationen 😂
Det var synd ser ut som man kan skippa spelet.

Skrivet av Mirage:

Med senaste Saints Row i tanke så kommer uttrycket "go woke, go broke" återigen.
Leverera saker spelare vill ha, inte politiskt korrekt skit.

Det kan ju inte vara så att Volition producerade skit som sålde dåligt.

Precis. Det där edgelord gänget ersatte Saints Row gänget.

Tråkigt, nog för att det gick ut för Saints row men att man dumpar hela gamla gänget i en remake lät ju riktigt illa.
Hade gärna sett att en reboot gick tillbaka till rötterna så man kunde glömma bort äventyr i rymden, matrix och hellvetet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar