Quake 2-remastern avslöjas på Quakecon, påstås det

Robot
Quake 2-remastern avslöjas på Quakecon, påstås det
Fragtjuv

Det hade varit strålande!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Kul, har mycket nostalgi från Quake 2 från barndomen.

Medlem

Minns att jag satt mycket i Quark och gjorde Q2 kartor... riktigt skoj! Kanske man borde ta upp igen som hobby


signatur

1# FZ Troll

Lirade mycket Quake och Q3 då det begav sig, men Quake 2 fastnade jag aldrig riktigt för. Kanske testa remastern om det nu är en grej och se om man tycker annorlunda idag.

Medlem

Ge oss en quake 4 remaster också.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ge oss en quake 4 remaster också.

Håller med. Kampanjen var underskattad enligt mig. Hade kul med den.
dock var ju MP inte roligt alls tyvärr


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Hoppas på en "Quake Eternal" eller nån ny "take" på Quake också, lika som de gjorde med Doom Eternal! Ett av de grymmaste single-player FPS på lääänge. Grym action och häftiga fiender och banor!

Medlem

Finns det redan en Quake 1-remaster? Gud så onödigt. Gick det inte redan att spela i 1080p eller 1440p?

Det ser ju lika fult ut som 1996 och (och 1998 för Q2) om de inte fräschar upp grafiken!


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ge oss en quake 4 remaster också.

Ja, i ID Tech 7

Medlem

Q2 var mitt absolut favoritspel som tonåring men en remaster på ett 25 år gammalt spel?
Dom får mina pengar när dom gör en remake.

Medlem

Hoppas på en riktigt remake som Resident Evil spelen

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Håller med. Kampanjen var underskattad enligt mig. Hade kul med den.
dock var ju MP inte roligt alls tyvärr

Mp hade varit ok om det inte vore för 500 sekunder input lagg, precis som mp i doom 3.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Gissar att det är främst för konsolspelare då.
RTX versionen är guld.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Älskar Quake 2!
Var tillomed på Quake 2-SM i Stockholm.
DOOMer var där, liten halvidol sådär 😁

Medlem

Asså, hoppas så mycket på detta. Jag var lite för ung för Quake 1, men demot av tvåan var det som fick igång min kärlek för shooters. Hoppas det är en remake och inte en remaster, men det är kanske mycket att hoppas på.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av aasecond:

Hoppas på en "Quake Eternal" eller nån ny "take" på Quake också, lika som de gjorde med Doom Eternal! Ett av de grymmaste single-player FPS på lääänge. Grym action och häftiga fiender och banor!

Samma här!

Medlem

Kan nog tänka mig spela det, iom det lär komma som Day 1 på Gamepass. Men Quake 2 för mig väcker inga känslor, det är ett mellanspel mellan Quake som alla spelade och Quake 3 arena, som alla spelade.
Att det kom ett spel däremellan, som dessutom krävde bra grafikkort, gjorde nog att många missade det vid release. Kan kanske minnas att vi hade det, och när en kompis visade upp det med deras grafikkort. Men typ aldrig sett det spelas på LAN på den tiden. Medans Quake var ju så stort att man hade LAN där man enbart spelade Quake.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Lirade mycket Quake och Q3 då det begav sig, men Quake 2 fastnade jag aldrig riktigt för. Kanske testa remastern om det nu är en grej och se om man tycker annorlunda idag.

Känns som många gjorde det hoppet, Q2 hade ju inte det Q1 och Q3 hade.

Medlem

Fastnade aldrig för Q2 tyvärr, Q3 var mitt gift efter Q1. Spelade bara mp iofs som det ska spelas, vilka barndomsminnen <3

Medlem

Kan ju hoppas på en actionquake 2 remaster när vi ändå e på g 😊


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Skrivet av delli:

Känns som många gjorde det hoppet, Q2 hade ju inte det Q1 och Q3 hade.

Ja, så är det nog.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Kan ju hoppas på en actionquake 2 remaster när vi ändå e på g 😊

Roligaste jag spelat i LAN (mot dåvarande flickvän som var riktigt vass på AQ2).

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Roligaste jag spelat i LAN (mot dåvarande flickvän som var riktigt vass på AQ2).

Ja jag vet inte hur många lan vi körde aq2 innan vi tillslut gick över till betan cs i slutet av 90-talet. Ett lan var vi 35 spelare varav 32 ville lira aq2. 16 vs 16. Helt sinnessjukt roligt var det. Givetvis räckte inte ammunitionen för de sista spelarna, så det slutade alltid med att folk sprang omkring å tog upp döda spelares vapen i hopp om att deras vapen hade fullt magasin.

Personligen har jag aldrig haft så roligt i efterträdaren CS, som jag hade i AQ2. främst tror jag det hade med att spelet var mer balanserat på det viset att alla kunde välja vilket vapen man ville då det inte fanns några pengar/crediter som man fick i CS. Sen att kombinera quake-speeden med en modern shooter... ja det kan ju bara bli success 😄
Man kunde ju tillochmed lägga in modden i kampanjen å lira igenom quake 2 i actionquake med headshots å grejer. Givetvis drog vi igenom hela kampanjen på lanen också 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag är väl i minoritet som tycker Quake 2 är det bästa i franchisen.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Jag är väl i minoritet som tycker Quake 2 är det bästa i franchisen.

Quake 2 var lätt bäst..

Medlem

LM-CTF, Lokis Minions.
Fasen så kul man hade med det på den tiden!

1
Skriv svar