Baldur's Gate 3 leder nu över Zelda som årets bäst betygsatta spel

Robot
Baldur's Gate 3 leder nu över Zelda som årets bäst betygsatta spel
Redaktör
Ponny

Rafflande! Förra året stod det mellan Elden Ring och God of War Ragnarök. Är Zelda och Baldur's Gate 3 årets duell...? Oavsett vad, spelarna vinner.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ja det blir spännande. Baldurs Gate har 18 recensioner just nu, Zelda har 148, det känns lite tidigt att skriva hem till morsan.

Redaktör
Ponny
Skrivet av lasselason:

Ja det blir spännande. Baldurs Gate har 18 recensioner just nu, Zelda har 148, det känns lite tidigt att skriva hem till morsan.

Definitivt! Recensionskoderna till Baldur's Gate 3 var ju sena, så det kommer röra sig upp och ner en hel del framöver.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Båda spelen förtjänar GOTY

Zelda Tears of the kingdom, årets eller kanske till och med årtiondens mest överskattade spel!

Geeks Gaming
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Rafflande! Förra året stod det mellan Elden Ring och God of War Ragnarök. Är Zelda och Baldur's Gate 3 årets duell...? Oavsett vad, spelarna vinner.

Jag hoppas vi får ett scenario där ”player 3 enters the game” med starfield men jag tror det blir svårt i år 😁

Redaktör
Ponny
Skrivet av UntouchableFart:

Zelda Tears of the kingdom, årets eller kanske till och med årtiondens mest överskattade spel!

Mothugg finns definitivt. Många säger att det är "årtiondets bästa spel".


signatur

En Bamseponny av folket

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Mothugg finns definitivt. Många säger att det är "årtiondets bästa spel".

Är absolut inte fel att ha olika åsikter. Men personligen så är Baldurs Gate 3 en klar vinnare gällande Zelda vs BG3. Frågan är ifall Starfield lyckas utmana, den som lever får se

Redaktör
Ponny
Skrivet av UntouchableFart:

Är absolut inte fel att ha olika åsikter. Men personligen så är Baldurs Gate 3 en klar vinnare gällande Zelda vs BG3. Frågan är ifall Starfield lyckas utmana, den som lever får se

Hade varit skitkul! Trehäradsslag.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har inte spelat BG3 men bättre betyg en TotK?? Shit BG3 måste verkligen vara något ut över det vanliga detta måste såklart undersökas 😄🔥

Medlem
Skrivet av UntouchableFart:

Zelda Tears of the kingdom, årets eller kanske till och med årtiondens mest överskattade spel!

Ojdå. Kan inte hålla med dig tyvärr. Jag vill nog påstå att det är det bästa Zelda spelet någonsin.

Svårt att jämföra med baldurs gate men båda spelen är helt fantastiska.

Medlem

Enda minuset som Baldur's Gate 3 får av mig är att min kropp får för lite sömn. Vill helt enkelt inte sluta spela...


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Ett djupt rollspel och ett barnspel. Zelda framstår som avdankad snabbmat i jämförelse, de är inte ens i samma liga.

Medlem

Fantastiskt spelår detta blir... om nu bara Starfield och Mario Wonder levererar som förväntat så kan 2023 bli bästa spelåret sedan 1997.

Skrivet av UntouchableFart:

Zelda Tears of the kingdom, årets eller kanske till och med årtiondens mest överskattade spel!

Snarare alldeles för underskattat
Århundradets bästa spel.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Fantastiskt spelår detta blir... om nu bara Starfield och Mario Wonder levererar som förväntat så kan 2023 bli bästa spelåret sedan 1997.

Snarare alldeles för underskattat
Århundradets bästa spel.

Ja, 2023 kommer räknas som ett makalöst spelår.

Men vad var så bra med just 1997?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Majoren:

Fantastiskt spelår detta blir... om nu bara Starfield och Mario Wonder levererar som förväntat så kan 2023 bli bästa spelåret sedan 1997.

Snarare alldeles för underskattat
Århundradets bästa spel.

Underskattat måste väl ändå vara att ta i? Alla prisar det ju trots att det flyter på mellan 25-30 fps, ser ut som undersidan av en sko och har en tom spelvärld lol.

Medlem

Välförtjänt! Och då älskar jag också Tears of the Kingdom. Men ja, BG3 klår det!

Moderator | Testpilot

Är väl kanske Starfield och Spider-man som kan kämpa om GOTY också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är väl kanske Starfield och Spider-man som kan kämpa om GOTY också.

Vad tror vi om Hogwarts Legacy som GOTY? Grymt bra spel, men känns inte riktigt som att det kommer upp i den nivån?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Vad tror vi om Hogwarts Legacy som GOTY? Grymt bra spel, men känns inte riktigt som att det kommer upp i den nivån?

Har inte spelat det. Tror inte det är bra nog för det, men det har ju sålt otroligt, otroligt mycket.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har inte spelat det. Tror inte det är bra nog för det, men det har ju sålt otroligt, otroligt mycket.

Tror att du har rätt. Det är ett jättebra spel men saknar något för att vara där uppe bland de riktiga giganterna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ja, 2023 kommer räknas som ett makalöst spelår.

Men vad var så bra med just 1997?

Jag listar höjdpunkterna från min eget spelår -97 (ja, jag var tvungen att googla vad som släpptes det året):

Final Fantasy 7, Golden Eye, Super Mario 64, Total Annihilation, Gran Turismo, Castlevania: Symphony of the Night, Dungeon Keeper, Diablo, Jedi Knight: Dark Forces 2, Fallout, Carmageddon, MDK, X-Wing vs TIE Fighter, Blood, Shadow Warrior, Quake 2, Age of Empires, GTA.

Helsike vilket år ändå.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Skribent

Sen har vi Cities Skyline 2 i oktober och jag hoppas fortfarande på en release av Hollow Knight: Silk Song i år (det skulle ha kommit redan om man trodde showcaset förra året där alla spel skulle komma inom 12 månader). Sen CS2 på det, Alan Wake 2 och kanske early access på Hades 2.

Ser vi Playstation så är det ju Spider-Man 2 som sticker ut av releaser som är kvar iår.

Bra spelår (Och då har jag säkert missat något spel som kommer släppas i år som är efterlängtat, tog bara de jag kom på såhär på rak arm medan ugnen blir varm för matlagningen.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Jag listar höjdpunkterna från min eget spelår -97 (ja, jag var tvungen att googla vad som släpptes det året):

Final Fantasy 7, Golden Eye, Super Mario 64, Total Annihilation, Gran Turismo, Castlevania: Symphony of the Night, Dungeon Keeper, Diablo, Jedi Knight: Dark Forces 2, Fallout, Carmageddon, MDK, X-Wing vs TIE Fighter, Blood, Shadow Warrior, Quake 2, Age of Empires, GTA.

Helsike vilket år ändå.

Ett fantastisk år som än idag levererar i form av påverkan på branchen genom standarder som sattes eller uppföljare som produceras.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vad tror vi om Hogwarts Legacy som GOTY? Grymt bra spel, men känns inte riktigt som att det kommer upp i den nivån?

Inte i min bok. Världen i sig var fint gjord med bra lore men uppdragsdesignen var tyvärr väldigt tråkigt.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Inte i min bok. Världen i sig var fint gjord med bra lore men uppdragsdesignen var tyvärr väldigt tråkigt.

Håller med. Tyckte också att karaktärerna var platta och tråkiga.

Grunden för ett mästerverk finns där. Hoppas på en uppföljare som löser det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vad tror vi om Hogwarts Legacy som GOTY? Grymt bra spel, men känns inte riktigt som att det kommer upp i den nivån?

Räknar man inte PC-versioner av tidigare släppta spel så var Hogwarts Legacy tveklöst nummer ett som GOTY-kandidat innan BG3 släpptes. Lite surt att släppas tidigt på året då man glömmer fort men det är ändå helt klart på en annan nivå. Mer som en riktigt bra lättsmält blockbuster-film.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Jag listar höjdpunkterna från min eget spelår -97 (ja, jag var tvungen att googla vad som släpptes det året):

Final Fantasy 7, Golden Eye, Super Mario 64, Total Annihilation, Gran Turismo, Castlevania: Symphony of the Night, Dungeon Keeper, Diablo, Jedi Knight: Dark Forces 2, Fallout, Carmageddon, MDK, X-Wing vs TIE Fighter, Blood, Shadow Warrior, Quake 2, Age of Empires, GTA.

Helsike vilket år ändå.

Dungeon Keeper, tänkte på det häromdagen. Vilket fantastiskt spel det var.

Medlem

Det ska bli väldigt kul att läsa hur betygen blir för console-versionerna! Min dator är för slö för bg3 så får bli på nån av consolerna, men är osäker på hur väl det funkar med gränssnittet och styrningen. Lutar mot att jag väntar på xsx-versionen då jag lär fokusera på Starfield under hösten.

12
Skriv svar