Nästa Battlefield blir en "omtolkning av Battlefield som ett sammankopplat ekosystem"

Medlem
Skrivet av T.Mani:

DICE är inte samma DICE som de en gång var heller. Jobbar ens några kvar från när DICE gjorde Battlefield 1942?

Förmodligen någon stackars städare eller något isåfall

Medlem

Låter som urvattnat online service precis vad alla fans vill ha varför inte passa på att ändra namn från Battlefield till Battlepass när de ändå håller på 😁

Medlem

Enligt vad jag har hört så ska ett s.k "Sammakopplat Ekosystem" i realiteten bli Skatebordåkande Soldater som bajsar på sig och somnar mitt i striderna. Detta är enligt en mycket insatt källa vill jag inte tilllägga


signatur
Medlem

Det finns bokstavligt talat ingen kvar på DICE som vet hur man gör ett Battlefield-spel. Det var ganska uppenbart redan med wokefield 5 som sen ledde till den totala katastrofen i form av ett candycrush "utvecklat" tomt skal till en misslyckad battle-royale-namnbytt-till battlefield - release.

De som är på DICE nu spelar uppenbarligen inte ens sitt eget spel då de nerfar allt till oanvändbarhet istället för att se till att det blir mer balanserat. TTK är ett skämt (en pistol är farligare än en 20mm automatkanon) och när en sköld är det mest effektiva vapnet i hela spelet och kan ta en direktträff från en 120mm kanon utan att påverkas alls så är det bara att lägga ner skiten...

Medlem

Vad håller Dice på med?

Kan ni bara sätta er ner och skapa ett riktigt Battlefield utan en massa skit i spelet?

Inaktiv

Det är extremt tydligt vad spelarna vill ha.
Dice: "Vi gör tvärt om vet ja!"

Medlem

Jag vill bara ha ett nytt Battlefield-spel med de klassiska klasserna, tillbaka till 64 spelare och grym jäkla destruction.. Dice. plz


signatur
Medlem
Skrivet av NaxoS:

Viktigast är att spelet utformas efter genusvetenskapsmännen/kvinnorna/hennarna önskemål.

Hahaha, har spelmekaniken någonsin påverkats i BF-serien av dravlet du kläckte ur dig där? 😂 Nä, den egentliga orsaken till att BF varit skräp sedan BF4 är en majoritet av heterosexuella vita mäns dåliga beslut. Allt dåligt i världen kan läggas vid våra fötter.

Medlem
Skrivet av Ender:

Hahaha, har spelmekaniken någonsin påverkats i BF-serien av dravlet du kläckte ur dig där? 😂 Nä, den egentliga orsaken till att BF varit skräp sedan BF4 är en majoritet av heterosexuella vita mäns dåliga beslut. Allt dåligt i världen kan läggas vid våra fötter.

BF1 var väl bra?

Medlem
Skrivet av Cenorida:

BF1 var väl bra?

BF1 var ett gediget polerat spel. Fantastisk atmosfär, grafik, ljud, soundtrack m.m. Ett riktigt bra spel gjort av människor som har lite stolthet över deras jobb.

Men det var inte riktigt ett Battlefield-spel. Det var inte vertical warfare, skydive från skyskrapor, rendezook, c4 bike till omöjliga höjder och allt annat som gjorde BF3 och BF4 så bra. Så ja BF1 var ett bra spel, men borde sålts som ett sidospår till Battlefield.

Skrivet av Avalanche-swe:

BF1 var ett gediget polerat spel. Fantastisk atmosfär, grafik, ljud, soundtrack m.m. Ett riktigt bra spel gjort av människor som har lite stolthet över deras jobb.

Men det var inte riktigt ett Battlefield-spel. Det var inte vertical warfare, skydive från skyskrapor, rendezook, c4 bike till omöjliga höjder och allt annat som gjorde BF3 och BF4 så bra. Så ja BF1 var ett bra spel, men borde sålts som ett sidospår till Battlefield.

Det är väl bara att fortsätta spela BF3 och BF4 och vara helt nöjd med det?
Behöver ju uppenbarligen inget nytt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Cenorida:

BF1 var väl bra?

Det var säkert ok för de som gillar digital krigföring med antika vapen., men jag fastnade aldrig. Smaksak, jag vet, men ändå.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är väl bara att fortsätta spela BF3 och BF4 och vara helt nöjd med det?
Behöver ju uppenbarligen inget nytt.

Hört talas om player base? Tror du att BF3 är ett levande spel med mängder av servrar i alla olika typer av konfigurationer som alla är välfyllda varje dag?

Samma sak med BF4 även om det fortfarande går att spela på dom få servrar som finns kvar. Ditt svar får mig att undra om du vet någonting alls om hur multiplayer spel fungerar...

12
Skriv svar