FZ Play – Snörôds saga fortsätter i Baldur's Gate 3

Robot
FZ Play – Snörôds saga fortsätter i Baldur's Gate 3

Ikväll igen: Wakkaah spelar Baldur's Gate 3.

#baldurs-gate-3, #baldurs-gate-iii, #fz-play


Medlem

Håller på att spricka nu inför PS5 releasen.

Medlem

Jag tycker det är jobbigt att behöva vänta på PS5 releasen. Nu blev det helt plötsligt extra jobbigt för jag vill se detta, men samtidigt vill jag inte se något, för spoilers. Detta lidande….

Medlem

Ses i aftona!


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

Medlem

Är det bara jag som inte är så upphetsad? Vinkel ovanifrån, måste trycka på en punkt för att gå dit man vill, vänta på sin tur...ni får gärna spamma om varför jag ska spela detta.

Moderator
Skrivet av Detekt:

Är det bara jag som inte är så upphetsad? Vinkel ovanifrån, måste trycka på en punkt för att gå dit man vill, vänta på sin tur...ni får gärna spamma om varför jag ska spela detta.

Tänker inte att du ska känna dig tvungen att spela det om det inte är din typ av genre eller spel. Jag älskar exakt den här typen av spel och har längtat efter det i en mer modern tappning. Därför är de turbaserade striderna och vinkeln ovanifrån perfekt för just detta enligt mig. Om det är en ny typ av spel för dig kan det vara värt att testa för att se om du kan ryckas med av fantastiskt berättande. Annars kan du ju kolla förbi kvällens stream.

Med detta sagt är smaken som baken. Det finns många spel som gör mig otroligt avtänd; Apex, CS GO, FiFA, FALL GUYS... Listan kan göras lång. Men jag är helt övertygad om att det finns massor av gamers som tycker helt tvärtom och att jag missar något väldigt kul!

Moderator
Skrivet av Alienshade:

Håller på att spricka nu inför PS5 releasen.

Skrivet av wakkz:

Jag tycker det är jobbigt att behöva vänta på PS5 releasen. Nu blev det helt plötsligt extra jobbigt för jag vill se detta, men samtidigt vill jag inte se något, för spoilers. Detta lidande….

Förstår att väntan är tuff!

Moderator
Skrivet av dymozahr:

Ses i aftona!

Nice, det ska bli så kul!

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Tänker inte att du ska känna dig tvungen att spela det om det inte är din typ av genre eller spel. Jag älskar exakt den här typen av spel och har längtat efter det i en mer modern tappning. Därför är de turbaserade striderna och vinkeln ovanifrån perfekt för just detta enligt mig. Om det är en ny typ av spel för dig kan det vara värt att testa för att se om du kan ryckas med av fantastiskt berättande. Annars kan du ju kolla förbi kvällens stream.

Med detta sagt är smaken som baken. Det finns många spel som gör mig otroligt avtänd; Apex, CS GO, FiFA, FALL GUYS... Listan kan göras lång. Men jag är helt övertygad om att det finns massor av gamers som tycker helt tvärtom och att jag missar något väldigt kul!

Ok, tack. Jag är verkligen World of Wracraft-skadad och har lite svårt för den här vinkeln. Man vill ju liksom ner på marken och grotta. Och turbaserat har jag inte mycket erfarenhet av. Jag kanske borde testa.

Väldigt underhållande att se dig streama hur som helst!

Medlem

Hoppas (lite ego här) nästa stream inte är BG3! Vill inte ha några spoilers! Men samtidigt saknar man att hänga med Wakkaah och chatten, höll på att köra en "fuck it" och börja glo men står på mig!


signatur

Lär dig älska dig själv! Tro mig min vän, ljuset inom dig kommer skina starkare än någonsin!

Medlem
Skrivet av Detekt:

Ok, tack. Jag är verkligen World of Wracraft-skadad och har lite svårt för den här vinkeln. Man vill ju liksom ner på marken och grotta. Och turbaserat har jag inte mycket erfarenhet av. Jag kanske borde testa.

Väldigt underhållande att se dig streama hur som helst!

Om det mest gäller kameran så går det att zooma in rätt rejält så det nästan blir över axel perspektiv. Likaväl som det går att zooma ut så man ser allt precis ovanifrån. Sök upp BG3 camera på youtube eller nåt så får du se vad jag menar.

Medlem

Kommer nog 'bajta' snöröd till någon framtida karaktär om det är ok? Låter lite som halv alkis / halv by i småland

Medlem

Toppenbra stream! Vill verkligen se mer av BG3. Du gör ett jättebra jobb!

Moderator

Kul med så många taggade fzare under kvällens stream och att få djupdyka i nörderi kring Baldur's Gate och DnD!

Medlem
Skrivet av Detekt:

Är det bara jag som inte är så upphetsad? Vinkel ovanifrån, måste trycka på en punkt för att gå dit man vill, vänta på sin tur...ni får gärna spamma om varför jag ska spela detta.

Om du känner så för top down turn based RPGs tycker jag inte du ska spela det. Låt oss som älskar genren njuta.

Medlem

Bra stream, fick mycket förklarat! Hade inte haft emot någon till med BG3, men helst av allt räcker streams av något slag


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

International
Man of Mystery

Jag lurkade lite hela kvällen på telefonen, satt på möte/middag och ibland tror jag att jag var en smula okontaktbar för resten av världen. Bra stream som alltid, måste bara se till att frilägga kvällarna ibland så man kan vara mer delaktig


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av s0lst1ng:

Kommer nog 'bajta' snöröd till någon framtida karaktär om det är ok? Låter lite som halv alkis / halv by i småland

Jag skjutsade sonen till scoultläger i Sjörröd i sommar. vi spånade på att sjön var var blodfärgad pga av alla turister som scouterna genom tiderna offrat.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Någon som vet när Hotfix 4 släpptes? Spelade igår men vet inte om det var med HF3 eller 4. Kommer ju eventuellt inte gå att ladda sparfilerna som jag sparade igår kväll annars... :/

Edit: Det var snabbt fixat. Bravo, Larian!


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

International
Man of Mystery

Men visst är Gale rätt så lik Wakkaah ? Kunde man bara få hans röst på skånska hade det ju varit klockrent


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Moderator
Skrivet av bluenephilim:

Men visst är Gale rätt så lik Wakkaah ? Kunde man bara få hans röst på skånska hade det ju varit klockrent

Haha DLC coming up!

1
Skriv svar