Everspace 2 är nu släppt på Xbox Series X/S och Playstation 5

Robot
Everspace 2 är nu släppt på Xbox Series X/S och Playstation 5
Medlem

Roligt spel men inget stöd för hotas sänker det lite för min del. Hade sett fram emot att köra det med spak.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Roligt spel men inget stöd för hotas sänker det lite för min del. Hade sett fram emot att köra det med spak.

Hotas?? Vad är det?

Medlem
Skrivet av Guld:

Hotas?? Vad är det?

Hands On Throttle And Stick. Flygsticka med gasreglage helt enkelt.

Jag själv kör med HOSAS - Hands On Stick And Stick. Då har man två stycken stickor, men jag kör mest rymdsim där fungerar det skitbra.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Hands On Throttle And Stick. Flygsticka med gasreglage helt enkelt.

Jag själv kör med HOSAS - Hands On Stick And Stick. Då har man två stycken stickor, men jag kör mest rymdsim där fungerar det skitbra.

Ok. Men det går väl lika bra med vanlig handkontroll.

Medlem
Skrivet av Guld:

Ok. Men det går väl lika bra med vanlig handkontroll.

Absolut, jag kör Everspace 2 med handkontroll då det är ett väldigt arkadigt spel och det fungerar skitbra.

Men ska du spela exempelvis Elite eller Star Citizen så ökar nöjet mångfalt med HOTAS/HOSAS.

Medlem
Skrivet av Guld:

Ok. Men det går väl lika bra med vanlig handkontroll.

Lika bra är väl smaksak. Vissa tycker väl att man kör bil bättre med ratt tex.
Men ja, spelet fungerar väldigt bra med handkontroll.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Hands On Throttle And Stick. Flygsticka med gasreglage helt enkelt.

Jag själv kör med HOSAS - Hands On Stick And Stick. Då har man två stycken stickor, men jag kör mest rymdsim där fungerar det skitbra.

Jag har aldrig fattat detta för rymdsim. Kör massa Elite Dangerous och jag vill fortfarande ha ett gasreglag.
Vet dock att vissa throttles inte har så bra stöd för att backa, men ändå.

Medlem

Diggade Chorus mycket, detta verkar vara i samma liga?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Diggade Chorus mycket, detta verkar vara i samma liga?

Har inte spelat det men Chorus verkar ha högre tempo än Everspace 2. Finns demo att ladda ner på Steam, jag vet inte om demo finns till Xbox/Playstation.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Har inte spelat det men Chorus verkar ha högre tempo än Everspace 2. Finns demo att ladda ner på Steam, jag vet inte om demo finns till Xbox/Playstation.

tog hem everspace2 via pc gamepass detta verka kul och lite i samma stil som Chorus fast "djupare"


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Helt ok mainstory men annars tycker jag inte det var mkt att hänga i granen, väldigt arkadig looter shooter och långt ifrån spel som Privateer och Freelancer. Men glad att det börjat komma lite åt det hållet iaf.

1
Skriv svar