Killer Instinct fyller 10 år och firar med en uppdatering

Robot
Killer Instinct fyller 10 år och firar med en uppdatering

Kan vi äntligen få en uppföljare?

#Iron-Galaxy, #Killer-instinct


Medlem

Spelade en del för några år sen. Tycker det var kul och relativt lätt att lätt att lära sig. Svårt att konkurrera med drakar som Street fighter och Tekken men eftersom det släpps på Gamepass så tror jag att det kan finnas en marknad för en uppföljare.

Skribent
Skrivet av Lauchen:

Spelade en del för några år sen. Tycker det var kul och relativt lätt att lätt att lära sig. Svårt att konkurrera med drakar som Street fighter och Tekken men eftersom det släpps på Gamepass så tror jag att det kan finnas en marknad för en uppföljare.

Jag spelade SNES-versionen mycket och minns jag såg det som en blandning mellan SF och MK. Det hade unika moveset som Street Fighter för alla fighters, men lite vuxnare stil och avslutningsattacker som MK. Däremot blev det lite löjligt med 300 hits kombos. Om motståndaren inte kunde combobreakers så var spelet otroligt obalanserat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag har kört killer instinct gold(n64) väldigt mycket. Minns när polaren som ofta körde glacius fick tag i en, ja då brukade det vara kört och man var död.
Gillar även att snes kassetten var svart. Den sticker ut mot den vanliga gråa.


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Skribent
Skrivet av Wezper:

Jag har kört killer instinct gold(n64) väldigt mycket. Minns när polaren som ofta körde glacius fick tag i en, ja då brukade det vara kört och man var död.
Gillar även att snes kassetten var svart. Den sticker ut mot den vanliga gråa.

Man fick även med musiken på en cdskiva med SNES-versionen, vilket inte var så vanligt då


signatur

"Writer and Fighter"

novemver 2013? 😅

Skribent
Skrivet av Poisoninmyveins09:

novemver 2013? 😅

Ja, känner du inte till den månaden? XD

(jag fixar!)


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Finns helt klar en marknad för KI, fast jag tror inte att Microsoft är intresserade av så vuxna spel. Älskade Snes versionen och hyrde N64 versionen några gånger, men Xbox One versionen hade väldigt lite intressant att erbjuda och höll inte alls samma klass. Gamla KI var under den tiden en klar konkurrent till SF, medans MK levde mest på sina fatalitys. Hade gärna sett ett nytt KI i samma stil som de senaste MK spelen. Inkludera då gärna karaktärer från Xbox övriga IPn och andra i uppdateringar längre fram

Medlem

Killer Instinct måste ha den lökigaste och löjligaste designen av alla fightingspel…


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Killer Instinct måste ha den lökigaste och löjligaste designen av alla fightingspel…

Nja det fanns riktiga lökspel som Clay Fighter och Dark Rift som var riktigt dåliga.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av lampis:

Killer Instinct måste ha den lökigaste och löjligaste designen av alla fightingspel…

Oj, du kan omöjligen ha spelat många fightingspel från 90-talet...


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av cybo:

Nja det fanns riktiga lökspel som Clay Fighter och Dark Rift som var riktigt dåliga.

Äsch! Mästerverk ju jämfört med spel som Rise of the Robots, Fighting Master, Tattoo Assassins, Eternal Champions, Heavy Nova och Beast Wrestler.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Skribent
Skrivet av cybo:

Nja det fanns riktiga lökspel som Clay Fighter och Dark Rift som var riktigt dåliga.

Dissa för fan inte Clay Fighter!


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, känner du inte till den månaden? XD

(jag fixar!)

Är det den som är efter okokotober? 🤣

Medlem
Skrivet av Balunan:

Oj, du kan omöjligen ha spelat många fightingspel från 90-talet...

Jag har nog spelat de flesta skulle jag tro, allt från att spela som en ko i Fighters Destiny till att spela som en snögubbe i Clay Fighter, men jag tycker nog ändå att designen i Killer Instinct är lökigare.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Jag har nog spelat de flesta skulle jag tro, allt från att spela som en ko i Fighters Destiny till att spela som en snögubbe i Clay Fighter, men jag tycker nog ändå att designen i Killer Instinct är lökigare.

Haha, okej.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Finns ju en anledning till att utvecklarna bestämmer sig för att uppdatera och balansera spelet trots att det är så gammal.

Det första spelet som lyckades med betal modeller som är standard idag och ett nätkod som gjorde det möjligt att spela laggfritt med spelare mellan EU och USA.
Kommer nog aldrig komma ett så revolutionerande fightingspel som KI på några årtionden.

Medlem

Skönt att det finns riktiga utvecklare. De som tar sig tid att jobba med versionerna.

Medlem
Skrivet av lampis:

Killer Instinct måste ha den lökigaste och löjligaste designen av alla fightingspel…

*Fulgore has entered the chat*


signatur

I drank what?

Medlem

Spelar ingen roll hur lökigt det var. Med den super tuffa musiken och ljudbilden, kan inte låta mer "arkadigt " än så. Dessutom en revolutionerande grafik så var det omöjligt att haka upp sig på några lökigheter 😉

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Spelar ingen roll hur lökigt det var. Med den super tuffa musiken och ljudbilden, kan inte låta mer "arkadigt " än så. Dessutom en revolutionerande grafik så var det omöjligt att haka upp sig på några lökigheter 😉

Var riktigt nice med en riktig Techno fighter med tuffa karaktärer. Skulle nog säga att alla karaktärer i första spelet var häftiga och unika.

Tror även att combos i spelet var före sin tid, var väl inget Snes spel som levde upp till det?

Gillade även sista bossens slutsekvens som var en parodi på Blankas slutsekvens i Street Fighter.

Förutom KI så saknar jag även Soul Calibur, kanske hade sett rätt bra ut med ny hårdvara. Jag hade varit helt ok med reboot där med.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Förutom KI så saknar jag även Soul Calibur, kanske hade sett rätt bra ut med ny hårdvara. Jag hade varit helt ok med reboot där med.

Soulcalibur VI är väl ändå (hyfsat) modern hårdvara, eller?


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Soulcalibur VI är väl ändå (hyfsat) modern hårdvara, eller?

5 år gammalt på förra generationens hårdvara och hade inte imponerande grafik ens då. Jag tror att det går att göra mycket och SC:s effekter skulle kunna se riktigt bra ut.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

5 år gammalt på förra generationens hårdvara och hade inte imponerande grafik ens då. Jag tror att det går att göra mycket och SC:s effekter skulle kunna se riktigt bra ut.

Jo du menar så, okej.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Fearnox:

5 år gammalt på förra generationens hårdvara och hade inte imponerande grafik ens då. Jag tror att det går att göra mycket och SC:s effekter skulle kunna se riktigt bra ut.

Man får hoppas att Tekken 8 banar väg för ett nytt SC.

Medlem
Skrivet av Mirage:

*Fulgore has entered the chat*

Hahaha!


signatur

Kunskapsförmedlare.

1
Skriv svar