"Damn good!" Se fanskapat Twin Peaks-spel i PS1-anda – demo om några dagar

Robot
"Damn good!" Se fanskapat Twin Peaks-spel i PS1-anda – demo om några dagar

Doftar både körsbärspaj och Silent Hill.

#demake, #twin-peaks


Medlem

Nä fyfasen så mysigt, hoppas att det blir klart.

Medlem

Ser trevligt ut! Hade behövt lite musik från det mysiga introt.

Medlem

Hehe coolt.

Twin Peaks, vilken mästerlig serie, en av dom bästa som skapats enligt mig. Minus mitten av säsong två när det blev kaos i produktionen, men som återhämtar sig i slutet och avslutar med ett av dom bästa avsnitten som gjorts i serie.

Lynch och Mark Frost lyckades även göra en av världens bästa filmer, mästerverket Twin Peaks: Fire Walk with Me, uj så bra.

Är det dags att se om serien och filmen kanske? Finns så mycket annat att se, men fan vad sugen jag blev efter nyheten(är förvisso alltid lite sugen på att se om serien/filmen).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Är det dags att se om serien och filmen kanske? Finns så mycket annat att se, men fan vad sugen jag blev efter nyheten(är förvisso alltid lite sugen på att se om serien/filmen).

Det är alltid dags att se om Twin Peaks! haha.
Har du sett säsong 3 också? Den är ju något av en vattendelare men jag tyckte att den var fantastisk på något vis, den känns så otroligt otroligt "fri" jämfört med nåt annat på TV, extremt B ena sekunden och helt otrolig andra. Dock oerhört jävla obehaglig också så det tar emot att se om just den.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Det är alltid dags att se om Twin Peaks! haha.
Har du sett säsong 3 också? Den är ju något av en vattendelare men jag tyckte att den var fantastisk på något vis, den känns så otroligt otroligt "fri" jämfört med nåt annat på TV, extremt B ena sekunden och helt otrolig andra. Dock oerhört jävla obehaglig också så det tar emot att se om just den.

Älskade säsong 3.

Chrysta Bell som spelade FBI-agenten Tammy var jag inte överförtjust i dock, passade inte riktigt in i atmosfären/känslan. Det kan kanske vara för att hon inte är en bra skådespelerska.

Dock är Twin Peaks ganska känd för att ha "corny" och "dåligt" skådespeleri, fast det är ett väl medvetet val och det inger en viss känsla/atmosfär. Chrysta Bell ingav mig inte den känslan, alls.

Utöver det, fantastisk säsong rakt igenom. Den hade allt från tidigare säsonger, komedi, mörker, mystik, sorg, underbar atmosfär. Så jäkla kul att dom lyckades få tillbaka så många skådisar. Vill dock gärna ha en fortsättning efter den avslutningen.

Vi får väl se om "Wisteria/Unrecorded Night" är Twin Peaks-relaterat eller något helt annat. Om det någonsin blir av.

Gotta light?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Finns ingen serie bättre än Twin Peaks. Kommer definitivt spela demon. "Fire, walk with me."

Medlem
Skrivet av Elyz1um:

Finns ingen serie bättre än Twin Peaks. Kommer definitivt spela demon. "Fire, walk with me."

Håller med! Min gåshud är total.

Medlem

Det där såg oerhört läckert ut!

ELF
Medlem

Här sitter man och har aldrig sett Twin Peaks.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Hehe coolt.

Twin Peaks, vilken mästerlig serie, en av dom bästa som skapats enligt mig. Minus mitten av säsong två när det blev kaos i produktionen, men som återhämtar sig i slutet och avslutar med ett av dom bästa avsnitten som gjorts i serie.

Lynch och Mark Frost lyckades även göra en av världens bästa filmer, mästerverket Twin Peaks: Fire Walk with Me, uj så bra.

Är det dags att se om serien och filmen kanske? Finns så mycket annat att se, men fan vad sugen jag blev efter nyheten(är förvisso alltid lite sugen på att se om serien/filmen).

Twin Peaks the return då? 🙂

Medlem

"The owls are not what they seem"

Medlem
Skrivet av Neocron87:

Twin Peaks the return då? 🙂

Vad menas?

Twin Peaks är ett mästerverk, säsong 3 aka The Return inkluderat. ^^ Säsong 2s mittenparti är ganska värdelös dock, tyvärr, som jag nämnde.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Mysigt.

Säsong 3 är bland det bästa jag sett på TV, men visst, säsong 1 var bra när det begav sig också. Sett om säkert 20ggr genom åren.

KoP
Medlem

Twin Peaks säsong 1 och 2 är ju små mästerverk. Säsong 3 som kom 25 år senare.. njaa. 🙄

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Mysigt.

Säsong 3 är bland det bästa jag sett på TV, men visst, säsong 1 var bra när det begav sig också. Sett om säkert 20ggr genom åren.

Helt sjukt vad bra säsong 3 blev. Tror Lynch är en av få som kan lyckas med något så märkligt som en uppföljare 25 år senare. Kom nyligen att tänka på det helt magiska avsnittet med Trinity test nu efter Oppenheimer.

Medlem

Twin peaks är en sådan mästerlig serie ja säsong 2 gick lite vilse men storyn musiken karaktärerna är så jäkla bra hoppas att detta spelet kommer ut och inte blir stoppad !

Medlem
Skrivet av Pettor:

Helt sjukt vad bra säsong 3 blev. Tror Lynch är en av få som kan lyckas med något så märkligt som en uppföljare 25 år senare. Kom nyligen att tänka på det helt magiska avsnittet med Trinity test nu efter Oppenheimer.

Ja, jag hade inga förväntningar på S3 alls, måste säga att jag trodde det skulle bli skit och hade ingen hype alls.

Jag får nästan nypa mig fortfarande över hur bra den var haha.

Medlem

Fasen, jag läser titeln "fanskapet' hela tiden...🙂

Medlem

Såg riktigt charmigt ut! Hade varit kul som ett officiellt släpp


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av A1200G:

Fasen, jag läser titeln "fanskapet' hela tiden...🙂

Samma här. Kanske kan skriva "fan-skapat" från och med nu? 😆😆😆😆

Medlem

Mysigt! Får ta o ladda ned fanskapet nästa vecka

Redaktör
Ponny
Skrivet av Weeks_death:

Samma här. Kanske kan skriva "fan-skapat" från och med nu? 😆😆😆😆

Bra idé. Jag skriver det (och läser detsamma). Det här tycks vara så långt ifrån ett fanskap vi kan komma, dessutom!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kul, måste absolut provas!

Hoppas att de har hämtat mer inspiration från de två första säsongerna än från den tredje (som jag tycker påminde mer om en bedrövlig konstinstallation än en tv-serie).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
1
Skriv svar