Snabbkollen – I vilket tekniskt skick släpps Starfield?

Robot
Snabbkollen – I vilket tekniskt skick släpps Starfield?

Tror du Bethesda får till det tekniska, eller blir det buggigt?

#snabbkollen, #starfield


Medlem

Deras spel har alltid ganska många buggar, men jag har nog aldrig varit med om att de inte är spelbara vid lanseringen. (Möjligtvis med undantag av Fallout 76.)


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Har kollat en hel del leaks och av det man kan se så verkar det vara väldigt polerat. På fredag vet vi exakt, och hypen växer!

Medlem

Har inte digitalfoundry gett lite positiva peaks? Hoppas på det bästa!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Metroid:

Deras spel har alltid ganska många buggar, men jag har nog aldrig varit med om att de inte är spelbara vid lanseringen. (Möjligtvis med undantag av Fallout 76.)

Samma här. Men tror nog att detta kommer vara mer polerat än tidigare släpp.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Bygger antagandet på tomma luften, men känns som att det kommer vara i ganska bra skick vid release.

Medlem

Känns som Bethesda spel ska vara lite buggiga i början, lite charmen med deras spel. Så länge inget är game breaking då.
Alla minns ju vagnen i början av Skyrim som kunde få för sig att göra lite vad som helst.

NuZ
Testpilot

Är nog spelbart men som deras flesta spel hyffsat buggiga vid release.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Lika trasigt som alla deras andra spel, av någon anledning så får Bethesda fri pass på det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Enligt "läckorna" är det väldigt polerat och utan buggar. Men det betyder ju igentligen inget. Men den extra tiden de fick från Microsoft har tydligen varit bra.

Medlem

Det kommer gå jättebra


signatur

Meep!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vileoxe:

Lika trasigt som alla deras andra spel, av någon anledning så får Bethesda fri pass på det.

Fast för dem det? Pratar du med vem som helst så kan nog alla berätta att deras spel är buggiga. Frågan är ju bara om det är så buggit så spelet är trasigt eller om det oftast är små saker som kan fixas genom att ladda en sparfil.

Erfarenheten där kommer också skilja sig från person till person.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

“It just works” - Todd Howard
Sen får man tolka det hur man vill…

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Lika trasigt som alla deras andra spel, av någon anledning så får Bethesda fri pass på det.

Inte fri pass, det är oftast det enda som drar ner deras spel. Dock brukar spelen vara så bra i övrigt att man kan ha överseende med det.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fast för dem det? Pratar du med vem som helst så kan nog alla berätta att deras spel är buggiga. Frågan är ju bara om det är så buggit så spelet är trasigt eller om det oftast är små saker som kan fixas genom att ladda en sparfil.

Erfarenheten där kommer också skilja sig från person till person.

jag skulle verkligen säga att dom får de. vart man än läser om beteshda och deras buggiga spel så ser man kommentarer som försvarar det med: "det är en del av upplevelsen/charmen." (Finns även i denna tråd såg jag)

Moderator | Testpilot
Skrivet av kennyg123:

jag skulle verkligen säga att dom får de. vart man än läser om beteshda och deras buggiga spel så ser man kommentarer som försvarar det med: "det är en del av upplevelsen/charmen." (Finns även i denna tråd såg jag)

Jo men folks skriver ju det med glimten i ögat, inte som ett riktigt försvar Med tanke på alla deras spelsläpp som stäcker sig tillbaka till 90-talet för Elder Scrolls så har det alltid varit buggit och många gånger har det varit roliga buggar också. Man accepterr att det kommer vara problem men det är ju såklart alltid ett minus Bästa hade givetvis varit att spelen är helt felfria.

Underhållande buggar är ju roliga oavsett spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Det kommer gå jättebra

😉

Medlem

Bethesda-fanboys verkar acceptera spel i extremt buggit skick, så får community-moddare sen lösa dem själva.

Det är nåt med Bethesda där nästan buggar accepteras för att det förväntas av dem, och det är en meme inom spelvärlden.

Medlem

Jag tror att det är relativt stabilt tack vare långa förseningen.

Medlem

Problemet med Bethesdas spel är att det finns för mycket fanboys och recensenter som är fanboys; att man inte kan lita på någon om hur spelet är. De kommer säga att de är suveränt oavsett. Tur det släpps på GamePass så man slipper köpa det för 849kr.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Problemet med Bethesdas spel är att det finns för mycket fanboys och recensenter som är fanboys; att man inte kan lita på någon om hur spelet är. De kommer säga att de är suveränt oavsett. Tur det släpps på GamePass så man slipper köpa det för 849kr.

Äh det gäller ju de flesta större bolag. Zelda är väl ett bra exempel från Nintendo, soulsspel från From ett annat, osv. Tycker alltid man ska ta recensioner med en nypa salt, men förhoppningsvis kan snittet ge någon fingervisning. Annars gäller det att hitta någon/några recencenter man litar på, eller gå in blind och testa själv.

Som du skriver så är det en klar fördel med tjänster som gamepass, där det är lättare/billigare att testa själv och se.

Gnällkuk
Skrivet av dTexN:

Har inte digitalfoundry gett lite positiva peaks? Hoppas på det bästa!

Njae? De sa väl inget om det alls eftersom de är under NDA?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

Jag tror det åtminstone kommer vara rätt bra initialt, möjligt att det kanske finns trassligheter längre fram när man kommit en bit. Problemet har väl varit att de många gånger pajat spelet med patchar, så vem vet vad som händer när d1-patchen kommer.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

KoP
Medlem

På konsol (i detta fallet Xbox 360 och Xbox One) har jag iaf aldrig haft några större problem med deras spel precis vid release. 🙂

På senare år har dock någon patch till Fallout 4 fått spelet att krascha lite titt som tätt. 😂

Hur deras spel har varit på Playstation och PC vid release lämnar jag osagt då jag inte vet något om det.

Medlem

Min gissning är att det faktiskt kan bli ett av deras mer buggfria spel Bethesda lanserat. Om de släppt Starfield när det först var planerat 2022, hade det troligtvis varit i riktigt illa skick men nu kanske spelet kommer vara hyfsat polerat.

Den stora frågan är snarare om spelet kommer vara roligt och engagerande att spela. Finns nog stor risk att man kommer tröttna ganska snabbt, om det visar sig att världen de skapat bara är ännu ett stort hav med knädjupt vatten.

Man bör nog som vanligt med dagens spelindustri ha väldigt begränsade förväntningar. Jag räknar att åtminstone till PC kanske det kommer vara ett ganska okej action-äventyrsspel. Dugliga strider, en del tunna rpg-element, halvdana mediokra karaktärer, för det mesta intetsägande uppdrag, svagt berättande och simpla fantasilösa spelelement. Kanske blir ett okej tidsfördriv i brist på andra bättre openworld AAA-titlar. Mer än så kan man nog inte hoppas på.

Vore dock på tiden att vi nu slipper den gamla dryga 60fps begränsningen. Låste man upp bilduppdateringen i Fallout 4 och spela i +120fps blev striderna mycket bättre. Dock medförde det vissa problem, där hackingstationer inte gick att använda korrekt.

Kommer nog oavsett suga rätt hårt på konsol med 30fps. Svårt att ignorera den elefanten 2023, speciellt då nuvarande generation haft mer fokus på 60fps. Blir än mer märkbart i förstaperson, samt att Bethesda allt mer verkar dra deras titlar mot att vara actionbetonade spel, som Starfield nu också ser ut att vara.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Har inte digitalfoundry gett lite positiva peaks? Hoppas på det bästa!

Digital Foundry nämnde tidigare i år att de kommer inte jämföra Starfield mot några andra AAA titlar. Varken i samma prisklass eller genre. De kommer sänka ribban och endast betygsätta spelet mot andra Bethesta spel. Fult gjort tycker jag. Det verkar som att Microsoft och Bethesda är på en så låg nivå att att hade varit som att sparka på någon som ligger ner att testa spelet rättvist

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Äh det gäller ju de flesta större bolag. Zelda är väl ett bra exempel från Nintendo, soulsspel från From ett annat, osv. Tycker alltid man ska ta recensioner med en nypa salt, men förhoppningsvis kan snittet ge någon fingervisning. Annars gäller det att hitta någon/några recencenter man litar på, eller gå in blind och testa själv.

Som du skriver så är det en klar fördel med tjänster som gamepass, där det är lättare/billigare att testa själv och se.

Ja absolut. Senaste Zelda är ett praktexempel likaså Cyberpunk 2077.

phi
Medlem

Bethesda-skick.

Medlem

Kommer bli buggfritt och skoj. På fredag kör vi.

Medlem

Unofficial Starfield Patch

12
Skriv svar